Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-20, 21:12
  #217
Medlem
Muttisnaskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffler75
Du är nog fyrtioelfte personen som drar detta "skämt,". Har du orkat läsa i alla fall två sidor i tråden eller vill du bara upprepa samma lall och trams som alla andra som inte heller orkat läsa?

Jag svär på Gud att även Jag tänkte dra hellikopterskämtet, och bli den fyrtiotolfte skojfriska skojaren i den här tråden, tur att jag såg ditt inlägg så jag inte behövde göra mig till åtlöje!

Men faktisk är det så att jag inte orkar läsa denna tråden utan bara vill veta vad han gjorde för att skämma ut sig om det nu inte var hellikoptern..

Kan nån vänlig själ informera oss som inte vill och orkar?
Citera
2024-04-20, 22:11
  #218
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ingen vet egentligen vad som hände. Jag vill inte urskulda men ta någon på brösten eller daska en kvinna i ändan....är inte så allvarliga händelser utan att man borde kunna reda ut det, be om ursäkt, lovorda tuffe Uffe...och gå vidare....

Men han lär vara advokat och har kanske råd att avgå. Jag hade tagit fajten....för att sitta kvar vid köttgrytorna.

Jag är kanske lite korrupt ändå men det är off topic här.

Vi kan nog faktiskt utesluta att han tagit någon på brösten eller daskat en kvinna i ändan. Om han gjort det och M hade tystat ner detta och inte polisanmält hade det blivit ramaskri! Det är nog förmodligen alltså inte något sådant. Att han begått någon form av övergrepp. Utan kanske bara blivit påkommen med att snorta något olagligt, varit full och odräglig rent generellt.
Citera
2024-04-20, 22:19
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vi kan nog faktiskt utesluta att han tagit någon på brösten eller daskat en kvinna i ändan. Om han gjort det och M hade tystat ner detta och inte polisanmält hade det blivit ramaskri! Det är nog förmodligen alltså inte något sådant. Att han begått någon form av övergrepp. Utan kanske bara blivit påkommen med att snorta något olagligt, varit full och odräglig rent generellt.

Men i så fall borde dom kunnat rehabilitera honom. Partiet har ett ansvar att hjälpa när någon spårar ur. Jag är inte moderat men anser att liksom en arbetsgivare försöker rehabilitera och bota en anställd borde partiet kunna ta väl hand om sina förtroendevalda. Mycket märkligt är detta.
Citera
2024-04-20, 22:59
  #220
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men i så fall borde dom kunnat rehabilitera honom. Partiet har ett ansvar att hjälpa när någon spårar ur. Jag är inte moderat men anser att liksom en arbetsgivare försöker rehabilitera och bota en anställd borde partiet kunna ta väl hand om sina förtroendevalda. Mycket märkligt är detta.

Man kanske erbjöd honom time out. Ett halvår på rehab. Han vägrade, vilket är hans eget val. Därav inget val än att tvinga honom att avgå. Även om en sjukdom med missbruk måste man vilja bli ren också. Det är sedan inget som man kan förmedla offentligt att det var anledningen.

Vi försökte, han vägrade.
Citera
2024-04-20, 23:10
  #221
Medlem
Storstark68s avatar
Jag deltog på ett större partimöte för några år sedan och var på väg upp i en trappa sent på kvällen när jag ser en halvpackad riksdagsman ta en anställd tjej på pattarna och säger flåsande: Får jag kyssa dina vackra bröst? Tjejen försökte lugna ner gubben men han drog upp tröjan och rattade friskt. När jag började gå uppför trappan blev han rätt chockad och började svamla om att vi tillhör ett bra parti och att vi håller ihop etc. Jag garvade ganska rått och sa att den det blåser kring samlar ju inget damm på axlarna. Tjejen försvann snabbt och jag gick till mitt rum. Ungefär samma grej såg jag ett kåtgalet regionråd göra på ett annat partimöte. Det är tämligen vanligt med sextrakasserier i alla partier eftersom de flesta med makt över andra utövar detta på diverse jävliga sätt.
Citera
2024-04-21, 11:12
  #222
Medlem
Rickard fick kanske feeling och sjöng en snapsvisa med vårtema?

”-När kukarna står som ett hammarskaft
och fittorna rinner som hallonsaft,
JA, DÅ ÄR DET VÅR!
SKÅÅL!!!!”
Citera
2024-04-21, 12:16
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Rickard fick kanske feeling och sjöng en snapsvisa med vårtema?

”-När kukarna står som ett hammarskaft
och fittorna rinner som hallonsaft,
JA, DÅ ÄR DET VÅR!
SKÅÅL!!!!”

Den tar jag med mig resten av livet. Något man typ kan höra i Uppsala snart.
__________________
Senast redigerad av Haltochkorkad 2024-04-21 kl. 12:19.
Citera
2024-04-21, 14:18
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man kanske erbjöd honom time out. Ett halvår på rehab. Han vägrade, vilket är hans eget val. Därav inget val än att tvinga honom att avgå. Även om en sjukdom med missbruk måste man vilja bli ren också. Det är sedan inget som man kan förmedla offentligt att det var anledningen.

Vi försökte, han vägrade.

Eftersom avgångsbeskedet kom så snabbt tror jag inte detta är realistiskt. Gissar att det var ett beslut han fattade själv under bakisångest. Alkoholism brukar inte vara skäl till uteslutning, se Gudrun Schyman och Lars Werner som exempel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback