Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-17, 19:16
  #1
Avstängd
fuck.flashbacks avatar
Jag kör en liten drive här där jag begär ut diverse material kring hur mina personuppgifter används av myndigheter och företag. Det är mest för att skapa arbete och problem för dom. Om jag inte får några, eller om det är av för dålig kvalité, kommer jag anmäla dom till IMY (Integritetsskyddsmyndigheten - https://www.imy.se/) till att börja med. Jag gissar att statliga instanser sköter sina GDPR-grejer acceptabelt, men troligen inte så många mindre företag.

Vad tror ni om det här? Någon som försökt sig på det hela. Det kan inte vara kul att få en GDPR-blåslampa i arslet som företag, eller?
Citera
2024-04-21, 19:13
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuck.flashback
Jag kör en liten drive här där jag begär ut diverse material kring hur mina personuppgifter används av myndigheter och företag. Det är mest för att skapa arbete och problem för dom. Om jag inte får några, eller om det är av för dålig kvalité, kommer jag anmäla dom till IMY (Integritetsskyddsmyndigheten - https://www.imy.se/) till att börja med. Jag gissar att statliga instanser sköter sina GDPR-grejer acceptabelt, men troligen inte så många mindre företag.

Vad tror ni om det här? Någon som försökt sig på det hela. Det kan inte vara kul att få en GDPR-blåslampa i arslet som företag, eller?

Det låter riktigt patetiskt tycker jag. Och väldigt ineffektivt.
Citera
2024-04-22, 11:28
  #3
Avstängd
fuck.flashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Det låter riktigt patetiskt tycker jag. Och väldigt ineffektivt.
Varför är det patetiskt och väldigt ineffektivt? Utveckla gärna. Med minimal ansträngning (ett par minuters jobb, sisådär, initialt) kan man skapa mycket stora kostnader och IT-kaoz för idioter som verkligen förtjänar det.
Citera
2024-04-22, 17:12
  #4
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuck.flashback
Jag kör en liten drive här där jag begär ut diverse material kring hur mina personuppgifter används av myndigheter och företag. Det är mest för att skapa arbete och problem för dom. Om jag inte får några, eller om det är av för dålig kvalité, kommer jag anmäla dom till IMY (Integritetsskyddsmyndigheten - https://www.imy.se/) till att börja med. Jag gissar att statliga instanser sköter sina GDPR-grejer acceptabelt, men troligen inte så många mindre företag.

Vad tror ni om det här? Någon som försökt sig på det hela. Det kan inte vara kul att få en GDPR-blåslampa i arslet som företag, eller?
Såna som dig kallas rättshaverist. Eller psykiskt sjuk. Ofta sammanfaller de båda tingen....
Citera
2024-04-22, 18:52
  #5
Avstängd
fuck.flashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Såna som dig kallas rättshaverist. Eller psykiskt sjuk. Ofta sammanfaller de båda tingen....
Det är rätt tröttsamt med det här rättshaveristmalandet. Det är kul att ni har en hobby. Vad gör ni själva åt företag som gör olagligheter och beter sig som skit utan att aina (aina är ju med på noterna istället, det där med att "bekämpa brott" är väldigt godtyckligt för aina), finansinspektioner, konsumentidioter eller något statligt gör något åt det? Knyter näven i fickan? I t.ex. Italien hade ju folk kastat ruttna tomater mot såna här. I Frankrike hade väl bönderna sprutat dynga på skyltfönster etc. Här blir det väl inte facebookprotester längre. Knappt en knuten ficka i näven heller. Det är väldigt uppgivet. Och, så klart, enkelt att kontrollera och styra människor i good ol' svedala.
__________________
Senast redigerad av fuck.flashback 2024-04-22 kl. 18:54.
Citera
2024-04-22, 18:57
  #6
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuck.flashback
Det är rätt tröttsamt med det här rättshaveristmalandet. Det är kul att ni har en hobby. Vad gör ni själva åt företag som gör olagligheter och beter sig som skit utan att göra något åt det? Knyter näven i fickan? I t.ex. Italien hade ju folk kastat ruttna tomater mot såna här. I Frankrike hade väl bönderna sprutat dynga på skyltfönster etc. Här blir det väl inte facebookprotester längre. Knappt en knuten ficka i näven heller. Det är väldigt uppgivet. Och, så klart, enkelt att kontrollera och styra människor i good ol' svedala.
Flytta till Italien eller Frankrike då. Kan dessutom upplysa dig om att det du håller på även anses rättshaveristisk i de länderna. Skaffa dig en roligare hobby. Bara ett tips.
Citera
2024-04-22, 19:02
  #7
Avstängd
fuck.flashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Flytta till Italien eller Frankrike då. Kan dessutom upplysa dig om att det du håller på även anses rättshaveristisk i de länderna. Skaffa dig en roligare hobby. Bara ett tips.
Jodå. Jag är på väg utomlands. Kanske redan om ett par veckor. Först till äran och hjältarnas land. Dom är betydligt mycket bättre på att protestera än i stort sett helt uppgivna svedala. Tack för "upplysingen" och standardfrasen: "bara ett tips". Du glömde "i all välmening". Bara ett tips, i all välmening: lägg till "i all välmening" nästa gång. Jag har massor av roliga hobbies (musik, målande, " ̶v̶i̶n̶, kvinnor och sång" (dricker inte alkohol) mm. mm.) som jag lägger rätt mycket tid på, så där är det ingen brist direkt.
Citera
2024-04-22, 20:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuck.flashback
Jodå. Jag är på väg utomlands. Kanske redan om ett par veckor.

Vi får väl se…

Men jag önskar dig ett uppriktigt lycka till.
Citera
2024-04-23, 10:53
  #9
Avstängd
fuck.flashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Vi får väl se…

Men jag önskar dig ett uppriktigt lycka till.
Jag önskar er som blir kvar i sverige lycka till. Ni kanske behöver det mer än jag? Det finns en del att bena ut, om man säger så. Det ser inte direkt ljust ut för den psykiska hälsan för robotarna ("swedish people are robots") som bor i sverige, t.ex. Eller för sverige som (u-)land. Här vill man inte vara.

För att vara OT så kommer jag ju inte sluta hämnas på företag och myndigheter med såna här minimala, helt lagliga, ansträngingar. Det ska förhoppningsvis "kosta skjortan", och ställa till med mycket stora problem, för vissa av dom här idioterna. IMY verkar vara rätt seriösa. Dom är tvugna att vara det. Annars lackar väl EU ur ordentligt på diverse überfürheransiktsigenkänningsövervakningsprogram, och liknande. sverige har ju redan skitit i diverse saker i reglementet kring det, i och för sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback