Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-11, 15:54
  #601
Medlem
sanahs avatar
Någon som vet vilket gäng ungdomarna sannolikt tillhör?
Citera
2024-04-11, 15:54
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast han bodde i området och då är det att freda sin son genom att försöka få bort packet från området.
Om fler gjorde som honom så skulle det blir väldigt svårt för gängen att kränga narkotika öppet.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag kan förstå att det tillslut slår slint i skallen, absolut. Om du ser gäng som parasiterar titt som tätt så kan jag tillslut förstå att man får nog och agerar mer känslosamt. Jag hade inte gjort det för jag är en extremt rationell person men känslor kan man inte styra över.

Ansvaret faller på gängen, inte pappan.

Det känns rätt patetiskt att sitta och klandra pappan för att han tog en risk. Snarare är denna tragedi en symbol för hur bedrövlig kriminaliteten har blivit.

Det är som om du skulle se någon bli misshandlad. Vissa springer därifrån på en gång men vissa blir så bedrövade att de känner att de måste ingripa.

Citat:
Ursprungligen postat av Jesko
En 12åring är ganska vuxen eller tycker inte du det. Tog min oskuld just då så kände mig mer vuxen än de flesta myndiga 18åringar som fortfarande inte fått till det.

Han kanske hade större bollar än dig. Något du kan ta en fundering över
Nej, det är inte modigt att riskera sitt barns liv...
Citera
2024-04-11, 15:55
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Visdomen att sätta sina barn först kallas att vara förälder, men du verkar anse att man är riktigt tuff om man tar med sitt barn när man konfronterar gängkriminella?


Jävla lätt för dig att tycka saker när du inte har egna barn.

Det var en pappa och son som var ute tillsammans. Till skillnaden för mördarungens föräldrar som låter sitt yngel gå ut och drälla med gäng.

Menar du på fullt allvar att en människa ska riskera sitt liv i Sverige om man råkar tilltala en kriminell babbe?
Citera
2024-04-11, 15:56
  #604
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Det känns hursomhelst som att Anders Lindbergs ACAB kampanj inte riktigt för nån skjuts av den här händelsen.
Tror faktiskt stödet för visitations zoner ökar.
Sorry Anders.
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...ilering-laglig

Ja hade visitationszoner funnits där i Skärholmen så hade denna tragedi förmodligen aldrig inträffat.
__________________
Senast redigerad av DeValera 2024-04-11 kl. 16:01.
Citera
2024-04-11, 15:57
  #605
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Så fort ett skjutvapen är inblandat, för vilket förövaren inte har licens, så måste det automatiskt bli mord. Inte överlagt mord, men mord.

Kan väl möjligtvis vara klokt, även om jag kan definitivt kan tänka mig ett och annat scenario där undantag bör göras? Men små rättsliga förändringar är ungefär lika effektiva mot gängkriminaliteten som små plåster på amputerade lemmar.
__________________
Senast redigerad av SwampDogg 2024-04-11 kl. 16:09.
Citera
2024-04-11, 15:57
  #606
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Kanske inte skjuta men de är fler än honom, de kan han andra vapen på sig än pistol, de kan snabbt ringa och få förstärkning.

Hade BO vapen på sig och kunnat snabbt få dit några hårda kompisar, ja då hade oddsen sett lite bättre ut.

Antagligen så provocerade GM BO och hans son när de passerade. Att de vågar provocera innebär att de har någon form av fördel i styrkeförhållandet. Annars hade de aldrig vågat. Du ser aldrig sådana typer gå på personer som bedöms som jämbördiga eller har någon form av övertag.
Eller så saknar de konsekvenstänk och är vana vid att folk viker undan. Att ens krimnegrer drar ett skarpladdat vapen vid en muntlig konfrontation är extremt ovanligt. Nja jag håller inte med, skulle alla vara som honom så skulle vårt land se annorlunda ut.
Citera
2024-04-11, 15:57
  #607
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace67
Jag trodde att vi fortafarande levde in demokrati , tydligen inte. Gangsters och andra kriminella grupperingar bestämmer och om man har ngn form av annan åsikt eller inte kryper i stoftet för dem så ska man ha en kula i skallen, väx för helvete upp. Dessa små skit gangsters måste sättas på plats och utrotas alternativt skickas hem inkluderat alla deras släktingar.

Jag håller aboslut med dig. De ska sättas på plats. Men man ska göra det på ett sätt utan att försätta sig och sitt barn i en risk att bli mördad.
Citera
2024-04-11, 15:58
  #608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det var en pappa och son som var ute tillsammans. Till skillnaden för mördarungens föräldrar som låter sitt yngel gå ut och drälla med gäng.

Menar du på fullt allvar att en människa ska riskera sitt liv i Sverige om man råkar tilltala en kriminell babbe?
"Råkar tilltala" är inte samma sak som "gå fram och börja jiddra när man har sitt barn med sig", det förstår nog t.om du.
Citera
2024-04-11, 15:59
  #609
Medlem
DeValeras avatar
Detta är inget nytt att en förälder utsätts för extremt grovt våld framför sina barn efter ha sagt till ungdomsgäng att inte bråka med dom.

Finns ett fall i Lund, där en pappa utsattes för en mycket grov misshandel efter han sagt till några ungdomar att inte antasta hans barn på badhuset. Utanför väntade de in honom och han hade tur att han klarade livhanken.

Har hört av en polis som berättade att en pappa som blev misshandlad inför sin son efter han sagt till några ungdomar utanför en affär. Tror han fick kniv i sig också.
Citera
2024-04-11, 16:00
  #610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag håller aboslut med dig. De ska sättas på plats. Men man ska göra det på ett sätt utan att försätta sig och sitt barn i en risk att bli mördad.

Samtidigt måste vi har personer som vågar gripa in, det går kanske en dödsskjutning på 100 eller 1000 personer som vågar ingripa.
Citera
2024-04-11, 16:00
  #611
Medlem
Imzadis avatar
Kristerson ska besöka Skärholmen ikväll.

Säger väll det vanliga.
Citera
2024-04-11, 16:01
  #612
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
"Råkar tilltala" är inte samma sak som "gå fram och börja jiddra när man har sitt barn med sig", det förstår nog t.om du.
Definition av "gå fram och börja jiddra"?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback