Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-04-18, 23:27
  #25
Medlem
Ingen klubb borde ta i kräket med tång.
Visa lite moral och karaktär.
Citera
2024-04-21, 02:19
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Du kanske vet bättre men klubben själv uppger. "Han var registrerad i TSM (hockeyförbundet) hos oss. Det var han sedan tills han bytte och blev registrerad hos en ny klubb." Däremot var det efter säsong.

Anledning var enligt klubben inte agerade enligt de själva. "22-åringen utreddes som hastigast av klubben innan de konstaterade att versionerna inte gick ihop storymässigt. Så spelaren förblev ostraffad och bytte klubb"

Värt att notera att det även fanns en äldre domare på plats. "Den äldre domaren Stefan försökte ge Mario upprättelse. Han ringde spelarens klubb och krävde åtgärder, men utan resultat."

Jag tycker att klubben hade kunnat agera mot spelaren om han är registrerad hos dem, och uppträder i deras tröja. I de flesta lag finns det någon slags bötessystem med allt från att man glömt ett benskydd, till sparkat till en papperskorg. En code of conduct.

Om man väljer att inte göra det, borde en klubb med ryggrad åtminstone offentligt kunna fördöma att man slår en domare efter match och visa stöd för femtonåringen som ställer upp och dömer och blir misshandlad av en deras spelare. Det sistnämnda borde även Västmanlands hockeyförbund kunnat göra.

Fast du och jag tycker antagligen olika.
Låt det vara så.
Registrering är inte samma sak som kontrakt. För att kunna straffa någon behöver klubben och spelaren ha en kontrakt som reglerar eventuella straff.
Citera
2024-04-21, 07:14
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Registrering är inte samma sak som kontrakt. För att kunna straffa någon behöver klubben och spelaren ha en kontrakt som reglerar eventuella straff.
Tycker du att han borde straffas ekonomiskt?

Har du koll på hans kontrakt, vad står det i det?

Registrering och kontrakt är absolut olika saker. Registrering innebar att man tillhör en klubb. Klubbar har oftast olika dokument hur man beter sig.Från pojk/flick till senior. Här kan du lösa om registrering om du är intresserad.
https://www.swehockey.se/spelare/spe...aang/natioell/
Citera
2024-04-21, 12:55
  #28
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Du kanske vet bättre men klubben själv uppger. "Han var registrerad i TSM (hockeyförbundet) hos oss. Det var han sedan tills han bytte och blev registrerad hos en ny klubb." Däremot var det efter säsong.

Anledning var enligt klubben inte agerade enligt de själva. "22-åringen utreddes som hastigast av klubben innan de konstaterade att versionerna inte gick ihop storymässigt. Så spelaren förblev ostraffad och bytte klubb"

Värt att notera att det även fanns en äldre domare på plats. "Den äldre domaren Stefan försökte ge Mario upprättelse. Han ringde spelarens klubb och krävde åtgärder, men utan resultat."

Jag tycker att klubben hade kunnat agera mot spelaren om han är registrerad hos dem, och uppträder i deras tröja. I de flesta lag finns det någon slags bötessystem med allt från att man glömt ett benskydd, till sparkat till en papperskorg. En code of conduct.

Om man väljer att inte göra det, borde en klubb med ryggrad åtminstone offentligt kunna fördöma att man slår en domare efter match och visa stöd för femtonåringen som ställer upp och dömer och blir misshandlad av en deras spelare. Det sistnämnda borde även Västmanlands hockeyförbund kunnat göra.

Fast du och jag tycker antagligen olika.
Låt det vara så.

Exakt så, i mina ögon en värdelös klubb att ta ansvar och visa respekt. Fortfarande undrar jag vad spelarens story är som gör att man inte fördömer det mer kraftfullt. Men Hallstahammar Hockey tycker nog att det är ok att slå en 15åring i ansiktet dessutom en domare oavsett plojmatch eller ej.

Får en klubb vetskap om sådan händelse som man antagligen fick i samma sekund som slaget utdelades så borde allting ha varit utrett dagen efter och kan fördöma det oavsett story.
Min teori är att man valde den fega vägen då matchen inte var sanktionerad av förbundet och valde vänta på en rättegång och då har spelaren bytt klubb och man kan lugnt luta sig tillbaka, pinsamt.

Hoppas kommande klubb pratar om värderingar med sin stjärnvärvning….
Citera
2024-04-23, 23:10
  #29
Medlem
BenjaminBreegs avatar
Till 99% är jag säker på att detta rör sig om LM som nämnts tidigare, hörde om situationen precis efter den hade hänt och då var det just nämnda som hade "bråkat" med en ung domare under en plojmatch, fall det inte är LM så är det fler som har slagit en ung domare efter plojmatch!

EDIT: skulle tro att svarande klubben i sportbladets artikel är Arboga och inte Hallstahammar, då han var registrerad där under slutet på den säsongen.
__________________
Senast redigerad av BenjaminBreeg 2024-04-23 kl. 23:13.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback