Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-08, 20:24
  #1
Medlem
Min tv fungerar inte i Lund via marknätet. Det är Tele2 (gamla Com Hem) med tre hål i väggen det gäller. Det har varit "Ingen signal" nu sedan åtminstone innan 17:00.

Hur har ni andra? Vet någon vad felet är och/eller när det fungerar igen? Det finns ingen att kontakta som vanligt i dagens samhälle.

Det fungerar att titta genom datorn men det beror nog mest på att jag har mobilt bredband via Telia. Kan ju dock inte titta på alla kanaler jag brukar då det då krävs avtal.
2024-04-08, 20:24
  #2
Moderator
Frågan får anses besvarad, övriga frågor om Tele2 kan tas i för ämnet lämpliga trådar.
/Moderator
2024-04-08, 20:26
  #3
Medlem
Diamondgrits avatar
Om du försöker titta på analog TV har det väl inte funkat på bra länge om man inte har nåt special typ en centraldekoder i byggnaden eller liknande.
2024-04-08, 20:27
  #4
Medlem
VoktorDodkas avatar
Har du provat en ny kanalsökning? I mitt comhemhus, numer tele2, så har vi nyligen fått uppgraderat samtliga kanaler till HD som standard men man var tvungen att söka om dom.
2024-04-08, 20:28
  #5
Avstängd
Deras kundtjänst är stängd antar jag, ingen information om det ligger något fel i Lund på deras hemsida?
2024-04-08, 20:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Om du försöker titta på analog TV har det väl inte funkat på bra länge om man inte har nåt special typ en centraldekoder i byggnaden eller liknande.
Nja, det vet jag. Det är ju enbart digital numera.

Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Har du provat en ny kanalsökning? I mitt comhemhus, numer tele2, så har vi nyligen fått uppgraderat samtliga kanaler till HD som standard men man var tvungen att söka om dom.
Ska prova det. Har dock inte fått någon info om det. Har basutbudet annars.

Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Deras kundtjänst är stängd antar jag, ingen information om det ligger något fel i Lund på deras hemsida?
Jag är inte bemyndigad att kontakta dem då jag inte är direkt kund. Provade att logga in med BankID där men fick bara besked att jag ej var kund.
2024-04-08, 20:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Deras kundtjänst är stängd antar jag, ingen information om det ligger något fel i Lund på deras hemsida?

Det har dom inte publikt längre på hemsidan var det är fel just nu.
Man måste logga in för att se om det är fel där man bor.

Skönt att bli av med dom då min hyresvärd fick nog av dom och satsade på fiber från Telia.
2024-04-08, 21:20
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Har du provat en ny kanalsökning? I mitt comhemhus, numer tele2, så har vi nyligen fått uppgraderat samtliga kanaler till HD som standard men man var tvungen att söka om dom.
Provat att söka nya kanaler och det gav inga kanaler.
2024-04-08, 21:40
  #9
Medlem
Kabeltattarens avatar
Kolla med grannarna om de har samma fel. Om inte är felet väldigt lokalt. I vilket fall som helst är det bara att ringa till kundservice imorgon så bokar de in dig för ett teknikerbesök om det inte är lösbart vid telefonkontakt.
2024-04-08, 21:58
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren
Kolla med grannarna om de har samma fel. Om inte är felet väldigt lokalt. I vilket fall som helst är det bara att ringa till kundservice imorgon så bokar de in dig för ett teknikerbesök om det inte är lösbart vid telefonkontakt.
Det går inte att kontakta kundtjänst då jag inte är direkt kund där. Det kräver inlogg via BankID, vilket svarar att jag ej är kund och kopplar då inte vidare (både på hemsida och om man ringer). Det är så kundservice fungerar idag, man trollar bort kunderna. Har skickat ett mejl till min hyresvärd, fastighetsbolag, som är kunden hos Tele2.
2024-04-08, 22:02
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Min tv fungerar inte i Lund via marknätet. Det är Tele2 (gamla Com Hem) med tre hål i väggen det gäller. Det har varit "Ingen signal" nu sedan åtminstone innan 17:00.

Hur har ni andra? Vet någon vad felet är och/eller när det fungerar igen? Det finns ingen att kontakta som vanligt i dagens samhälle.

Det fungerar att titta genom datorn men det beror nog mest på att jag har mobilt bredband via Telia. Kan ju dock inte titta på alla kanaler jag brukar då det då krävs avtal.


Har precis samma problem som du, befinner mig också i Lund
2024-04-08, 22:08
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolidoo
Har precis samma problem som du, befinner mig också i Lund

Här kan man konstatera att de är fler som har problem, särskilt i Lund:https://downdetector.se/problem-storningar/tele2/
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback