Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-11, 08:59
  #1
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Vaknar runt kl 07 i hotellsängen av ett demoniskt oljud. Borrande och annat allehanda jävla ljud som man absolut inte vill höra när man sover. Kan jag få pengarna tillbaka eller något liknande? Skrev till min polare, han säger att hantverkare har juridiskt rätt att börja så här tidigt.

Förstår inte hur det här hotellet har relativt hög rating på Trustpilot, är väl ingen som uppskattar ljud som påminner om typ när Balrogen trädde fram i Morias gruvor.

Bor på ett random 2 stjärnigt hotell i Göteborg om det är av intresse.
__________________
Senast redigerad av mickenyqvist123 2024-04-11 kl. 09:15.
Citera
2024-04-11, 09:31
  #2
Medlem
Jordgubbes avatar
Då är det ju snarare bråttom så du inte missar hotellfrukosten (tacka hantverkarna).
Citera
2024-04-11, 10:09
  #3
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Är detta verkligen postat i rätt forumdel?

Hittade inget som passade, hittade nån annan tråd i det här forumet som handlade om hotell så jag körde på med det.
Citera
2024-04-11, 10:11
  #4
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Då är det ju snarare bråttom så du inte missar hotellfrukosten (tacka hantverkarna).

Frukost avklarad, nu tre timmar senare håller de fortfarande på. Det här kan inte vara acceptabelt på något sätt, jag brukar aldrig klaga - att bråka om småsaker är inte min grej men när det inte går att vistas i det rum man betalat för utan öronproppar så drar jag gränsen och vill ha en full refund.
Citera
2024-04-11, 10:11
  #5
Medlem
Negercps avatar
Betygen på Trustpilot sattes antagligen innan detta helvetesbygge satte igång.
Citera
2024-04-11, 10:14
  #6
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Betygen på Trustpilot sattes antagligen innan detta helvetesbygge satte igång.

De borrar en våning upp. Receptionisten sa bara "förlåt" och stod handfallen.

Så det har nog inget med dem att göra men tycker likväl att de kan betala oss gäster för sveda och verk. De visste ju säkert om också att det skulle pågå någon gigantisk renovation men de nämnde de inte när jag placerade bokningen, så det klassar jag som ganska lömskt.
Citera
2024-04-11, 10:26
  #7
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Receptionisten sa bara "förlåt" och stod handfallen.
Men stackars receptionisten kan väl inte lösa det, vad kan hon göra ... bjuda på en filt? Dokumentera, skapa ett filmklipp och skriv brev till chefen. Så får du en voucher för två till ett annat hotell i lågsäsong de också renoverar.
Citera
2024-04-11, 10:31
  #8
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Men stackars receptionisten kan väl inte lösa det, vad kan hon göra ... bjuda på en filt? Dokumentera, skapa ett filmklipp och skriv brev till chefen. Så får du en voucher för två till ett annat hotell i lågsäsong de också renoverar.

Japp, jag skällde inte ut honom eller någonting, jag bara sade vad problemet var och knallade iväg för att jag insåg att han inte kunde göra något, man skjuter inte budbäraren.

Japp, spelade in film så det är dokumenterat. Så länge jag lyckas nå någon person som kan bjuda på en voucher eller liknande borde det ge något kan jag tycka.
Citera
2024-04-12, 11:33
  #9
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Men stackars receptionisten kan väl inte lösa det, vad kan hon göra ... bjuda på en filt? Dokumentera, skapa ett filmklipp och skriv brev till chefen. Så får du en voucher för två till ett annat hotell i lågsäsong de också renoverar.

Idag under utcheckningen så var jag och andra gäster och frågade receptionen om vi kunde få någon kompensation som reducerat pris etc. Han stod och skakade som ett asplöv i vinden och sa att han inte kunde göra något. Det stämmer väl inte? Jag upplever att det bjuds på vouchers ganska friskt ibland, verkar vara ett lotteri det där.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3600037

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback