Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-12, 14:52
  #13
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Är det någon som kört sådana här deaddrops för mindre mängd ännu? Tänker lite på det praktiska. Om en säljare får 10-15 ordrar per dag. Då ser man ju att det fort går upp till några hundra olika ställen per månad. Kan tänka mig efter 10-20 drops så tar fantasin slut för dom flesta.

Tror man får ge det några veckor och se hur stort trycket blir för DD som alternativ. Sen tycker jag som Sleazetjackisen skrev tidigare att man inte borde skriva så mycket mer om detta på flashback utan hålla sig till mindre öppna forum och kanaler och absolut inte gå in i detalj på hur ett DD går till i praktiken så snutarna i alla fall får anstränga sig lite om de vill kartlägga etc.
Citera
2024-04-12, 14:55
  #14
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Tror man får ge det några veckor och se hur stort trycket blir för DD som alternativ. Sen tycker jag som Sleazetjackisen skrev tidigare att man inte borde skriva så mycket mer om detta på flashback utan hålla sig till mindre öppna forum och kanaler och absolut inte gå in i detalj på hur ett DD går till i praktiken så snutarna i alla fall får anstränga sig lite om de vill kartlägga etc.

Är det ingen som kläckt iden ännu att åka runt som en "knarkbrevbärare" och lägga grejerna i respektive brevlåda ännu?. Det om något borde vara något som slår igenom stort i större städer.
Citera
2024-04-12, 23:39
  #15
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Är det ingen som kläckt iden ännu att åka runt som en "knarkbrevbärare" och lägga grejerna i respektive brevlåda ännu?. Det om något borde vara något som slår igenom stort i större städer.
Problemet är väl att de flesta lägenhetsfastigheter har portkod numera .
(Men man kan ju ge säljaren ev portkod kom jag på)

Dock riskabelt för säljare om det är polis som gör provbeställning. Då kan de ju bara sitta och vaka över brevlådan och haffa den som lägger i nåt

säkrare för båda parter om man kör dead drop
Citera
2024-04-13, 09:03
  #16
Medlem
Psykosleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Är det ingen som kläckt iden ännu att åka runt som en "knarkbrevbärare" och lägga grejerna i respektive brevlåda ännu?. Det om något borde vara något som slår igenom stort i större städer.

Skulle aldrig funka, alldeles för stor risk för säljarna
Citera
2024-04-13, 09:37
  #17
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Skulle aldrig funka, alldeles för stor risk för säljarna

Jag tänkte på det med. Fast det är ju inte "säljarna" som packar och skickar eller langar vid gatuhörnet. Iaf inte de lite större. När det kommer till gatuförsäljning eller postpackare så räknar nog säljarna med att dom kommer torska rätt omgående och då blir ersatta av någon annan stackare.
Citera
2024-04-13, 10:09
  #18
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Är det ingen som kläckt iden ännu att åka runt som en "knarkbrevbärare" och lägga grejerna i respektive brevlåda ännu?. Det om något borde vara något som slår igenom stort i större städer.

Fan skulle de behövas för, finns ju massa redan, postnord, early bird, dhl...
Citera
2024-04-13, 10:15
  #19
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Fan skulle de behövas för, finns ju massa redan, postnord, early bird, dhl...
Men alla dom omfattas ju av polisens kontroll, så får du postkontroll kollas allt sånt.
Citera
2024-04-13, 10:16
  #20
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Fan skulle de behövas för, finns ju massa redan, postnord, early bird, dhl...

Sorteringen.
Citera
2024-04-15, 12:27
  #21
Medlem
Har redan sett att flertalet säljare på en av de större DNM erbjuder dead drops i gbg/sthlm/malmö, är inga extrema mängder man måste köpa vissa erbjuder det från köp på 5000 kr. Bra jobbat polisen nu har ni gjort så knarkhandel kommer bli närmast riskfritt på nätet framöver!
Citera
2024-04-16, 22:28
  #22
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Har redan sett att flertalet säljare på en av de större DNM erbjuder dead drops i gbg/sthlm/malmö, är inga extrema mängder man måste köpa vissa erbjuder det från köp på 5000 kr. Bra jobbat polisen nu har ni gjort så knarkhandel kommer bli närmast riskfritt på nätet framöver!

Om man säger benso, vad är minsta möjliga då? Kör dom för en karta?
Citera
2024-04-17, 09:11
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Om man säger benso, vad är minsta möjliga då? Kör dom för en karta?

Du får kolla själv men rent spontant tror jag inte de kommer ta sig an det besväret för att sälja en karta. Då får du väl köpa på dig några månaders förbrukning i ett större köp då och då istället.
Citera
2024-04-17, 12:56
  #24
Medlem
Psykosleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Du får kolla själv men rent spontant tror jag inte de kommer ta sig an det besväret för att sälja en karta. Då får du väl köpa på dig några månaders förbrukning i ett större köp då och då istället.

Betalar man en dropkostnad lägger väl sig inte vendors i det. Vet en stor vendor som kan droppa 5 ecstasy för 600. Har dock inte benzo
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback