Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-18, 10:01
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greta.El.HAMAS
Det stämmer hyfsat.
Kommunerna måste betala för asylsökanden efter en tid, staten står kostnaderna i början.
Om asylinvandrarna då jobbar så slipper dom betala försörjningsstöd.
Kommunerna bryr sig inte om dom äldre utan vill bara spara pengar.
Samma med dom privata vårdgivarna.

De får ju större delen av kostnaden för att anställa betald med, så…
Citera
2024-04-18, 10:03
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Ursäkta? Jag ska inte lova att det är så här i alla kommuner, men i de kommuner jag varit i kontakt med är det en enorm merit att vara svensk. Vi är alltmer en bristvara i branschen. Formell kompetens trumfar gissningsvis etnicitet (nästan) jämt, eftersom regelverket är sådant. Men mellan två likvärdiga kandidater har Pelle Banan oddsen på sin sida.

Pelle banan är dyrare att anställa. För invandrare får kommunen bidrag.
Citera
2024-04-18, 10:08
  #123
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Pelle banan är dyrare att anställa. För invandrare får kommunen bidrag.

Nystartsjobb. Arbetsgivaren får minst 80 % av lönen betald för blattar.
Citera
2024-04-18, 11:34
  #124
Medlem
IQ60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeFromOpression
Många svennar som klagar på invandrare som jobbar inom äldreomsorgen. Varför jobbar inte svenskarna med äldreomsorg om dom är så måna om dom gamla?
Dålig lön.
Dåliga arbetstider.
Dåliga arbetsuppgifter.
Ofta dåliga chefer.
Anhöriga som beter sig som de idioter de är.
Brukare som visar varför deras anhöriga är idioter.
Dålig människosyn hos Flashbackare som likställer den personalen som idioter.

Annars är det riktigt bra jobb.
Citera
2024-04-18, 11:59
  #125
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Jag antar att dom vill att de där slöa svenska kärringarna som sitter hemma med bidrag och påhittade historier om att dom har ont här och var i kroppen ska ta sig an uppgiften.

Vad menar du? Männen lyser med sin frånvaro? Men de är ursäktade då eller? Borde de inte bry sig mer? Nej, just ja. De är alkoholiserade sjukpensionärer allihopa, männen. Är faktiskt så i lägenhetslängan man bor i. Svenska s.k fullgubbar.
Förutom en äldre kvinna som arbetar som svetsare.

Skapligt generaliserande. Right?

Männen har väl samma ansvar som kvinnor när det kommer till äldre?

Arbetade en kort period inom äldreomsorgen. De mest krävande var de äldre männen. Så, kanske du ska vara glad att vissa kvinnor, merparten, faktiskt står ut med er.

P.S gubbarna man besökte då var också oftast fulla. Rätt drygt. Men det får man väl välja själv, huruvida man ska vara småfull hela tiden eller inte. Men man lämpar över mer jobb och ansvar på vårdbiträdena då, förstås.

Känner verkligen med alla som orkar jobba inom vården. Kämpa på. Ni är bäst. Och aldrig mer
__________________
Senast redigerad av WitchcultToday 2024-04-18 kl. 12:03.
Citera
2024-04-18, 13:11
  #126
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Vad menar du? Männen lyser med sin frånvaro?
Men de är ursäktade då eller?
Män är inte ursäktade, dom kan arbeta med jobb som är lämpade för män.
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Borde de inte bry sig mer? Nej, just ja. De är alkoholiserade sjukpensionärer allihopa, männen. Är faktiskt så i lägenhetslängan man bor i. Svenska s.k fullgubbar.
Förutom en äldre kvinna som arbetar som svetsare.
Männen har väl samma ansvar som kvinnor när det kommer till äldre?
Jag nämnde aldrig män i min post ditt korkade jävla feministluder. Ta nu en promenad med din regnbågskeps och håll käften, korkade jävla fitta. Blir så less på såna du du.
Citera
2024-04-18, 17:07
  #127
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Pelle banan är dyrare att anställa. För invandrare får kommunen bidrag.

Jag talar om för dig hur saker funkar i praktiken nu, eftersom jag har erfarenhet. Jag har gig-jobbat inom hemtjänsten i lite över tio års tid. Jag har med andra ord sökt jobb inom hemtjänsten nåt i stil med ett dussin gånger, och jag har fått jobb varje gång. Det är mer eller mindre som i Monopol - gå till jobbet utan att passera gå.
Återigen, jag kan inte uttala mig om hur saker funkar i fattiga småkommuner. Men i medel/storstadskommuner är det en fördel att vara svensk.
Citera
2024-04-18, 17:56
  #128
Medlem
Onan-erarens avatar
Jag tror att de flesta av oss svenskar (dock inte alla) är för fina för att jobba inom hemtjänsten för att man kanske måste torka gamlingar i röven t,ex. Jag skulle absolut inte göra det om jag så ens var tvungen, dåligt betalt är det också å man måste även hjälpa Hjördis 90 år gammal att klä på sig å duscha henne innan. Nej, nej å åter nej. Jah hade hellre gått arbetslös än att göra det. Hjördis 90 år gammal har väl inte den snyggaste kroppen direkt. Men visst finns det svenskar som väljer att göra det så gör det. Så länge JAG slipper att göra det.
Citera
2024-04-18, 19:25
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Jag tror att de flesta av oss svenskar (dock inte alla) är för fina för att jobba inom hemtjänsten för att man kanske måste torka gamlingar i röven t,ex. Jag skulle absolut inte göra det om jag så ens var tvungen, dåligt betalt är det också å man måste även hjälpa Hjördis 90 år gammal att klä på sig å duscha henne innan. Nej, nej å åter nej. Jah hade hellre gått arbetslös än att göra det. Hjördis 90 år gammal har väl inte den snyggaste kroppen direkt. Men visst finns det svenskar som väljer att göra det så gör det. Så länge JAG slipper att göra det.

Nu vet jag förstås inte hur gammal du är. En sak tror jag mig veta ändå. Även du kan troligen behöva bli torkad i röven om en del år.
Det är en väldig fixering vid avföring här i tråden. Äldre och sådana som jag i behov av hjälp ibland kan faktiskt vara riktigt trevliga också. Själv har jag varit bra friidrottare och haft flygcertifikat m m och har upplevt rätt mycket här i livet.
Citera
2024-04-18, 20:54
  #130
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elki123
Nu vet jag förstås inte hur gammal du är. En sak tror jag mig veta ändå. Även du kan troligen behöva bli torkad i röven om en del år.
Det är en väldig fixering vid avföring här i tråden. Äldre och sådana som jag i behov av hjälp ibland kan faktiskt vara riktigt trevliga också. Själv har jag varit bra friidrottare och haft flygcertifikat m m och har upplevt rätt mycket här i livet.

Jaha, är det svenska assistenter som hjälper dig med vad du nu kan tänkas behöva ha hjälp med. Ja jag kommer nog själv att hamna på ett hem inom sinom tid, men jag hoppas att jag är så dement då att jag inte ens vet vem som torkar mig i röven om nu nån gör det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback