Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-17, 06:59
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Aaaaah ok för er som inte BOR på Amerikanska subreddits för fjös-högern där så är problemet att Blackrock notoriskt vägrar investera i fossila bränslen och har en hardline mot det samt fokuserar på gröna energialternativ som investeringar. Vilket gör att delstater med starka högerpopulister har gjort det till enkel poäng att vinna nu i valtider.

Litet mer rafflande är kritiken mot dom för deras investeringar i länder som Kina... men det är ju inte det tråden handlar om utan hur taskiga det här företaget är som väljer sina investering och att det säääääkert är nån form av rymdkommunistisk-komplott!

Dom senaste dagarna har den grejen gått litet i extrema svallvåger bland tokhögern i USA som delar det aktivt på sociala media och som plockas upp av hobby Amerikaner här hemma i Gamla Svedala som prompt ska berätta för alla att

"jo se Berit, i det där däringa Joo-Äss-Ey har shlemma kommunister nästla' seg in. Men de ska Berit veta, då sättna han De Santi's ner fotena och sa "pass opp din räliga rödstrumpa!" och rymdkommunistäne som bytna kön stup-i-kvartna ja di har sina dagar räknade... Berit ska hört va min vän från Joo-Äss-Ey sa - gå våke gå bråek!"

"Karl-Anders... kon har svimmat igen"



Nu ser jag under din post att judar verkar inblandade förutom rymdkommunister.

Gillar speciellt att TS som "konservativ" vänder sig mot att företaget försöker kontrollera de företag de investerat i.
Citera
2024-04-17, 07:25
  #14
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632


Nu ser jag under din post att judar verkar inblandade förutom rymdkommunister.

Gillar speciellt att TS som "konservativ" vänder sig mot att företaget försöker kontrollera de företag de investerat i.

Som konservativ TS kan jag konstatera att:

Blackrock är en investeringsfond vars ägare (pensionsparare) inte vet om att de stödjer en ledning som har en kommunist alt fascistisk agenda. Med 10% i ett bolag tvingas bolaget att agera enligt denna kommunist agenda (ESG mm) eller så får de inte sälja till andra företag under samma kontroll. Åtgärder som ej är i aktieägares intresse då det ej ökar intäkterna eller varumärke.

Detta kallas inte kontrollera, detta kallas utpressning.
Citera
2024-04-17, 07:31
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag som Trump-vänlig känner inte riktigt igen mig vad som Copas med gällande Blackrock, vad menar du vi mår illa av med DOM, för att Trump är i rätten?
han är en typisk vänster auktoritär psykopat som tror han är smart; när han i själva verket är helt förd bakom ljuset av sin kollektivistiska sheep-aura och bara följer blint grupp tänkandets dynamik.

Han fattar inte att Blackrock är det företag som kommer bli starten till de kommande inbördeskriget i USA. Den dagen de äger allt (eftersom dom köper upp allt inklusive bostäder) så vänder sig folket (de han tror sig tillhöra men hela vänstern är corporate captured även här i Sverige) i USA.
Citera
2024-04-17, 07:33
  #16
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Ett väldigt bra och viktigt drag från republikanerna. MAGA bör också gå ihop och skapa konkurrenter till Blackrock så att dess makt minskar.

Minns t ex BudLights transvestit-kollaps. Huvudägaren BlackRock tvingade Budlight att köra denna självmordslinje och sket i den ekonomiska skadan eftersom marknadsandelarna endast gick till deras konkurrenter, typ Corona, Heineken och Stella som de själva också ägde. Hade de haft verklig konkurrens hade detta aldrig kunnat ske för då skulle marknadsandelarna förloras för koncernen. Larry Fink är en gangsterledare.

Intressant är att Elon Musk påpekade att få denna typ av "kontroll" inte är i de förvaltade kapitalet och dess ägares intresse. Elon tror att det kommer mynna ut i rättscase mot Blackrock där ägare får möjlighet att delta och slutligen erhålla ersättning. Vid detta tillfälle får även Oberstumbanfuhrer Flink avgå.

https://finance.yahoo.com/news/publi...B_c8ysnrElG8iw
Citera
2024-04-17, 07:40
  #17
Medlem
Skillnaden mot bankrun borde vara att de inte kan få ett underskott....eftersom folk inte kan plocka ut mer än det som finns?

Ja, Musk har självklart rätt i att det vore olagligt. Åklagaren läser kanske inte under konspirationsteorier?
Citera
2024-04-17, 07:56
  #18
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
han är en typisk vänster auktoritär psykopat som tror han är smart; när han i själva verket är helt förd bakom ljuset av sin kollektivistiska sheep-aura och bara följer blint grupp tänkandets dynamik.

Han fattar inte att Blackrock är det företag som kommer bli starten till de kommande inbördeskriget i USA. Den dagen de äger allt (eftersom dom köper upp allt inklusive bostäder) så vänder sig folket (de han tror sig tillhöra men hela vänstern är corporate captured även här i Sverige) i USA.

Det är lite roligt med det där.

