Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-17, 22:58
  #13
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Säljaren har naturligtvis all makt.

Säljaren har naturligtvis ingen makt alls.
Citera
2024-04-17, 23:10
  #14
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Det går inte att jämföra säljare och säljare och köpare och köpare.
Det är skillnad på var i kedjan du är åt båda håll och var i den kedjen säljaren och köparen möts.
Ju längre ner du är och ju nyare du är desto mer får du jobba med smöret. Det gäller båda.
Citera
2024-04-18, 01:00
  #15
Avstängd
nojobstealandrobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Det går inte att jämföra säljare och säljare och köpare och köpare.
Det är skillnad på var i kedjan du är åt båda håll och var i den kedjen säljaren och köparen möts.
Ju längre ner du är och ju nyare du är desto mer får du jobba med smöret. Det gäller båda.

100%.

När man var färsk så fick man stå ut med mycket, man tappade nästan själen. Man fick vänta på något shady ställe för att sedan få det obligatoriska meddelandet där det stod "kommer om 10". Man visste direkt att det var minst 20 minuter till i spöregnet. Det var även en stor risk för någon bs. Tex. att man måste skjutsa kranen någonstans, betala mer än gången innan eller en scam med någon ny vara som var "mycket bättre". Eller så "glömde" de bara bort träffen och man blev utan.

Mina tre kranar jag vänder mig till idag åker hem med grejerna till mig. Jag både litar och respekterar dem och vice versa.

Kommer det någon ny säljare idag så är det jag som ställer krav - det fanns inte förut. Nyligen var det två stycken som knackade på hos mig och frågade om jag ville bli deras kund, det hände absolut inte förut heller. Man borde kanske knarka mindre egentligen.
Citera
2024-04-18, 07:14
  #16
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Säljaren har naturligtvis all makt.
Sedan beror det väl på hur köparen mår just då.
Citera
2024-04-18, 15:47
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nojobstealandrob
Nyligen var det två stycken som knackade på hos mig och frågade om jag ville bli deras kund, det hände absolut inte förut heller. Man borde kanske knarka mindre egentligen.

Förekommer det ny-kundserbjudanden om man byter leverantör? jobbar befintlig med lojalitets bonus?

Körs det erbjudanden under perioder där leverantören vill öka omsättningen?
Citera
2024-04-18, 17:05
  #18
Avstängd
nojobstealandrobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Förekommer det ny-kundserbjudanden om man byter leverantör?

Ett erbjudande vid ett rakt byte av kran har inte jag varit med om. Däremot brukar det kunna bli ett mindre priskrig om det finns ett överflöd av mediciner.

Dom nya säljarna som dök upp var under uppstart och satt på för mycket produkter. De ville helt enkelt få snurr på deras verksamhet. Då fick man ett ypperligt förhandlingsläge eftersom man redan hade sitt på det torra. Då kunde man även som jag nämnde tidigare ställa vissa krav. Man förklarar hur man vill att den framtida kontakten ska se ut och kommer man överens så är det jättebra - men det är inget måste.

Det är dock inte vanligt att det knackar på nya säljare som erbjuder att just sälja. Inte för mig i alla fall. Det hände dock för dryga månaden sedan och det var en trevlig överraskning.
Citat:

jobbar befintlig med lojalitets bonus?

Japp. Man får även ett bättre styckpris. Det är såklart ingenting man talar högt om när man pratar med någon annan kund om man får nys om att h*n pyntar mer än dig.

Har även varit med om bjudningar på min födelsedag. Det tycker jag är stiligt och så rullar ju även Ica.
Citat:

Körs det erbjudanden under perioder där leverantören vill öka omsättningen?

Ja. I vintras var det tex. helt suveräna julpriser på speciellt Bensodiazepiner.

Sen kan man få testa nya produkter för att gröna dom. Här brukar jag alltid gröna skiten ur grejerna även om det är piss eftersom jag vill fortsätta dra i mig gratisprodukter.

Eftersom vi är på Flashback så vill jag lyfta att jag bara handlar av svenskar.

Jag hade mycket att göra med serber innan jag gick helsvenskt. Det var vissa förmåner även där fast på andra sätt. Det var dock mer stressigt och mindre bra för hälsan. Jag vill också nämna att det här bara är mina personliga erfarenheter.

Vad säger du Conny, är vi sams igen och ska vi ta i hand?
__________________
Senast redigerad av nojobstealandrob 2024-04-18 kl. 17:07.
Citera
2024-04-18, 17:46
  #19
Medlem
Krickerts avatar
Om vi pratar om brukardoser så är det säljarens marknad.
Men om det handlar om bulk så är det viseversa.
Citera
2024-04-23, 22:50
  #20
Medlem
Nu har jag mest handlat gräs, men det går till så här:

Jag: Meny?
Kran: Skickar utbudet
Jag: När kan du ses?
Kran: Adress? Vad ska du ha?
Jag: Adressgatan 10. En bag grönt
Kran: Okej. Återkommer.
Kran (20 min senare): Afrikan på cykel, där om 5.

Möter snubben, betalar och får påsen. Klart.
Citera
2024-04-24, 19:53
  #21
Medlem
Congelados avatar
Kranarna ska smöra för dig annars är det bakvänt. Sedan kan ju du också vara snäll tillbaks om allt är korrekt och dom är snälla gör det lilla extra för kunden liksom konstigt om dom kallar dig bram att vara stel tillbaks kalla dom bror. Till slut skickar man hjärtan till varandra och kramas när man ses.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback