Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-11-12, 12:16
Medlem
Lacoztes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
fast när det händer så förstår jag det som att både säljare och köpare blir kompenserade.
så ta en 10000kr jacka, köparen påstår att han fick en tom låda. Då kommer 10000kr gå till både säljaren och köparen. vinted måste gå skit back på såna incidenter där köpare säger att han inte fått något. att fuska som köpare är riktigt ruttet.
Det va exakt det som hände mig, finns säkert människor som fått kompensation men jag förlorade flera tusen.
Citera
2024-11-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacozte
Det va exakt det som hände mig, finns säkert människor som fått kompensation men jag förlorade flera tusen.

fick du inte tillbaka av vinted ens?
Citera
2024-11-12, 20:37
Medlem
Lacoztes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
fick du inte tillbaka av vinted ens?
Nä, kommer inte gå in på det för mycket men jag fick felaktiga direktiv när jag försökte lösa situationen med köparen vilket ledde till att vinted kunde häva min rätt till kompensation. Det är också struligt att lösa kompensation från postnord för tekniskt sett är det typ vinted som står för frakten, inte du eller köparen. Det är en riktigt strulig policy som gör det väldigt osäkert som säljare, de sa det till och med själva på postnords kundtjänst.
Senast redigerad av Lacozte 2024-11-12 kl. 20:40.
Citera
2024-11-16, 07:12
Medlem
Batleikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verymeme
Om frakten ska kosta 39kr kan jag likaväl handla från vanliga shoppingsidor där frakten blir gratis efter några hundralappar. Gav hela secondhand-grejen en chans men det ska alltid vara nåt bullshit med de olika sidorna.

Jag handlar själv mest från Sellpy och enbart med gratis frakt. Det förutsätter dock ganska stor volym och att jag räknar med en returkostnad. Om man går ihop med 1-2 kompisar kan man dock få till en stor beställning utan att behöva beställa allt själv.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in