Så länge ett företag UPPFATTAS ha rätt värdegrund
så har man absolut inga problem det kartellbildning, monopolliknande ställning, och så vidare.
Då blir vänster höger och höger vänster helt plötsligt.

Nå, det blir blir väl i allt större grad så att större företag är dom enda som har råd att hantera den omfattande byråkratin, och samhället förstår inte riktigt att DET hjälper storföretagen mer än någonting annat att sopa rent för mindre uppstickare.

Ämnet har intresserat mig då jag haft några företag under åren, och det är för mig VÄLDIGT tydligt.
Nå, det är vad det är.
Citera
2024-04-17, 07:58
  #19
Medlem
YP4XQs avatar
Om alla nu den 25e gick och tog ut kontanter i bankomaterna också! Rör om lite i grytan och gör det!
Citera
2024-04-17, 08:01
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Det är lite roligt med det där.

Så länge ett företag UPPFATTAS ha rätt värdegrund
så har man absolut inga problem det kartellbildning, monopolliknande ställning, och så vidare.
Då blir vänster höger och höger vänster helt plötsligt.

Nå, det blir blir väl i allt större grad så att större företag är dom enda som har råd att hantera den omfattande byråkratin, och samhället förstår inte riktigt att DET hjälper storföretagen mer än någonting annat att sopa rent för mindre uppstickare.

Ämnet har intresserat mig då jag haft några företag under åren, och det är för mig VÄLDIGT tydligt.
Nå, det är vad det är.
https://www.youtube.com/watch?v=7Mg7PCYep8U

Det här är en kandidat som jag hoppas vinner i år. Han nämns inte ens i mainstream media i Sverige eftersom våra journalister är värdelöst insatta i amerikansk politik.

Med det sagt så sätter han fingret på vad jag försökte förmedla. Att vänstern lierar sig med företag eftersom företagen köper upp och lobbar lättmanövrerade vänster människor som faller in i fåror och tänker kollektivistiskt utan att våga stå emot och tänka kritiskt.
Citera
2024-04-17, 08:05
  #21
Avstängd
scoremaxs avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Frågor:

Kommer detta sprida sig till fler stater och företag och större uttag eller omplacering till fonder som inte sysslar med kommunism, politik, woke, ESG ?

Det tror jag blir fallet om det uppmärksammas tillräckligt faktiskt.
Det är en medvetenhet som inte fanns för några år sedan.


Citat:
Hur gör du själv, skulle du kunna tänka dig satsa pengar i ett bolag som har en ultrakommunistisk agenda ?

ABSOLUT INTE medvetet.
Däremot kan man omedvetet göra detta, iomed att ägandeförhållanden och så kan vara oklara.
Jag har ofta Aktier i företag som i någon mån har koppling till Både Amerikansk krigsindustri och dito Israelisk.
Citera
2024-04-17, 08:10
  #22
Medlem
[quote=scoremax|88004477]
Citat:

Det tror jag blir fallet om det uppmärksammas tillräckligt faktiskt.
Det är en medvetenhet som inte fanns för några år sedan.




ABSOLUT INTE medvetet.
Däremot kan man omedvetet göra detta, iomed att ägandeförhållanden och så kan vara oklara.
Jag har ofta Aktier i företag som i någon mån har koppling till Både Amerikansk krigsindustri och dito Israelisk.

Blackrock, State Street och Vanguard (som alla tre är likadana) äger över 50% av röstnings rättigheterna (A aktier) i över 80% av bolagen på S&P 500 listan.
De äger hela USA som påverkar resten av världens ekonomi.

Dom äger alla företag inom amerikanska militära tillverkningsindustrin och de äger samtidigt kontrakt på återuppbyggnaden i Ukraina. Do the math. Dom tjänar på kriget sedan tjänar dom på när kriget är över.
Det är helt absurt men alla politiker är ju köpta och mutade. Mitch Mcconnell sa ju det själv, att de stödpaket som skickas till Ukraina, går ju inte till Ukraina utan de går till "our own companies" som tillverkar materiell och vapen som skickas till Ukraina.

De ger bort pengar till sina lobbyister (krigsföretag, medtech bolag, vad du vill - allt som påverkas) som sedan slänger fram två veckor på en lyxjakt med egen kock i Karibien med familjen.
__________________
Senast redigerad av Cheddarjoe 2024-04-17 kl. 08:14.
Citera
2024-04-17, 09:14
  #23
Medlem
Kapitalism i late stage, kännetecknas av monopoler.
Citera
2024-04-17, 09:58
  #24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Mest fascinerande att vänstern numer kramar om storkapitalet, det spelar ingen roll om djurarter utrotas, fiskebankar förstörs, skogar huggs ned, bara exploateringen är ESG certifierad så jublar vänstern.
Lustig utveckling minst sagt, samma vänster som brölar om att vi bara har en jord och nu är resurserna slut sitter på internet 24/7 med sina Ipåånes.
Att internet är en av de stora el/energislukarna låtsas man inte om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback