Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-27, 11:58
  #5281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Hörde att varje iransk misil mot Israel kostade 75 miljoner styck x 300. Snacka om bortkastade pengar för de perversa mullorna. Men de går säkert bananas när IDF intar södra Gaza snart men då får väl Hizbollah ge sig på Israel i det eviga kriget.

det är dyrt med krig

"Of the aid to Israel, some $5.2 billion will go toward replenishing and expanding Israel’s missile and rocket defense system"

men snart blir det billigare

"The highly powerful British military laser can shoot down aerial threats and one laser shot fired from DragonFire will cost less than $13."
Citera
2024-04-27, 16:34
  #5282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Ja detklart att ni bryr er. Vilka obrydda skribenter bidrar med +5000 inlägg i tråden.

Det är inte meningen att man ska attackera ett land öht. Det är ju då man går emot allt man står för. Demokrati-hittepå o sånt.

Tror att du har missförstått syftet med tråden. Ingenting handlar om dig eller din låtsasvärld. Tror inte ens din mamma bryr sig faktiskt.

Iran genomförde en omfattande attack mot Israel, den misslyckades totalt vilket mulla-regimen verkar vara hjärtlig glada för.

Många tycker att demokrati är något värt att skydda, därför kommer mullorna aldrig kunna känna sig säkra. Dom lever i en underlägsenhet som blir deras fall vid en öppen konflikt med Israel och dess allierade.

Ni blir kvar i bunkrarna och postar meningslöst dravel, spottar och fräser, bra, vi vet var vi har er.
Citera
2024-04-27, 17:06
  #5283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Tror att du har missförstått syftet med tråden. Ingenting handlar om dig eller din låtsasvärld. Tror inte ens din mamma bryr sig faktiskt.

Iran genomförde en omfattande attack mot Israel, den misslyckades totalt vilket mulla-regimen verkar vara hjärtlig glada för.

Många tycker att demokrati är något värt att skydda, därför kommer mullorna aldrig kunna känna sig säkra. Dom lever i en underlägsenhet som blir deras fall vid en öppen konflikt med Israel och dess allierade.

Ni blir kvar i bunkrarna och postar meningslöst dravel, spottar och fräser, bra, vi vet var vi har er.

Israel har inga allierade. Bara fiender. De har visserligen en massa köpta politiker i USA, men under ytan finns det inget lands befolkning som stöder rasism och nu när Iran visat att de kan sätta en missil var helst de önskar i Israel, kommer hela världens motstånd bara att öka.
Citera
2024-04-27, 17:24
  #5284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Israel har inga allierade. Bara fiender. De har visserligen en massa köpta politiker i USA, men under ytan finns det inget lands befolkning som stöder rasism och nu när Iran visat att de kan sätta en missil var helst de önskar i Israel, kommer hela världens motstånd bara att öka.


Du lever i en villfarelse. Israel har ett starkt stöd från många länder. Även bland de arabiska staterna i Gulfen.
Ditt trams om rasism är som hämtat från gretas fascist-rörelse. Självklart hatar även hon tanken på en demokratisk judisk stat som kan försvara sig.
Ni fascister håller ihop, som bananer i pyjamas.. vad ni glömmer är att era motståndare håller ihop med. Är du förvånad över att tex Saudiarabien och Jordanien var behjälpliga till försvaret av Israel?

Jag blev inte det minsta förvånad iaf, det är rätt uppenbart vilka som stödjer ondskans axelmakter, tex verkar du ha tungan långt upp i deras håriga rövar.

Jag tror bara att du vägrar se hur världen verkligen ser ut och hur den faktiskt fungerar.
Citera
2024-04-28, 00:24
  #5285
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Tror att du har missförstått syftet med tråden. Ingenting handlar om dig eller din låtsasvärld. Tror inte ens din mamma bryr sig faktiskt.

Iran genomförde en omfattande attack mot Israel, den misslyckades totalt vilket mulla-regimen verkar vara hjärtlig glada för.

Många tycker att demokrati är något värt att skydda, därför kommer mullorna aldrig kunna känna sig säkra. Dom lever i en underlägsenhet som blir deras fall vid en öppen konflikt med Israel och dess allierade.

Ni blir kvar i bunkrarna och postar meningslöst dravel, spottar och fräser, bra, vi vet var vi har er.
1. Demokratin du försvarar är en bluff. Anser du att det är demokratiskt att frånta palestinier alla deras basala rättigheter, diskriminera de, begå folkmord & mörda 7 iranska befäl/generaler? Det låter mer som en illegal ockupation- & polisstat snarare än demokrati. Det är zionisterna som är riktiga barn-bidragstagare från USA.

2. Irans attack var lyckat, det är därför som många utvecklar kuk-komplex här och börjar förskjuta sina interna brister på andra i form av islamofobi. Massa tandlösa mans-fjortisar som skriver +5000 fiction-romaner i tråden. Du kanske bör överväga att höja argumentationsnivån om du vill bli tagen på allvar?

3. Inget av det jag har skrivit är på låtsas. Alla mina förslag har förverkligats. ♟️

4. Tråden handlar om MITT HEMLAND, som iranier blir min input relevant. Heyvan.
__________________
Senast redigerad av DinKurdia 2024-04-28 kl. 00:41.
Citera
2024-04-28, 11:44
  #5286
Medlem
virvelbaggs avatar
Innan Israels svar var hela världen rädd för ett storkrig. Irans attack var det som utlöste denna rädsla. Oavsett om det var en lyckad attack eller inte blev resultatet att risken för ett stort krig blev påtagligt.

Israels svar kylde ner hela situationen och den akuta rädsla för storkrig försvann. Så oavsett om Israels attack var lyckad eller inte var resultatet över min förväntan.

Jag vet inte vad de exakt gjorde men de avvärjde en fara för hela världen. Nu är säkert inte situationen avslutad och mer kan ske, men jag är glad för resultatet av Israels attack. Om den var lyckad eller inte, den gjorde de den skulle, kylde ner.
__________________
Senast redigerad av virvelbagg 2024-04-28 kl. 12:09.
Citera
2024-04-28, 20:47
  #5287
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aprak69
Vad händer om Israel inte är försiktigt? Berätta mer.

Vem är du? Är du en regimtrogen iranier? Som är ”flykting” i Sverige? Fy f_n.
Om Israel hade svarat, hade Iran svarat igen, och om Israel hade svarat igen skulle Iran övervägt en invasion av Israel. Jag tycker att Iran ska göra det oavsett eftersom den här staten Israel är en ond makt.
Citera
Igår, 19:58
  #5288
Medlem
Aprak69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Om Israel hade svarat, hade Iran svarat igen, och om Israel hade svarat igen skulle Iran övervägt en invasion av Israel. Jag tycker att Iran ska göra det oavsett eftersom den här staten Israel är en ond makt.

Det hade varit underhållande. Att se clownerna från Iran försöka inta Israel.
Jag ser gärna att ditt land startar krig mot Israel. Tror du att resten av den civiliserade världen kommer att stå och titta på med händerna i byxfickorna? När ett gäng håriga och vitlöksdoftande primater ger sig på Mellanösterns enda demokrati av västerländskt snitt? Med era jättejättefarliga drönare från Clas Ohlson, typ? Hoppas inte för mycket.

Försök förstå att för resten av världen är det Iran som är ”en ond makt”. Ditt hemland är utan tvekan världens mest föraktade nation. Era ayatollor propagerar för sex med djur för fan!
Även i Mellanöstern hatar man er. På goda grunder.

Apropå clowner tycker jag du ska åka hem. Ditt land behöver dig.
__________________
Senast redigerad av Aprak69 Igår kl. 20:24.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback