• 2
  • 3
2024-10-26, 16:41
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Prova döp den utomlands, då passerar ju vad som helst, nästan, kanske inte namn som Adolf Hitler men stötande namn kanske, eller så ett utländsk namn som bara låter så märkligt. De kan ju de människor iaf göra..

Som sagts tidigare i tråden så kan man inte döpa en båt, däremot namnge den.

Varför skulle man göra det utomlands när det egentligen inte finns några begränsningar eller regler kring vad man kallar sin båt i Sverige. OK, om man skriver ”Alla negrer är våldtäktsmän” på akterspegeln och någon polisanmäler det så åker man kanske dit för hets mot folkgrupp.

För övrigt tycker jag mig se att traditionen att namnge sin båt har avtagit kraftigt i Sverige de senaste decennierna.
Citera
2024-12-05, 22:32
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Som sagts tidigare i tråden så kan man inte döpa en båt, däremot namnge den.

Varför skulle man göra det utomlands när det egentligen inte finns några begränsningar eller regler kring vad man kallar sin båt i Sverige. OK, om man skriver ”Alla negrer är våldtäktsmän” på akterspegeln och någon polisanmäler det så åker man kanske dit för hets mot folkgrupp.

För övrigt tycker jag mig se att traditionen att namnge sin båt har avtagit kraftigt i Sverige de senaste decennierna.
Du har alldeles rätt, man kan inte döpa en båt, man kan bara namnge den.
Citera
2024-12-08, 11:40
Medlem
Min båt heter trasig.
2 motorer senare…
Citera
2024-12-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Ja, man kan namnge en båt till vadsomhelst, om man inte är skrockfull.
Har inte med skrockfullhet att göra utan en båt ska alltid ha ett kvinnonamn det är inget annat att diskutera.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in