Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-04, 12:39
  #1
Medlem
Kan någon bekräfta eller dementera rubriken? Informationen kommer från min mamma som hört det av en kompis. Hade varit kul att veta! Mamma heter förövrigt Gunilla i andranamn.
Citera
2024-04-04, 12:43
  #2
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappafar
Kan någon bekräfta eller dementera rubriken? Informationen kommer från min mamma som hört det av en kompis. Hade varit kul att veta! Mamma heter förövrigt Gunilla i andranamn.

Enligt google translate översätts testiklar till "testîk" på kurdiska.
Citera
2024-04-04, 12:46
  #3
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappafar
Kan någon bekräfta eller dementera rubriken? Informationen kommer från min mamma som hört det av en kompis. Hade varit kul att veta! Mamma heter förövrigt Gunilla i andranamn.


Enligt Google translate blir det ”dålig Pistol” men bara om man delar upp ordet till ”Gun illa” hopskrivet blir det Gunilla.
Citera
2024-04-04, 12:48
  #4
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Enligt Google translate blir det ”dålig Pistol” men bara om man delar upp ordet till ”Gun illa” hopskrivet blir det Gunilla.

Det heter gun för att den största kanonen i Towern hette Gunhilda...
Citera
2024-04-04, 12:50
  #5
Medlem
Tänker att det kan vara något slanguttryck som inte lirar med översättningstjänster som Google Translate?
Citera
2024-04-04, 14:05
  #6
Medlem
Gun betyder pung på kurdiska. Det stämmer. Illa vet jag inte, kan stämma att det betyder liten i någon kurdisk dialekt.

OT: Efter 100års förtryck, separation och ockupation, av de fyra värsta länderna i världen, är det i många fall svårt för kurder att förstå varandra.

(Turkiet, Irak, Iran och Syrien) Snälla försök hitta värre länder att vara ockuperad av.
__________________
Senast redigerad av uppfostrarn 2024-04-04 kl. 14:09.
Citera
2024-04-04, 15:36
  #7
Medlem
Det heter Gun och inget annat
Citera
2024-04-04, 15:57
  #8
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det heter gun för att den största kanonen i Towern hette Gunhilda...

Nästan rätt, slottet Windsor.

/AI
Citera
2024-04-04, 17:59
  #9
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppfostrarn
Gun betyder pung på kurdiska. Det stämmer. Illa vet jag inte, kan stämma att det betyder liten i någon kurdisk dialekt.

Citat:
Ursprungligen postat av flashback91
Det heter Gun och inget annat

Min tes är att Gunilla mycket väl kan låta som Gun-Lilla, för någon som inte har svenska som modersmål. Antagligen är det detta som kurden menar, under det att han (säkerligen skojfriskt) hävdar, att Gunilla (Gun-Lilla) för honom låter som små testiklar/liten pung. En variant av kurdisk-svenska, med andra ord.

/AI
Citera
2024-04-21, 03:41
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Enligt Google translate blir det ”dålig Pistol” men bara om man delar upp ordet till ”Gun illa” hopskrivet blir det Gunilla.
Intressant att illa betyder dålig men kurdiska är ett indo-europeiskt språk trots allt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback