• 9
  • 10
2024-04-22, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Limma igen brevinkastet.

Eller gör brevinkastet strömförande. 230 V blir en glad överraskning för tjuvtittaren!
Citera
2025-01-19, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBenes
Vad säger dina grannar? Har de också råkat ut för det? Låter ju jättemärkligt att enbart du skulle drabbas av dessa trakasserier.

Och hur bor du? De allra flesta flerfamiljshusen nu för tiden har väl portlås? Hur har personen kommit in?

Är det vanligt att hyresgästföreningen knackar på under helgerna med civila kläder?
Citera
2025-01-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 29525
Det plingar på min dörr, både på dagar och kvällar. Igår kväll ringde det och för en stund sedan plingade det igen på dörren + massor av andra tillfällen. Jag tycker att det känns obehagligt. Vad tror ni att detta handlar om? Kan man installera någon sort dörrkikare för att se vem som plingar på dörren utan att behöva gå till dörren och titta? Hur fungerar sådana? Måste man betala för abonnemang eller liknande?

Är det vanligt att hyresgästföreningen knackar på under helgerna med civila kläder? Jag hade en kvinna som knackade idag men öppnade inte var rädd att det inte är kronofogden
Citera
2025-01-19, 23:04
Medlem
där jag bodde tidigare hade jag oxå problem med att det plingade på dörren ibland, hade mekanisk ringsignal ,kunde plinga mitt i natten men bara en kort signal ,kuttade upp ock kollade i kick ögat men ingen där ,efter det hänt några gånger kom lag på det blir spänningar när temperaturen ändras ock det pinglar till , i lägenheten jag flyttat till är det en liknande dörr ringklocka men den pinglar aldrig till
ock du TS har fortfarande problem med plingningar
Senast redigerad av diseledvin 2025-01-19 kl. 23:15.
Citera
2025-01-20, 03:03
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Är det vanligt att hyresgästföreningen knackar på under helgerna med civila kläder?

De brukar ha civila kläder ja. Men de brukar alltid visa sitt hyresgästförenings-leg om man öppnar. Postkodslotteriets säljare brukar alltid ha röda jackor på sig. Jehovas kan ha lite vad som helst. Dammsugarförsäljare har alltid en väska. Mormoner brukar ha ett korkat leende på sig, de är sällan för smarta.
Citera
2025-01-20, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 29525
Det plingar på min dörr, både på dagar och kvällar. Igår kväll ringde det och för en stund sedan plingade det igen på dörren + massor av andra tillfällen. Jag tycker att det känns obehagligt. Vad tror ni att detta handlar om? Kan man installera någon sort dörrkikare för att se vem som plingar på dörren utan att behöva gå till dörren och titta? Hur fungerar sådana? Måste man betala för abonnemang eller liknande?
Du behöver inte vara rädd. Om det nu är grannen undrar väl grannen hur du mår och om du lever. Om det är Hyresgästföreningen vill de bara veta om du är medlem. Är det kronofogden vill de bara att du skriver under ett papper. Farligare än så är det inte. Att gå och titta i titthålet så de vet att du tittar är inte heller farligt. Om det är grannen och du inte vågar prata med grannen kan du ju börja kommunicera via lappar i brevlådan. Hej granne jag blir stressad av att du ringer på, vill du något speciellt?
Citera
2025-01-20, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Du behöver inte vara rädd. Om det nu är grannen undrar väl grannen hur du mår och om du lever. Om det är Hyresgästföreningen vill de bara veta om du är medlem. Är det kronofogden vill de bara att du skriver under ett papper. Farligare än så är det inte. Att gå och titta i titthålet så de vet att du tittar är inte heller farligt. Om det är grannen och du inte vågar prata med grannen kan du ju börja kommunicera via lappar i brevlådan. Hej granne jag blir stressad av att du ringer på, vill du något speciellt?

Om kronofogden varit och knackat lämnar de en lapp om man inte varit hemma
Citera
2025-01-20, 16:06
Medlem
killawifes avatar
Jag råkade ut för nåt värre häromdan. Jag satt vid datorn med lurar på mig kl 04.00 typ när jag hör hunden voffa till. Jag tar av mig lurarna och hör hur nån knackar på ett fönster. Jag kollar men ser ingen. Jag hör dock hur nån öppnar granndörren och folk går i trapphuset bredvid. De jävlarna.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in