Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-17, 10:30
  #1
Medlem
aabys avatar
försöker göra gmails närmare 10 st till en grej i ett spel jag håller på med, men google tror jag är en bot :P

kan jag på något sätt kringgå telefonverifikationen?
Citera
2024-04-17, 10:44
  #2
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Använd din vanliga Gmail och lägg till punkter här och där för att använda olika mailadresser som ändå kommer till samma konto.

https://support.google.com/mail/answer/7436150?hl=en
Citera
2024-04-17, 10:45
  #3
Medlem
Kantarellgudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaby
kan jag på något sätt kringgå telefonverifikationen?

Nej
Citera
2024-04-17, 11:07
  #4
Avstängd
fuck.flashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarellguden
Nej
Bevisa det, tack. Inte ens självaste NASA klarar av att komma förbi gmails telefongrejsingsverifiering menar du?
Citera
2024-04-17, 11:09
  #5
Medlem
zombie-nations avatar
Kanske funkar det som en medlem säger att använda olika uppdelning av samma mejladress, då behöver man bara ett nummer. inteenbot@gmail.com och inte.en.bot@gmail.com går till samma adress. Men jag undrar om det kan bli problem om man måste verifiera tillbaka från mejlen till där man reggade.
Citera
2024-04-17, 13:28
  #6
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Kanske funkar det som en medlem säger att använda olika uppdelning av samma mejladress, då behöver man bara ett nummer. inteenbot@gmail.com och inte.en.bot@gmail.com går till samma adress. Men jag undrar om det kan bli problem om man måste verifiera tillbaka från mejlen till där man reggade.

Det är inga problem, man kan lägga till dom som avsändare:
settings > accounts > send mail as

Och då får man en dropdown där man kan välja vilken adress man vill använda när man skriver ett mail.
Citera
2024-04-17, 19:15
  #7
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchrodingersPizza
Det är inga problem, man kan lägga till dom som avsändare:
settings > accounts > send mail as

Och då får man en dropdown där man kan välja vilken adress man vill använda när man skriver ett mail.

Praktiskt.
Citera
2024-04-17, 21:41
  #8
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Måste det vara Gmail?

Proton har inget krav på mobilnummer...
Citera
2024-04-17, 22:36
  #9
Medlem
I tobaksaffärerna kan du hämta 10 gratis comviq kontant och stoppa i telefonen. behöver ingen registrering eller påladdning för att registrera dessa nummer med gmail.com.
endast 1 nummer per konto dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback