Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-04-05, 05:17
  #25
Medlem
Fuckwindowss avatar
Det här viruset måste bort från samhället helt!
Citera
2024-04-05, 06:03
  #26
Medlem
Man behövde ju knappast en studie för att bevisa detta. Det här är uppenbart för alla med en hjärna.

Ja, barn är förvirrade. Vilken chock!
Citera
2024-04-05, 09:55
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sammankomst
Könsbyte på drive-in är att överdriva men samhället måste gå framåt, inte bakåt. Det handlar både om barnens bästa men även samhället i stort.
Vi måste gå vidare från gamla medieval värderingar och mossiga ideal till en ny ljus framtid utan fördomar och hat.

Så du anser att skada barn och bryta ner samhället inifrån är att gå framåt från medeltida värderingar, värderingar som går ut på att inte skada barn och att bygga ett starkt och fungerande samhälle?
Tror mig när jag säger detta: Du får inte tillräckligt med försommar och hat.
Hat är det enda ni förtjänar. Ni är värre än pedofiler och pedofiler är så lågt ner man kan komma på den humanitära skalan.
"Skada barn och förstör samhällen, allt i de progressivas och kärleksfullas namn". Fy fan för sådana som tänker som dig.

Men detta ör Flashback, så jag hoppas att du trollar. För ingen kan vara så ondskefull.
Citera
2024-04-06, 00:13
  #28
Medlem
Flyer6s avatar
Intressant fråga sett till nuvarande lagförslag. Nu är ju en studie en studie med aktivt deltagande, så frågan är hur många som finns i mörkertal som haft dessa tankar men vuxit ifrån dessa (Någon som vet om det finns studie på det på något sätt? Allmän screening..?)?

Jag är full för att människor som är säker på sin sak ska kunna göra det dom vill, men det som blir skevt är om man ser till helhetsperspektivet. Vissa människor gör BBL (som de betalar själv) och dör. Andra vill genomgå en könskorrigering med skattepengar och ångrar sig sen. Varför är det senare rimligare än det tidigare?

Är det rimligt att en 12åring vill göra en BBL?

Är det rimligt att vilja byta kön när man är 12?


Den första frågan kommer med 100% garanti skrattas bort av nära lika många procent.
Men den andra frågan är rimlig? Det är ok med stopphormoner/könsbekräftande hormoner när man är ett barn?

Personligen blir jag frustrerad att folk inte har förmåga att hålla typ dessa två tankar samtidigt.
Och om ni tycker jag är helt dum i huvudet får ni gärna förklara vad skillnaden är när ett barn ska ta ett så stort beslut. Är du vuxen säger jag inget, stympa vad du vill, men då borde du får skylla dig själv sen med.
Gör du en misslyckad BBL = Stå för det
Gör du en könsbekräftande behandlign och ängrar det = Stå för det

Sen har vi Autismfrågan då. Ofta har personer med könsdysfori just autism. Bör det vara en allmän screening om man söker för könsdysfori (är det det?) kanske?

Rent allmänt är jag nyfiken på personliga tankar här, så upplys mig gärna utan spya.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback