Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-04-18, 00:48
  #49
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Det absolut onyttigaste snack är filippinsk chicharon..säljs på Asian markets i Sverige..
Täpper bra till blodkärlen..men gott tilltugg till kall öl


De täpper inte alls till blodkärlen, och de är ett av de nyttigaste snacksen du kan äta,speciellt om du kör keto.
Citera
2024-04-18, 00:52
  #50
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag älskar ju grissvålar så blir en sån påse ibland. Äkta friterade grissvålar.

https://www.megafynd.se/crispy-salta...xoCuFEQAvD_BwE

Dessa som också kallas pork clouds är de enda som går att öta. De där "gammeldags" är fan helt oätliga. Jag köpte en tub svindya chicharons häromdagen, 49 spänn, och det går inte att få i sig. Fettranden är god men resten ör så hårt friterad att det känns som att tänderna går i bitar. Crispies all the way för mig, med lite dipp.jävlar, hittlade dem med bbq smak! Mite dyra men måste testa! https://jacksvaruhus.se/snacks-godis...bbq-smak-150g/
__________________
Senast redigerad av carminaburana 2024-04-18 kl. 01:29.
Citera
2024-04-18, 00:57
  #51
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Köper hem en stor påse blandade nötter och ett 200g marabou, rullar en fet och startar gamet
Citera
2024-04-18, 00:58
  #52
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
De täpper inte alls till blodkärlen, och de är ett av de nyttigaste snacksen du kan äta,speciellt om du kör keto.

Är de friterade? Man kan fritera säkert i djurfett, men friterar man i växtfett skapar man transfetter.
Citera
2024-04-18, 01:18
  #53
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Är de friterade? Man kan fritera säkert i djurfett, men friterar man i växtfett skapar man transfetter.

Nä de är inte friterade i växtfett
Citera
2024-04-18, 03:10
  #54
Medlem
Dyschlexie.s avatar
Selleri och keso mini.

Nää..men ost/charkbricka med passande rött som rekommenderas av nördig vän.
Ost och kallskuret är lite för farligt... i nån snuskig dröm kan man lätt se sig sitta och tugga på typ en fullstor serranoskuldra som det vore ett kycklingben i samma takt som en hybrid av en utsvulten, pårökt Edward Blom och ätstörd labrador tills första akuta hälsoproblem uppstår.

-Popcorn m. pecorinoost.
-pistage&cashewnötter. Även bra pistagelass kan vara galet..
-Fererro rocherbollar, original.
-Egentillverkad beef jerky och lager
-Kall vattenmelon på sommaren
-Färsk frukt / fruksallader
-Vitlöksbröd! Gärna m parmesan
-cheesecake
-Kantarellstuvning på vitt bröd
-olw cheez cruncherz flaming hot
Citera
2024-04-20, 01:17
  #55
Medlem
carminaburanas avatar
Efter att ha levt som ett djut där jag käkat vad jag velat i 6 måander och till följd gått upp 30 kilo ör det dags att bli av med det igen.

Chips mot fläsksvålar
Cohlakd mot hemmagjord sockerfri choklad
Keto pizza
Keto burgare
Italienska skinkor och salami
Grqvad Lax och ponzu
Franska ostar
Macadamia och pistagenötter
Glass mot greksikt yoghurt (fungerar förvånansvärt bra)
Sen har jag ingredienser för att göra sockerfritt gelatingodis, men får se om jag pallar.

Jag är trött på att jojoa upp och ner 30 kilo varje år, så jag tänkte att om jag lyckas ersätta snasket med ketovarianter så kanske jag klarar det lättare.

Förra året tex beställde jag godis och chips och kakor från diverse utlädnka webshoppar för 5000 kr. Detta åt jag upp på 2 veckor. Helst sinnessjukt, jag har ju en sjukdom där mitt dopaminsystem är helt inställt på mat.
Citera
2024-04-20, 01:22
  #56
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Plopp och gröna Fazerkulor men oftast gurka inlagd i sockerlag med citronsyra och sedan rostad i ugnen
Citera
2024-04-22, 23:14
  #57
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
Snacks och TV-spel är en no-go kombination. Blir kladdiga äckliga handkontroller.

Håller helt med. Äter och dricker helst ingenting när jag spelar. En kopp kaffe eller te går väl an men absolut inget snacks. Det får jag unna mig när jag kollar på film eller så.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback