Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-04-25, 16:02
  #61
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Varför ska enskilda mods kunna dela ut varningar för subjektiva bedömningar av vad som är off-topic/trams av "tillräckligt allvarlig art" när de inte själva får dela ut varningar för verkligt allvarliga regelbrott? Varför låter inte fb alla varningar dömmas ut i någon form av omröstning som sker vid de allvarliga regelbrotten? Då borde iaf nivån bli mer likvärdig, risken att som användare drabbas av felaktiga varningar minskar och de anställda slipper löpa gatlopp för att de gjort fel bedömning.
Det handlar om att de allvarligare regelbrotten automatiskt går vidare till en omröstning för avstängning.

Sen är det ganska lätt att förstå varför det skulle vara helt ohållbart att kräva omröstningar för allting.

En till faktor till skillnaden är också att varningar enligt 1.x inte är beroende av specialregler och konventioner i specifika forum.
Citera
2024-04-26, 10:36
  #62
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MENTgu
Två (retoriska!) frågor baserat på tyckande som du just undvek att besvara, ditt inlägg är således irrelevant eftersom min poäng kvarstår och du valde att inte adressera den. Allt du skriver härefter är därför att tolkas som trolling/trams och ignoreras.
Du är inte redo för din position som moderator, vilket gjorts väldigt tydligt här i tråden. Gör nu det rätta och ta till dig av kritiken och lämna över rodret till någon annan.
Kritik av typen "du har fel" är inte mycket att ta till sig av. Jag kan mycket väl ha missuppfattat vad tråden handlade om, men jag har förklarat hur jag tänkte angående topic. Ingen har dock bemött den förklaringen eller försökt beskriva varför inlägget är on topic, undantaget lite generaliserande kommentarer om att tillåta sidodiskussioner.
Någon, du är inkluderad, får väldigt gärna förklara vad som är fel i (FB) Varnad av Neksnor för att jag skriver om stridsvagnar i en tråd om pansarskott samt i (FB) Varnad av Neksnor för att jag skriver om stridsvagnar i en tråd om pansarskott där jag korrigerar en formulering i det första inlägget, alternativt gärna förklara hur ni kommer fram till att det varnade inlägget var on topic när det skrevs.
Det kan, till skillnad från kritik av typen "du har fel", minska risken för framtida liknande misstag.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback