Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-04-08, 22:17
  #61
Medlem
Äter du p-piller? Det har gjort stor skillnad för mitt mående. Tar bara pillren som inte ger mens, om du förstår hur jag menar. Det brukar ju vara en vecka "sockerpiller", men den här sorten ser lite annorlunda ut. Qlaira heter den, det var någon anledning till att jag fick just den sorten men minns inte vad det var... Jag äter alltså pillren utan uppehåll för mens, för då slipper jag väldiga självmordstankar i samband med pms. Sen kan jag må rätt risigt ändå, självmordstankarna är alltid närvarande mer eller mindre, men jag skulle verkligen rekommendera att prova p-piller och se om det hjälper något!

Jag äter dessutom Brintellix och Lamotrigin, tar Atarax vid behov.
Citera
2024-04-08, 22:58
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattrun
Att något inte finns i barndomen gällande npf när man samtidigt har högt iq verkar de inte ta hänsyn till. Tack vare högre iq utvecklas förmågor snabbare hos dessa barn. De maskerar tidigt. Har samma svårigheter men får aldrig hjälp.

Tycker ändå du fått några vettiga förslag på saker du kan pröva men inget är någon långsiktig lösning. Det där med kortisol är spännande men inte fullt så enkelt. Koritisol påverkas av stress och yttre faktorer såsom matintag, sömn, jobb, nya miljöer osv. Att försöka medicinera detta hade jag aldrig vågat mig på. Man vet ju inte vad det är man behandlar. Flera saker är experimentella men något ska ju vara först ut. Jag tror det viktigaste är att hitta någon inom vården som inte reagerar och springer med i ens mående men samtidigt ger konstruktiva förslag på tillfälliga lösningar och är öppen med att det är komplex och förmodligen aldrig kommer bli helt bra. Har bara träffat två sådana personer inom vården på mina 25år som patient. Den ena har gått i pension. Den andra jobbar inom slutenvården så får ingen kontinuitet där heller.

Läs på och gör rätt.. Adhd symtom är nästan identiska med symtom vid trauman , depression osv ...
Citera
2024-04-09, 13:13
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
Läs på och gör rätt.. Adhd symtom är nästan identiska med symtom vid trauman , depression osv ...

Hänger inte med? Hur menar du? Har jag sagt att man inte kan ha alla diagnoser samtidigt? Eller någon diagnos inte kan vara tecken på någon annat? Att adhd symtom kan likna symtom på trauman är jag helt med på. Förklara gärna !
Citera
2024-04-23, 15:22
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JullesMamma
Äter du p-piller? Det har gjort stor skillnad för mitt mående. Tar bara pillren som inte ger mens, om du förstår hur jag menar. Det brukar ju vara en vecka "sockerpiller", men den här sorten ser lite annorlunda ut. Qlaira heter den, det var någon anledning till att jag fick just den sorten men minns inte vad det var... Jag äter alltså pillren utan uppehåll för mens, för då slipper jag väldiga självmordstankar i samband med pms. Sen kan jag må rätt risigt ändå, självmordstankarna är alltid närvarande mer eller mindre, men jag skulle verkligen rekommendera att prova p-piller och se om det hjälper något!

Jag äter dessutom Brintellix och Lamotrigin, tar Atarax vid behov.

Nej tar inte p-piller, gjorde ett försök för ett tag sen men funkade inte så bra. Har dock en tid bokad för att diskutera det snart!
Citera
2024-04-23, 23:09
  #65
Medlem
Jag kan verkligen, med varm hand rekommendera dig det här!

https://nysno.se/retreatprogram/retr...nnor-juni-2024


Ja förlita dig verkligen på psykologerna när du är där, använd dig av deras erfarenhet.
Du kommer komma därifrån med långt mer än ett stabilt och förhöjt allmäntillstånd, långt mer.
De kvinnorna som du trippar med kommer sannolikt bli dina livslånga vänner och din själ återvänder pånyttfödd till Sverige med en massa livserfarenhet.

Lycka till , GoGumman
Citera
2024-04-24, 16:55
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Go-gumman
Jag kan verkligen, med varm hand rekommendera dig det här!

https://nysno.se/retreatprogram/retr...nnor-juni-2024


Ja förlita dig verkligen på psykologerna när du är där, använd dig av deras erfarenhet.
Du kommer komma därifrån med långt mer än ett stabilt och förhöjt allmäntillstånd, långt mer.
De kvinnorna som du trippar med kommer sannolikt bli dina livslånga vänner och din själ återvänder pånyttfödd till Sverige med en massa livserfarenhet.

Lycka till , GoGumman

Har du själv testat?
Citera
2024-04-25, 10:01
  #67
Medlem
Ja , jag har själv provat.
Åkte till Holland för 1,5 år sedan. Hade ingen erfarenhet av psykedelika alls men hade tagit del av forskningen på psilocybin och migrän. Jag var i riktigt dålig form psykiskt och fysiskt när jag åkte dit , hade otroligt låga förväntningar. Min förhoppning var ändå att jag skulle få lite lindring av min kroniska migrän, då jag i över 10 års tid har ätit mig igenom hela FASS utan framgång.

När jag kommer ur 2dra trippen så är jag helt utan migrän, det händer aldrig! Men det som förvånade mig ännu mer var att det kändes som att min hjärna hade blivit "omstartad", jag kände mig mer som mig själv igen. Jag hade ingen ångest , ingen deppighet, mina ADHD-symtom var lindrigare och min sociala ångest var borta.
Det hade byts ut emot att jag på riktigt kände en enorm kärlek gentemot hela mänskligheten och vår planet. Det var som att jag hade fått ett ankare i kroppen och att jag visste att allt skulle ordna sig nu.
Inte att nån säger till en att du ska tänka si eller så , utan att jag visste inifrån mig själv att du kommer klara dig.

Det kanske inte är så här för alla , men jag ville vara ärlig om hur det var för mig. Människorna jag träffade på retreatet kommer jag för alltid att bära med mig i mitt hjärta, och de flesta träffar jag fortfarande.
För många så räcker det kanske med en tripp , men jag har tydligt märkt att med min hjärna så håller effekten ca 3 månader. När jag närmar mig 3 månader så får jag mer migrän, ångest och jag blir låg. Inte lika illa som innan Holland men ändå så att det blir för jobbigt i vardagen.
Så jag har helt enkelt tagit en stor dos cubensis B+ magiska svampar var 3e månad för att hålla mitt mående i schack, funkar varje gång!
Jämför det med att äta många vita tabletter varje dag inklusive div migränsprutor.
Så om man vill prova , och har ekonomin så tyckte i alla fall jag att det kändes safe att göra det ihop med svenska psykologer första gången.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback