• 2
  • 3
2024-10-26, 21:23
Medlem
Citat:
En anledning kan väl vara för att den person som är en helt vanlig människa som känner att hen behöver hjälp att dö inte har lust att sätta sig in i drogmarknaden i Argentina och vad för droger man ska ta, vem ska tvingas leva med att hittat en död människa som tagit sitt liv etc
Visst finns det risk i Buenos Aires att bli stoppad av karteller istället för av polis men jag skulle inte tro att de alls är omöjliga om man går dem till mötes på vänligt sätt.

De hjälper nog en väldigt snällt. Apropå Argentina så menar jag buss, eller en säker "taxigurka" från flygplatsen, rakt igenom staden till fridfulla ställen med samma jurisdiktion.

Sitta i Schweiz som ett gammalt avlopp när de sista månaderna i livet tom kan vara glädjande på andra resmål/ställen i eller utanför Europa. För mig låter det som medicinsk inkompetens.

Vanligt folk, visst... https://alltommat.expressen.se/recept/sjomansbiff-3/ Så fixar du den perfekta sjömansbiffen... Skoj...
Citera
2024-10-26, 21:28
Medlem
Severlohs avatar
Jag förstår inte heller det. Det är både billigare och enklare att sätta en kula i skallen här hemma.
Citera
2024-10-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Jag förstår inte heller det. Det är både billigare och enklare att sätta en kula i skallen här hemma.
Men då måste man ha ett lagligt vapen eller ska ett sådant fixas illegalt också blir det klabb med tex blöta patroner eller Morbror Blå, dvs Aina.

Vapenskåp fastbultade i betonggolv pallas inte om man inte är jägare. Enklast är såklart bara ett snöre och hänga sig i dörrhandtaget
Men! en kinesisk Thunder King (sprängkulan) i ett stålrör med stubinen precis genom ett litet uppborrat hål är som en elefantstudsare vars muttrar går rakt igenom ståldörrar.

Därmed sagt att ett skott också borde kunna penetrera gommen eller pannbenet. Inga resor i så fall behövda.
Citera
2024-10-26, 21:53
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalisaprislapp
Dignitas är dödshjälp i Schweiz utlokaliserat på flera platser: http://www.dignitas.ch/?lang=en
Man får en tablett metoklopramid att svälja på tom mage för att inte spy en timme innan man dricker 15 gram pentobarbital uppblandat i juice eller söt saft för något snabbare upptag.
Därefter blir man hög som en skyskrapa och all dödsångest, farhågor och problem försvinner innan medvetandet slocknar inom ca fem minuter och döden inträffar smärtfritt inom en halvtimme.

Det hörs väldigt bra men ångesten att få "grönt ljus" av läkarna, och vägen dit kan väl kanske kännas lustfylld... Det hörs snarare ängslig, tragiskt och sorgligt.

Det finns många länder som man köpa narkotika i men då riskerar man att polis tar en och att man istället får fängelse.
Men varför åker folk inte istället till exempelvis Portugal eller än bättre Argentina och överdoserar laglig narkotika?

En väsentlig skillnad är väl att vid klinik så ser personalen till att allt verkställs alternativt vid ånger så tas det hand om korrekt också. Om man ska göra det "själv" i Portugal så finns det mycket som kan gå snett, och hur ska de anhöriga agera om man plötsligt ångrar sig?
Citera
2024-10-26, 22:15
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Visst finns det risk i Buenos Aires att bli stoppad av karteller istället för av polis men jag skulle inte tro att de alls är omöjliga om man går dem till mötes på vänligt sätt.

De hjälper nog en väldigt snällt. Apropå Argentina så menar jag buss, eller en säker "taxigurka" från flygplatsen, rakt igenom staden till fridfulla ställen med samma jurisdiktion.

Sitta i Schweiz som ett gammalt avlopp när de sista månaderna i livet tom kan vara glädjande på andra resmål/ställen i eller utanför Europa. För mig låter det som medicinsk inkompetens.

Vanligt folk, visst... https://alltommat.expressen.se/recept/sjomansbiff-3/ Så fixar du den perfekta sjömansbiffen... Skoj...
Du sitter och tror massa saker om hur snälla, hjälpsamma och vänliga drogkartellerna i Argentina är, samtidigt som du kallar en seriös klinik i Schweiz för avlopp?
Citera
2024-10-26, 23:44
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Men då måste man ha ett lagligt vapen eller ska ett sådant fixas illegalt också blir det klabb med tex blöta patroner eller Morbror Blå, dvs Aina.

Vapenskåp fastbultade i betonggolv pallas inte om man inte är jägare. Enklast är såklart bara ett snöre och hänga sig i dörrhandtaget
Men! en kinesisk Thunder King (sprängkulan) i ett stålrör med stubinen precis genom ett litet uppborrat hål är som en elefantstudsare vars muttrar går rakt igenom ståldörrar.

Därmed sagt att ett skott också borde kunna penetrera gommen eller pannbenet. Inga resor i så fall behövda.

Har du inger vapen och inte pallar köpa så kan du bara gå till en skjutbana och betala typ en femhundring för några skott med en nia, och när instruktören ger dig pistolen så kör du bara upp den i munnen och trycker av.
Citera
2024-10-27, 02:35
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Har du inger vapen och inte pallar köpa så kan du bara gå till en skjutbana och betala typ en femhundring för några skott med en nia, och när instruktören ger dig pistolen så kör du bara upp den i munnen och trycker av.

Den som vill dö vill kanske göra det med värdighet och ett uns respekt, liggande bekvämt i en bädd. Sen vill den som vill dö säkert göra det i kretsen av sina närmsta samt att de vet att de faktiskt kommer att dö garanterat av den där drinken. Den döde kanske vill ha öppen kista på begravningen och då är ett skott i munnen ingen god ide’ alls.
Citera
2024-10-27, 02:30
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Den som vill dö vill kanske göra det med värdighet och ett uns respekt, liggande bekvämt i en bädd. Sen vill den som vill dö säkert göra det i kretsen av sina närmsta samt att de vet att de faktiskt kommer att dö garanterat av den där drinken. Den döde kanske vill ha öppen kista på begravningen och då är ett skott i munnen ingen god ide’ alls.

Och dom kanske inte vill ge den stackars instruktören (eller nån annan) psykologiska men för livet genom att göra dom ofrivilligt delaktiga...
Citera
2024-10-27, 03:47
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui

Personligen betraktar jag det som mer värdigt och framförallt manligt att bara skjuta sig själv i huvudet än att åka till någon klinik i Schweiz, gå igenom en massa samtal och pappersarbete, för att sedan dricka något giftigt te och dö.

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Och dom kanske inte vill ge den stackars instruktören (eller nån annan) psykologiska men för livet genom att göra dom ofrivilligt delaktiga...

Haha ja men om jag var självmordsbenägen så hade det nog varit det sista jag hade brytt mig om.
Citera
2024-10-27, 11:59
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Personligen betraktar jag det som mer värdigt och framförallt manligt att bara skjuta sig själv i huvudet än att åka till någon klinik i Schweiz, gå igenom en massa samtal och pappersarbete, för att sedan dricka något giftigt te och dö.

Haha ja men om jag var självmordsbenägen så hade det nog varit det sista jag hade brytt mig om.

Människor är olika och det speglar sig sannolikt i vilka patienter som vänder sig till den här typen av kliniker. För dig ter det sig värdigt och manligt att traumatisera vanligt folk på en skjutbana. Anne-Katrine som långsamt förlorar kampen mot en plågsam sjukdom, å andra sidan, vill kanske hellre dricka te och ta ett lugnt farväl.

Sannolikt skulle hon anse det vara mer värdigt än att skjuta sig, och att hon kommit till vägs ände innebär inte att hon slutat bry sig om andra. Kanske vill hon inte att hennes barn ska mötas av rubrikerna som toppar nyheterna, av pratet på arbetsplatsen och polisens utredning. Förmodligen har hon heller inget behov av att befästa sin manlighet genom att pådyvla andra människor smärta genom att utöva våld.
Citera
2024-10-30, 10:42
Medlem
Digitalkamera1s avatar
Sedan när blev det här en fråga om manlighet? lol
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto