• 5
  • 6
2024-10-07, 18:45
Citat:
Ursprungligen postat av nitoinkog
Har sett ett par personer säga att man kan skapa nytt bank-id med dosa.

Jag köpte en ny mobiltelefon.
När jag försöker skapa bank-id med hjälp av befintligt bank-id på gamla luren visar det sig att den gamla luren inte hade stöd för senaste versionen av appen.
När jag försöker skapa bank-id med dosa kräver nästa steg nationellt id-kort/pass.

Så det var bara att fixa ett nytt pass och sedan tog det tre minuter att skapa nytt bank-id.

Efter allt jävla krångel kommer jag vara väldigt noga med att alltid ha ett giltigt pass eller nationellt id-kort.
Det var ju iaf nåt bra med fanskapet!
Det gick bra att blippa passet då? Eller vad man gör? Hur vet man ens om telefonen har en sån läsare det handlar om. Får fan stress...
Citera
2024-10-07, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunorange
Det var ju iaf nåt bra med fanskapet!
Det gick bra att blippa passet då? Eller vad man gör? Hur vet man ens om telefonen har en sån läsare det handlar om. Får fan stress...
Man ska föra mobilen över passet på ett sätt som visas i appen vid installation. Just min telefon, eller kanske passet, verkar lite defekt då jag var tvungen att vinkla telefonen 90 grader åt höger.
Om telefonen inte kan blippa NFC-chip kommer den inte heller kunna använda senaste versionen av bank-id.
Här kan du se vilka Samsunglurar det fungerar med https://www.samsung.com/uk/support/m...w-do-i-use-it/
Notera dock att de gamla lurarna inte har stöd för moderna versioner av Android och då inte heller stöd för bank-id.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in