Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-27, 21:26
  #13
Medlem
Ett mycket bra ställe om man har t ex långvarig nedtrappning med benzodiazepiner t ex, för att mellanlanda nånstans i lugn o ro.
Citera
2024-05-04, 15:59
  #14
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Vill man enbart förvaras och sova i ett litet rum med en okänd människa utan någon som helst behandling eller behörig personal för att behandla missbruk är detta ett ypperligt ställe att låta tiden gå på. Kan tänka mig att individer utan ett hem och utan umgänge skulle uppskatta att spendera en tid där då man får god mat och tillgång till natur samt ett litet gym men vill man komma ur sitt missbruk och faktiskt behandlas för det är detta inte stället du ska söka dig till kan jag säga.

Bedrivs enbart i vinstdrivande syfte och tycker inte det kan eller bör kallas behandlingshem överhuvudtaget. Personalomsättningen på stället är extrem och boendeförhållandena när jag spenderade två veckor där för några år sedan är inte speciellt fördelaktiga heller om man har behov av någon som helst egen tid då det är väldigt trångbott.

Jag med flera delar intrycket av att Nollpunkten är som ett överbefolkat behandlingshem utan vare sig behandling eller terapeuter. Dem har heller inte tillgång till läkare eller sköterskor utan personalen består av kedjerökande svenssons med noll kunskap eller utbildning gällande missbruk.

Nu låter det som att jag totalsågar stället vilket inte är fallet. Återigen för någon som inte har ett hem och är i behov av umgänge och sällskap samt bra mat är detta ett ställe du säkert kommer trivas på och ni för er som tex. fått förlängd avgiftning med Stesolid och behöver ett ställe att bara avgiftas på kan detta vara en bra mellanbrygga från avgiftning OM du efter vistelsen har ett riktigt behandlingshem att komma till och det är enbart i detta syfte jag kan se fördelar med stället överhuvudtaget.

Under min vistelse där bestod tyvärr mestadels av patienterna där av hemlösa oengagerade individer som varit där i flera månader utan en plan och utan en egentlig vilja att ens lägga av.

Jag hoppas det har utvecklats till det bättre sen jag var där och att ni som faktiskt ska dit kommer in i en grupp med människor som faktiskt vill sluta, och inte bara ha ett ställe att sova på för att smygknarka på diverse substanser som deras UP missar då många där bestod just av sådana individer och sådant smittar av sig då dem flesta (finns undantag) blir som dem umgås.

Dock tar det inte ifrån det faktum att det bara är förvaring som dem helst drar ut på för att krama ur så mycket pengar som möjligt genom varje "patient".

Har varit här nu ett tag och flyttar hem på måndag. Det du skriver håller jag med om, men det är inte ett behandlingshem utan såkallat stödboende.
Som alla ställen är det folket som gör det och jag har haft tur att det varit bra folk. Även haft tur att ha eget rum, men som sagt det är förvaring och enbart vinstintressen som detta är, men varit bra ställe att trappaner på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback