Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-08, 13:49
  #1
Medlem
mondayleftmebrokens avatar
Funderar på att unna mig en lite diskretare tankaktig klocka nu inför såväl sommaren som studenten. Har snöat in lite på en Baume & Mercier Hampton. Ganska så bra pris på den tycker jag, och enligt min uppfattning förefaller Baume & Mercier vara ett relativt välrenommerat märke. För övrigt är jag bara 18 år gammal, så jag befarar emellertid att denna klockan kan se lite konstig ut på mig, just på grund av min unga ålder. Kanske ser det ut som jag går runt med någon avliden släktings klocka kring handleden, och att det ser ut som om att jag har ärvt den? Flera av mina vänner anser emellertid klockan vara gubbig, om inte aningen pensionärsaktig.

Två olika varianter på klockan:
https://www.baume-et-mercier.com/us/...ton-10522.html

https://www.uret.se/baume-mercier-ha...SABEgIlvPD_BwE

Vad anser Flashback om denna klockan? Är den fin? Passar den mig som 18-åring? Är Baume & Mercier ett bra märke? Någon här som har klockan själv kanske?
__________________
Senast redigerad av mondayleftmebroken 2024-04-08 kl. 13:54.
Citera
2024-04-08, 13:54
  #2
Medlem
Eponumoss avatar
Den passar utmärkt som ingångsur.
Helt okej pris.

Den blå är mer ungdomlig än den i svart läder.

Viktigast är att du inte lyssnar på dina ”kompisar” utan att ditt ur stämmer med den du är och tänker bli och klädsel och livsstil, etc.
Citera
2024-04-08, 14:52
  #3
Medlem
Lucianuss avatar
Snygg sak. Stilen är Art Deco och klassiskt tidlös. Drivs av ett ETA-verk även om nu Baume & Mercier har "in-house" verk också. Bry dig inte om vad andra tycker - inte ens Flashback - utan vad själv gillar. Blått eller inte är också en smaksak och hänger bl a ihop med hur du klär dig. Baume & Mercier anses av flera vara underskattad. De har även modellen Hampton med quartz-verk om du skulle vara på det humöret. Båda är trycktåliga till 50m vilket innebär att du kan plaska i vatten med den men inte mer. Lycka till!
__________________
Senast redigerad av Lucianus 2024-04-08 kl. 14:54. Anledning: Stavfel
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback