• 5
  • 6
2024-11-25, 18:33
Medlem
Plusartikel i Aftonbladet idag.

Citat:
+ Därför har det tagit över i Ryssland
+ Så fungerar ”döda brevlådor*
+ Brutala metoderna: ”Fingrar som krossas eller skärs av”
+ ”Kladmän” i tiotusental

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...den-pa-darknet

Har ej plus så får analysera den infon som finns.

Aftonbladet levererar i vanlig ordning Clickbait/Propaganda i form av ett gäng påståenden som förmodligen är helt tagna ur sitt sammanhang och då också irrelevanta.

Vad vinner man på det? Finns väl typ 3 olika läsare. Först de 2 minioritetsgrupperna som vill veta mera där den första blir plusmedlem, klirr i kassan och den andra söker information på annat håll. Den stora gruppen kommer dock bara läsa det som står och sedan scrolla vidare för de är inte så intresserade. Man skapar sig en egen uppfattning av vad det handlar om och skulle det i något sammanhang komma på tal så är det just den informationen som registrerats som man då kommer använda och sprida vidare.

Skulle man fråga 10 personer ur denna gruppen vad Deaddrop är hade svaret förmodligen vart nåt i stil med.

”Någon gammal brevlåda som ej används längre och metoden innefattar fingrar som krossas och skärs av ”Kladman” och det finns tusentals av honom”.

Hela affärsidén med deaddrop är just att man ska vara anonym och att säljare och köpare inte ska behöva mötas eller veta varandras identiteter. Det är ett mycket säkrare och bättre sätt att göra sådana affärer på än att göra det på traditionellt vis, för båda parter.

Med informationen man får av aftonbladet får man dock känslan att detta är något mycket värre som snart kan finnas i Sverige.

Vem är då Mr ”Kladman”? Kan bara tolka det som att det är mannen på bilderna. En Deadrop-deal innefattar ”Kladmän” och risken finns att han skär av dig fingrarna vid en deaddrop-deal. Då Mr ”Kladman” inte har en aning om vem du är så är det lite av ett mysterium hur han bär sig åt.

Min teori är att han är en ond skurk från en superhjältefilm och där av har superkrafter att veta det. Denna teorin förstärks av att han faktiskt bär en mask och ser ut som nån från Marwels fiktivta universum. Deaddrop = Deadpool?

Varför bär han mask? Han vill givetvis skrämmas och dölja sin identitet, eller kanske skydda dem i hans närhet. Hade han inte haft sin förmåga att veta folks identiteter så hade han aldrig behövt konfrontera dem öga mot öga, och då heller inte behövt gömma sig bakom en mask.

Nu bär han ju dock mask vilket man kan se så visst har han superpowers. Alternativet är att han inte har det men helt enkelt tycker det är nice att sitta och svettas i en mask när han tar rmot och skickar beställningar. Känns dock inte så troligt så vida han inte är under 10 år.

Citera
2024-12-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av synklysen
Ni som har beställt deaddrop. Kan ni säga vilken förort/stad det var och vart ni hittade det? Alltså försöker inte låta som en snut , bara nyfiken om man beställer dd i Sthlm, vart hamnar det då. Ren nyfikenhet
Hoppas alla håller käften! Alla vet att snuten är jämnt här och nosar så håll bara käften! Ps det funkade skitbra och inga problem så det kommer bli lika lätt för alla som beställer DD mer än så behöver inte skrivas i denna tråd!
Citera
2024-12-09, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abuhassans
Hoppas alla håller käften! Alla vet att snuten är jämnt här och nosar så håll bara käften! Ps det funkade skitbra och inga problem så det kommer bli lika lätt för alla som beställer DD mer än så behöver inte skrivas i denna tråd!

Håll upp med tjacket så försvinner förhoppningsvis dina nojor!
Citera
2024-12-09, 18:05
Medlem
Citat:
Ni som har beställt deaddrop. Kan ni säga vilken förort/stad det var och vart ni hittade det? Alltså försöker inte låta som en snut , bara nyfiken om man beställer dd i Sthlm, vart hamnar det då. Ren nyfikenhet
Dra du åt helvete! Du kommer aldrig få reda på vilka orter av oss ändå! Så fuck you narc!
Citera
2024-12-20, 06:50
Medlem
Har haft bra erfarenhet men nu senast en riktig dålig..bor några mil utanför så har en bit att köra..blev garanterad att det skulle droppas inom en viss tidsram så åkte för att vara nära...i mitt fall så var det 26timmar efter beställning, sitter väntar i flera timmar och får inget svar när försöker få kontakt genom FS, ..denna tjänst kostar ju typ 6-700 med växlingavgifter o skit..inleder dispyt och får sedan utskällning av vendorn om att sånna kunder som mig kan dra osv osv...hade inte inlett dispyt om jag tex fått meddelande om att det tar lite xtra tid el dyligt...men för den summan så tycker jag att kontakten är oerhört viktig..om man har städat liv så kan man inte bara dra o va borta 3tim..för det är så att droppen har bara kommit i tidigare fall utan förvarning,och det är stressigt för det är oftast centralt osv,skulle inte vilja att det ligger flera timmar...detta betyder att man får vara standby som senast över ett dygn och tiden jag blev lovad hölls inte...så vid inget svar efter 3tim så inledde jag dispyt som blev att jag nu inte välkommen tillbaka som kund.

Vad tycker ni om detta? Funderar hänga ut vendorn...det är en dyr tjänst och personligen anser jag att det är självklart info meddelande är minsta begära..som fler skrivit så är det större mängd och flera tusen på spel.....ska jag som kund få skit när en tjänst på flera hundra inte sköts? Eller ska man ta semester för att kunna få en dd? Pundarn som man får vänta på i en trappuppgång fixar snabbare........berätta vad ni tycker.
Citera
2024-12-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazyhorse666
Har haft bra erfarenhet men nu senast en riktig dålig..bor några mil utanför så har en bit att köra..blev garanterad att det skulle droppas inom en viss tidsram så åkte för att vara nära...i mitt fall så var det 26timmar efter beställning, sitter väntar i flera timmar och får inget svar när försöker få kontakt genom FS, ..denna tjänst kostar ju typ 6-700 med växlingavgifter o skit..inleder dispyt och får sedan utskällning av vendorn om att sånna kunder som mig kan dra osv osv...hade inte inlett dispyt om jag tex fått meddelande om att det tar lite xtra tid el dyligt...men för den summan så tycker jag att kontakten är oerhört viktig..om man har städat liv så kan man inte bara dra o va borta 3tim..för det är så att droppen har bara kommit i tidigare fall utan förvarning,och det är stressigt för det är oftast centralt osv,skulle inte vilja att det ligger flera timmar...detta betyder att man får vara standby som senast över ett dygn och tiden jag blev lovad hölls inte...så vid inget svar efter 3tim så inledde jag dispyt som blev att jag nu inte välkommen tillbaka som kund.

Vad tycker ni om detta? Funderar hänga ut vendorn...det är en dyr tjänst och personligen anser jag att det är självklart info meddelande är minsta begära..som fler skrivit så är det större mängd och flera tusen på spel.....ska jag som kund få skit när en tjänst på flera hundra inte sköts? Eller ska man ta semester för att kunna få en dd? Pundarn som man får vänta på i en trappuppgång fixar snabbare........berätta vad ni tycker.

Har kört dd ett par gånger och det har fungerat smidigt, men haft en liknande upplevelse som du beskriver.

Var tydlig att jag kunde plocka en viss dag under ett tidspann på 3 timmar. Skrev också att jag inte var bilburen och behövde att droppet skulle vara hyffsat centralt. Säljaren sa "inga problem".

Dagen för plock skrev jag att jag var redo. Radiotystnad. Tidsspannet började och när det var 1 timme kvar frågade jag om status. Radiotystnad. När tidsspannet var ute skrev jag att jag var tvungen att avbryta ordern, då jag hade ett tåg (skulle till andra delen av Sverige) att hinna till.

Då fick jag svar att sakerna var utplacerade och fick kordinaterna till någon förort/industriområde dit det knappt gick att ta sig. Enligt reseplanerade skulle det ta över 1,5 timme inkl traskande till industriområdet.

Jag var på affärsresa och gled runt i kostym och skulle alltså ta mig kommunalt till andra sidan stan för att hitta en drop i ett industriområde. Nej, blev ingen plockning. Ville inte pröjsa, men vendorn vägrade godta det och blev barnslig och otrevlig. De fick behålla sina pengar.

Är förmodligen så enkelt att vissa säljare är unga och själva går på sina produkter och fattar inte vikten av att hålla enkla "löften". I mitt fall tror jag mottagaren av meddelanden sov eller nått, fick sen panik och körde drop in närheten där han/lagret fanns.

Äh, man kan nog inte förvänta sig mer i denna typ av branch
Citera
2024-12-27, 04:01
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Du kan ha en poäng.

Han har verkligen en jävligt stor poäng. Om du är för bajsnödig och hela ditt energifält skriker "skitnödigt enkelt offer" så fort du hoppar på blåa linjen så ska du nog inte överhuvudtaget beställa DD.

Jag som svensk har säkert 140 gånger av olika anledningar åkt kommunalt till alla stationer som finns inom järva och aldrig har det ens varit nära att hända mig någonting utan varken tillhygge eller sällskap.
Citera
2024-12-30, 13:18
Medlem
Jag har i år blivit av med 3-4 paket vilket ju blir dyrt i längden. Och jag har fått det omtalade polisbrevet. Så nu är det slut med att att köpa narkotikaklassad sömnmedicin på Darknet. Då återstår DD. Men min fundering går som följer. Om polisen har span på killarna som åker runt och gömmer påsar i soptunnor, så är det ju inte orimligt att de ser till att ha resurser så att de kan vänta in den som plockar upp sitt paket. På så vis får de tag i langare och köpare vid ett och samma tillslag. Och när man ändå gör sig besväret att dra en vals för familjen och ge sig ut i kvällsmörkret och leta upp sitt paket så vill man, eller jag, passa på att köpa betydligt större volymer än när man gör en liten postorderbeställning. Därmed torskar man ju big time, inte orimligt med föngelse på straffskalan, och polisbrevet man en gång fick känns som en walk in the park.
Några tankar kring detta?
Senast redigerad av Fnaskenstam 2024-12-30 kl. 13:45.
Citera
2024-12-30, 13:56
Medlem
jimmiejugends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnaskenstam
Jag har i år blivit av med 3-4 paket vilket ju blir dyrt i längden. Och jag har fått det omtalade polisbrevet. Så nu är det slut med att att köpa narkotikaklassad sömnmedicin på Darknet. Då återstår DD. Men min fundering går som följer. Om polisen har span på killarna som åker runt och gömmer påsar i soptunnor, så är det ju inte orimligt att de ser till att ha resurser så att de kan vänta in den som plockar upp sitt paket. På så vis får de tag i langare och köpare vid ett och samma tillslag. Och när man ändå gör sig besväret att dra en vals för familjen och ge sig ut i kvällsmörkret och leta upp sitt paket så vill man, eller jag, passa på att köpa betydligt större volymer än när man gör en liten postorderbeställning. Därmed torskar man ju big time, inte orimligt med föngelse på straffskalan, och polisbrevet man en gång fick känns som en walk in the park.
Några tankar kring detta?

Är man inte beredd att ta konsekvenserna så finns det gott om andra hobbys. Det finns alltid en risk för att torska när man hanterar och handlar med illegala preparat. Jag tog den nya lagstiftningen som en anledning att bli ren då riskerna ökade. Har du blivit av med 3-4 försändelser och fått brev så är det nog bäst att städa rent hemma och i blodomloppet.
Citera
2024-12-30, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmiejugend
Är man inte beredd att ta konsekvenserna så finns det gott om andra hobbys. Det finns alltid en risk för att torska när man hanterar och handlar med illegala preparat. Jag tog den nya lagstiftningen som en anledning att bli ren då riskerna ökade. Har du blivit av med 3-4 försändelser och fått brev så är det nog bäst att städa rent hemma och i blodomloppet.

Tack för ett jävligt intelligent och användbart svar och grattis till att du hållit dig ren i två veckor. Du borde skriva en bok ihop med Kay Pollak om hur du valde det rena, drogfria livet tack vare Jesus och den nya postlagstiftningen. För min del handlar det inte om att sluta punda, utan om att sova på natten. Vilket du hade förstått om du hade läst mitt inlägg ordentligt. Men det kanske är svårt när man har tjackabstinens.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in