Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-01, 14:13
  #1
Medlem
Vitiss avatar
Ser man någon gång runt och klia sig i skrevet får man en negativ uppfattning om vederbörande.
Men varför är skrevet så stigmatiserat?
Pga religion (synden)?
Citera
2024-04-01, 14:15
  #2
Avstängd
Jag gör det varje gång jag vill. Bara veklingar som inte gör som de vill.
Citera
2024-04-01, 14:17
  #3
Medlem
Eponumoss avatar
Det är lika opassande att peta sig i näsan eller i örat.

Du är nog skrevfixerad.

Varför det anses okultiverat och ohyfsat är för att allt som får oss att hamna på en nivå likadan som apor och andra djur är icke-kultiverat. Dvs, det framstår som om du är av lägre intelligens, saknar intellekt och inte är en utvecklad människa.
Citera
2024-04-01, 14:20
  #4
Medlem
Belters avatar
Det finns något som kallas ”förargelseväckande” beteende. Det är för att man inte ska äckla andra människor med sitt grottbeteende.
Citera
2024-04-01, 14:21
  #5
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det är lika opassande att peta sig i näsan eller i örat.

Du är nog skrevfixerad.

Varför det anses okultiverat och ohyfsat är för att allt som får oss att hamna på en nivå likadan som apor och andra djur är icke-kultiverat. Dvs, det framstår som om du är av lägre intelligens, saknar intellekt och inte är en utvecklad människa.

Exakt.
Men min fråga var varifrån den uppfattningen kommer.
Citera
2024-04-01, 14:24
  #6
Avstängd
One2Manys avatar
Dels är det ett tecken på bristande personlig hygien, vilket är ett tecken på låg intelligens.

Dels är det ett tecken på låg social intelligens, vilket också är ett tecken på låg intelligens.

Ingen vill ha en äcklig idiot i sin närvaro.
Citera
2024-04-01, 14:33
  #7
Medlem
Vitiss avatar
Hittills har inläggen bekräftat att det anses sunkigt / lågbegåvat att publikt klia sig i skrevet.
Men frågan var varför det är betraktat så?
Min tanke var att det är religion som har skambelagt den kroppsdelen.

Jag förstår att det är olämpligt om någon skulle gå runt och klia sig i anus (spridning av colibakterier).
Citera
2024-04-01, 15:06
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Ser man någon gång runt och klia sig i skrevet får man en negativ uppfattning om vederbörande.
Men varför är skrevet så stigmatiserat?
Pga religion (synden)?

Det är för att svenskar har problem!
med vad andra eventuellt ska TROR och TÄNKA om dom! när dom gör saker som alla gör!

Andra saker som svenskar har problem med!
Som dom oftast göra själva också är!

rapa, fisa, sörpla, hicka, skita med öppen dörr, som några exempel,
nästan dödsstraff på sådant beteende!

Vilket får en att undra hur dom tänker?

För det är ganska intressant att dom verkar inte ha några problem!
med att utlänningar mördar, våldtar, förnedra, förskingrar, rånar, dränerar statskassan, våldtar mormor, o.s.v mm

Det är att prioritera sina strider?
Citera
2024-04-01, 15:12
  #9
Avstängd
Jango-fetts avatar
Nej det är inte religion som skambelagt det beteendet. Varför fixerar du vid könsorgan? Det är like olämpligt att peta sig i näsan eller fisa för den delen
Citera
2024-04-01, 15:58
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Ser man någon gång runt och klia sig i skrevet får man en negativ uppfattning om vederbörande.
Men varför är skrevet så stigmatiserat?
Pga religion (synden)?
För att det finns inget annat som så tydligt vittnar om att nån har svårt att hålla sin intimhygien på en rimlig nivå. Det, i kombination av avsaknad av självbehärskning att krafsa sig i frammen och baken varhelst man är, tyder på nån form av utvecklingsstörning eller att man i vart fall har missat fostran om sociala koder.
Citera
2024-04-01, 16:20
  #11
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Hittills har inläggen bekräftat att det anses sunkigt / lågbegåvat att publikt klia sig i skrevet.
Men frågan var varför det är betraktat så?
Min tanke var att det är religion som har skambelagt den kroppsdelen.

Jag förstår att det är olämpligt om någon skulle gå runt och klia sig i anus (spridning av colibakterier).


För att det tyder på att personen har nån slags problem /könsjukdom/svamp osv?
Det kliar inte i skrevet om kuken är frisk och man håller sig ren
Och även olämpligt för det för ögonen till ditt kön. Folk vill inte tänka på din kuk.

Att du inte ens förstår det antyder på låg intelligens, alltså stämmer ovanstående svar
__________________
Senast redigerad av StigHelmutt 2024-04-01 kl. 16:23.
Citera
2024-04-01, 16:55
  #12
Medlem
Vitiss avatar
Hittills mest ogenomtänkta inlägg tyvärr.

Nytt spår:
Hur tror ni religion har påverkat vår kroppsuppfattning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback