Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-04-09, 07:56
  #61
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Magda blir snart statsminister igen hon är en klok person.

Det blir hon inte.
Om 2 år är det högkonjunktur igen och invandringen är stoppad.
Tror du någon vill ha tillbaka vänsterkaoset i det läget?
Citera
2024-04-09, 08:08
  #62
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Den dagen är det dags att fundera på om man ska avsluta sitt liv, eller engagera sig politiskt på allvar...


Om du bara visste hur ofta jag får höra dom orden. Alltså att människor skulle vilja engagera sig och "fixa" till kommunen/Sverige.

Bara första steget att bli medlem i partiet verkar svårt och än värre att gå på möten och tycka till och kanske ta ett uppdrag i nån nämnd.
Det är enklare att sitta och gnälla på hur jävla dumma i huvudet alla politiker är vid fikabordet.

Det behövs fler fritidspolitiker som engagerar sig om det ska bli nån skillnad. Som det är nu så sitter samma jävla gamla gubbar/kärringar kvar år efter år efter år.
Ingen utmanar dom och politiken handlar mer och mer om att sitta i styrelser som för att verka viktig utan att bry sig om det dom ska representera. Dom är där för arvodet och go´fika. Det är en väldigt farlig väg att gå och urholkar vår demokrati.
Citera
2024-04-09, 08:10
  #63
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Det blir hon inte.
Om 2 år är det högkonjunktur igen och invandringen är stoppad.
Tror du någon vill ha tillbaka vänsterkaoset i det läget?


ha ha.. inte direkt.
Dammen har redan gått sönder och det forsar in människor fortfarande.
Sverige är trasigt.
Citera
2024-04-09, 09:34
  #64
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Om du bara visste hur ofta jag får höra dom orden. Alltså att människor skulle vilja engagera sig och "fixa" till kommunen/Sverige.

Bara första steget att bli medlem i partiet verkar svårt och än värre att gå på möten och tycka till och kanske ta ett uppdrag i nån nämnd.
Det är enklare att sitta och gnälla på hur jävla dumma i huvudet alla politiker är vid fikabordet.

Det behövs fler fritidspolitiker som engagerar sig om det ska bli nån skillnad. Som det är nu så sitter samma jävla gamla gubbar/kärringar kvar år efter år efter år.
Ingen utmanar dom och politiken handlar mer och mer om att sitta i styrelser som för att verka viktig utan att bry sig om det dom ska representera. Dom är där för arvodet och go´fika. Det är en väldigt farlig väg att gå och urholkar vår demokrati.

Jag håller med dig, fast jag är en av dom där gubbarna/kärringarna du talar om, i alla fall när det kommer till åldern.
Jag har alltid haft svårt att hitta ett parti att passa in i då man antigen ska jobba för maximal vinst för företagare, privatisering och nedskärning av välfärden, eller också höga skatter för att sedan kasta/skänka bort allt från den gemensamma kassan till valfritt land, organisation eller individ utan förväntningar på motprestation.

På senare år blir det bara svårare och svårare att välja då alla "tycker nästan samma sak" utom extrempartierna då. Man tar varandras idéer om man upptäcker att folk gillar dom för att partiet ska få sitta kvar vid makten (och grötskålarna) och för att man själv ska få fortsätta sitt lönsamma "arbete" utan krav på att man varken är på plats eller utför något arbete när man är på plats.
Dom är en katastrofal förebild för hela befolkningen också, att vissa tjänar massor och får bra fallskärmar och pensioner utan krav på motprestation.

Sedan finns så klart dom som gör ett bra jobb också, men vid min ålder är det inte svårt att se vilka som alltid hellre "jobbat" fackligt för att det är enklare, än att utföra ett arbete på jobbet, latmaskar helt enkelt som senare väljer den politiska födkroken bland ryggdunkand likasinnade.

Det är farligt att som politiker ifrågasätta ovanstående då man blir ett hot som inte får ryggdunkarnas sympati utan mobbas tills man hoppar av, jag har sett exempel på det också så jag och många med mig ger sig nog inte in i det getingboet frivilligt.
Citera
2024-04-09, 09:37
  #65
Moderator
Strix m/94s avatar
Rubriken förtydligad.

Strix/Mod
Citera
2024-04-09, 09:53
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ingen ide att som opposition synas för mycket bättre att ligga lågt och låta folk se hur Kristersson och gänget raserar Sveriges ekonomi.

Sedan kommer S och får städa upp som vanligt. Alltid samma visa.


Härligt hjärntvättad 😆🤣

Sossepolitik är ju känt att bedriva framgångsrik ekonomi hahaha
Citera
2024-04-09, 09:58
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Hon har gjort så många grova tabbar att det nu är munkavle som gäller. Ju mindre hon syns och hörs desto högre förtroendesiffror.

Helt klart denna strategi de har anammat. Krishanteringen hos sossarna är kvar från förra seklet. De tror att det går att ljuga men glömmer bort att den där flugan som kom förut, ”Internet” hette den visst, är här för att stanna.

Ärligt talat bäst för dem att de bara håller käft, när valet kommer så finns det ändå svennar som röstar för ”vården… och känns ju tryggt med ett gammalt parti”, sen deras horder med orcher såklart.
Citera
2024-04-09, 10:37
  #68
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Jag håller med dig, fast jag är en av dom där gubbarna/kärringarna du talar om, i alla fall när det kommer till åldern.
Jag har alltid haft svårt att hitta ett parti att passa in i då man antigen ska jobba för maximal vinst för företagare, privatisering och nedskärning av välfärden, eller också höga skatter för att sedan kasta/skänka bort allt från den gemensamma kassan till valfritt land, organisation eller individ utan förväntningar på motprestation.

På senare år blir det bara svårare och svårare att välja då alla "tycker nästan samma sak" utom extrempartierna då. Man tar varandras idéer om man upptäcker att folk gillar dom för att partiet ska få sitta kvar vid makten (och grötskålarna) och för att man själv ska få fortsätta sitt lönsamma "arbete" utan krav på att man varken är på plats eller utför något arbete när man är på plats.
Dom är en katastrofal förebild för hela befolkningen också, att vissa tjänar massor och får bra fallskärmar och pensioner utan krav på motprestation.

Sedan finns så klart dom som gör ett bra jobb också, men vid min ålder är det inte svårt att se vilka som alltid hellre "jobbat" fackligt för att det är enklare, än att utföra ett arbete på jobbet, latmaskar helt enkelt som senare väljer den politiska födkroken bland ryggdunkand likasinnade.

Det är farligt att som politiker ifrågasätta ovanstående då man blir ett hot som inte får ryggdunkarnas sympati utan mobbas tills man hoppar av, jag har sett exempel på det också så jag och många med mig ger sig nog inte in i det getingboet frivilligt.

Jag vet precis vad du pratar om.
Det finns faktiskt vettiga politiker också. Oftast är dom unga under 30 och med viljan att verkligen förändra. Det är tragiskt när man ser dessa politiker från oppositionen som vågar sig upp i talarstolen för att ställa en fråga och driva sin sak. De bemöts ibland med illa dold förakt och härskarteknik av nån jävla sosse eller gammal folkpartist som lyckats med bedriften hålla sig kvar i kommunstyrekse/fullmäktige i 40 år utan att någonsin haft ett riktigt jobb förutom nåt sommarjobb eller så i ungdomen.

Enligt min erfarenhet som fritidspolitiker i ca 10 års tid så börjar det hända saker med människor som börjar få makt. Mycket vill ha mer är ett ordspråk som stämmer väldigt väl.
Efter ett tag börjar dom blanda ihop sin roll och tror att dom är viktigare än partiet. Det är oftast då mobbingen kommer. Människor blir utfrysta och hoppar av. Sett det jag också.
Det här gäller alla partier!

Jag vet inte hur man ska komma till rätta med dom här problemen. Det verkar ligga i människans natur.
Kanske borde det finnas nån regel att du inte kan sitta som t ex opposionsråd eller i nån styrelse för ett visst bolag för kommunen mer än en viss tid.
Citera
2024-04-09, 15:06
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Jag vet inte hur man ska komma till rätta med dom här problemen. Det verkar ligga i människans natur.
Kanske borde det finnas nån regel att du inte kan sitta som t ex opposionsråd eller i nån styrelse för ett visst bolag för kommunen mer än en viss tid.
Det är allmänt välkänt problem. Makt korrumperar. Det är därför en amerikansk president inte kan sitta mer än två valperioder. Men även ute på företag så har vissa företag regler för hur länge en chef kan sitta på samma stol. (Brukar dock inte gälla VD:n av någon anledning). Det vore inte helt orimligt att ha liknande i den svenska politiken, men det är också ett problem. Det är fundamentalt att det är väljarna som utser sina företrädare. Att vissa inte skulle vara valbara strider mot den principen.
Citera
2024-04-09, 16:12
  #70
Medlem
Mullrets avatar
Citat. Känns som mest utgånget krut.

” Vid en pressträff efter talet sa Magdalena Andersson att Socialdemokraterna fortsatt vill förbjuda vinster i skolan.

”Det saknar inte bara folkligt stöd utan också stöd i beprövad forskning”,
framhöll hon.

Enligt partiledaren vill Socialdemokraterna också ha regleringar för att skapa bättre fungerande marknader, som exempelvis bankmarknaden, men även el-, mat-, apoteksmarknaden eller bilbesiktningsmarknaden.

”Däremot ser vi inte framför oss att vi ska återreglera kreditmarknaderna”, sa hon.

Några konkreta förslag på hur den nya politiken ska uppnås presenterade partiledaren inte på tisdagen - dessa kommer under våren och hösten. ”

Peta i skolan och i bankerna blir nog en tummetott. Det verkar fungera ok.
Citera
2024-04-11, 10:20
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Socialdemokraterna är allt bra nervösa nu när sanningen om vad för politik de egentligen fört bakom de svenska folkets rygg i åratal avslöjats mer dag för dag. Det behöver inte sägas så mycket mer. Socialdemokraterna är fucked…
Deras svar kommer bli ett helt nytt partinamn. De NYA Socialdemokraterna…🤓
Kanske det. Precis som de Nya Moderaterna i sin tid. Annars är det ju tyst från moderatledaren Reinfeldt, som orsakade en massinvandring, till trots för att propellern Anders Borg nu har medgivit att de gjorde fel… Det är alltid intressant att ha historien med sig. Socialdemokraterna begränsade invandringen under Ingvar Karlsson, trots protester från de borgerliga. Så kom de borgerliga till makten och ville få in billigare arbetskraft, därför skulle vi andra väl ”öppna våra hjärtan”, och ta in fler. Nu håller de på att strama till sitt eget regelverk, och det är ju bra.
Citera
2024-04-12, 15:51
  #72
Medlem
DeValeras avatar
Maggan har haft det svårt under det här året. Fyra stora klavertramp, skyddande av El Haji, det smått bisarra utfallet mot Henrik Jönsson, lögnaktiga uttalande om Jimmie Åkesson och moskéer och i veckan, hennes malplacerade närvaro vid sorgestunden i Skärholmen.

Bilen av MA har varit att hon är en kompetent och något hårdhudad person med skinn på näsan. Hennes inledning av detta året har börjat att rucka på den bilden. Vi får se om vi kommer att få se mer av misstag från hennes sida den närmaste tiden.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback