Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-04-07, 07:45
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Vad har hänt med den yngre generationen som gör att de är mindre sällskapliga och snälla jämfört med äldre generationer. Åsikter är dessutom nog för den yngre generationen att helt bryta med någon och cancellera den. Vad gick fel? Hur kan vi få tillbaka vänskaplighet som fanns och finns hos den äldre generationen?

Tror detdär är en gammal myt, från den tid då alla låtsades hålla på gamla ordspråk som "Wörden I The Gamble".

I själva verket är ju vi gamlingar (utom att vi ofta är senildementa, och omöjliga att kommunicera med!) vanligen ännu girigare, ondsintare och hämndlystnare än några andra!

Jag försöker bevars, så gott jag kan, hålla tillbaka min motvilja för dedär små uppkomlingskräken, som tillexempel våra "vördade" politiker! Men kan samtidigt inte alltid helt avstå från att bruka min egen ringa makt!

(Ibland till det bättre, som vid ett tillfälle -- jag önskar det hade filmats!-- då jag stod i kön till kassan på Hemköp, bakom en riktigt grinig gammal gubbe, som högljutt klagade för expediten över att hans chips var för salta! Vilket föranledde mig att utbrista:

"-Flytt' på dig, gubbe! Det må du väl förstå, att det inte är expediten här som saltat chipsen! Ta upp det med produktchefen på Estrella! Eller ät majskrokar istället, garanterat salt- och smakfria!"

Med avsett resultat! Han lommade bort, något skamsen!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback