Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-23, 23:22
  #133
Medlem
Jag hoppas verkligen att han får ett helvete afghanen
Jag lider med Rogga nu💔
Citera
2024-04-23, 23:44
  #134
Medlem
PrimeCrimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarmys1980
Men Roger känner folk i precis varje fängelse i Sverige, må han vara golare men han har vänner också och många av dom sitter inne och drar sig inte från att göra illa en liten afghan.
Denne afghan kommer få det svårt.
Hahaha "i precis varje fängelse i sverige" .. lever du i nån fantasi värld eller? rogers fantasivärld kanske?
Citera
2024-04-24, 00:11
  #135
Medlem
Missismys avatar
Bra jävla märkligt att Roger har sett mellan fingrarna på att hans egen dotter blivit misshandlad och utsatt av styvsonen Joker. Fy fan säger jag, stackars flicka som vuxit upp under en massa sjuka förhållanden, klarar sig bra i livet med jobb där hon var omtyckt, bostad osv... För att sedan falla offer, än en gång, och således bli bragd om liver alldeles för tidigt.
Ni gapar om att afghanen ligger risigt till, men var var hennes föräldrar, framförallt pappa, när hon var i livet och behövde dem? Var??
Citera
2024-04-24, 17:28
  #136
Medlem
Jeff.Lebowskis avatar
Nu kanske vi ska invänta vad polisen kommer fram till, det finns ju även alternativet självmord som ingen verkar tänka på ?
Citera
2024-04-24, 17:35
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Lebowski
Nu kanske vi ska invänta vad polisen kommer fram till, det finns ju även alternativet självmord som ingen verkar tänka på ?

Fast gör det verkligen det?
Det har blivit någon slags allmän trådasanning att hon ska ha hittats typ hängd. Vilket ju lika gärna skulle kunna vara strypt eller kvävd.
Vad jag har hört ska det snarare vara frågan om relativt kraftigt våld mot huvudet.

Det man kan ana sig till är att polisen inte bara gissat att det handlar om mord, utan att man ändå tycker det finns ganska starka skäl till detta.
Citera
2024-04-26, 07:00
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
De flesta invandrarna blir erbjudna tolk. Juridisk svenska kan ju vara svårt att förstå, även för oss infödingar.
ehehehe... du menar att Hamid är bättre på juridisk dari än juridisk svenska?
Som Hamid lämnade som barn? Har han varit i afghanska rättegångar ?

Citat:
Ursprungligen postat av RickyBalboa
Anna är en av arbetskamraterna till kvinna från Björkskatan som dog på onsdagen. Men också till den mordmisstänkte. Hon har svårt att ta in vad som har hänt och berättar att stämningen på jobbet är tryckt

Anna, som egentligen heter något annat, arbetar inom en kommunal verksamhet, där både den avlidna kvinnan och den misstänkte förövaren arbetade.

– Det känns bedrövligt. Jag har jobbat med båda. Mest med honom, för hon och jag var på olika avdelningar.

Beskedet om vad han hade gjort fick hon av en arbetskamrat på lördagen.

– Det var chockartat. Vi har tyckt så himla mycket om honom. Jag har pratat med honom mycket på jobbet om allt möjligt. Det känns som ett stort hål inuti nu, som ett svek. Att han är misstänkt för en sådan här sak.

Hon vet att han har haft det tufft senaste tiden.

– Men det ursäktar inte vad han har gjort.

Också kvinnan tyckte hon om.

– Väldigt lugn, mjuk och fin. Ganska tyst av sig. Hon var omtyckt både av oss i personalen och av de boende.

Hon såg henne på jobbet i början av förra veckan. Mannen däremot har hon inte sett på ett par veckor.

Stämningen på arbetsplatsen är tryckt.

– Alla pratar om det. Det känns fruktansvärt – jag har inte hört någon som inte säger att det känns fruktansvärt.

Det står ett kondoleansbord i ett konferensrum med en minnesbok som man kan skriva i berättar hon.

Något som är jobbigt i sig är alla rykten som går.

– Man vet inte vad som är sant eller vad som är osant.

Under fredagen har mannen delgetts misstanke om mord och ett nytt förhör har hållits. Enligt mannens försvarare advokat Martin Wulkan är mannens inställning oförändrad och han förnekar brott.

– Det är inte han som orsakat målsägandens skador utan de har uppstått på annat sätt.


Kvinnan och den misstänkta mannen hade tidigare en kärleksrelation enligt advokaten. Kvinnan hade nyligen anmält mannen för misshandel. Mannen är tidigare dömd för brott, men inga våldsbrott.

– Han har ingen känd våldshistorik bakom sig. Han har aldrig lagförts för den typen av brott.

Nina Lind, HR-chef vid Socialförvaltningen uppger att kommunen avböjer att kommentera enskilda fall. Hon skriver: "Vårt generella arbetssätt vid kriser som drabbar arbetsgrupper är att avsätta tid för samtal. Vi avropar stöd från Kommunhälsan för samtal i grupp eller med enskilda, beroende på behov. Om krisen avser ett dödsfall säkerställer vi en särskild lokal där det finns någon att tala med, tända ljus och en kondoleansbok."

– Socialförvaltningen tycker att det är djupt tragiskt att en ung kvinna omkommit, säger hon i mejlsvaret.


Soc Nina Lind skriver att BO har omkommit och arbetskamrat Anna säger att Hamid är världens gulligaste.

De verkar inte tro att brott ligger bakom. Har de rätt? Är polis fel ute?
Citera
2024-04-26, 07:04
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessispessis
Även om han pratar bra svenska så kan juridik vara svårt att förstå så det är i sig inte konstigt att han vill ha tolk.

Så Hamid är expert på juridisk dari?
Känd brottsling som barn i hemlandet?
Citera
2024-04-26, 07:12
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrneger
Är det någon som är förvånad av att Norrbottens-Kurirens egna afghan-aktivist bedrev kampanj för att Hamid Hamidi skulle få stanna i Sverige?

https://kuriren.nu/nyheter/lulea/art...istan/jnk1qwmj

Ulrika Vallgårda och Linda Kask har gjort så enormt mycket skada med sina aktivist-reportage för att hylla mördare, våldtäktsmän och liknande.

Så Hamid kom hit som 14-åring

Citat:
Ursprungligen postat av RickyBalboa
Getknullaren har varit i Sverige 9 år och behöver tolk, så svensk var han.

Citat:
Ursprungligen postat av Granola94
Tolkhjälp!!! Hur kan detta ens beviljas om han bott i Sverige sen 2015. 9 år har han haft på sig att lära sig svenska. Man blir mållös 😶

Många i tråden tror att Hamid kan juridisk DARI bättre än juridisk svenska trots domar i Sverige.

Hur många rättegångar har Hamid i sitt hemland som under 14-åring??
Citera
2024-04-27, 01:27
  #141
Medlem
sverjevenns avatar
Hamid kommer att löna sig. Längre fram, när han slutat med pojkstreck och kulturkrock.
Intressant kommunrekrytering f.ö; multikriminell och kan enligt egen uppgift inte ordentlig svenska men anses fullt lämplig att arbeta med människor i beroendeställning.
Lika mycket blod på kommunens och Hamids grisfingrar!
Citera
2024-04-27, 04:48
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Så Hamid kom hit som 14-åring





Många i tråden tror att Hamid kan juridisk DARI bättre än juridisk svenska trots domar i Sverige.

Hur många rättegångar har Hamid i sitt hemland som under 14-åring??
"14" år. Dvs 20+ år.
Citera
2024-04-27, 05:28
  #143
Medlem
Hamid,Ham ID hoppas han får det trevligt på kåken men det är väl samma liga på den avdelningen han hamnar på,dom sitter ju samma pack på liknande avd,eller ??
Citera
2024-04-27, 05:37
  #144
Medlem
Jag har suttit för skit när jag var yngre och jag vet att han kommer bli hatad om det nu inte sitter sitter samma pack på den avd,men han kommer inte att komma undan…Förr eller senare så…men de finns as överallt ”oj oj polarn”
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback