Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-18, 17:53
  #1
Medlem
Generalanderssons avatar
Tycker att F1 har ändrats, till det sämre, efter Liberty tog över showen. Liberty behandlar F1 som om det skulle vara en musikfestival, och jag tycker inte att de har varit bra för sporten. F1 var i mkt bättre skick under den gode gamle Bernie.

Vad menar ni?
Citera
2024-04-18, 18:53
  #2
Medlem
Håller med till hundra procent
Citera
2024-04-18, 19:01
  #3
Medlem
Pillar43s avatar
Nej FIA - med sina idiotiska regelverk - tar död på F1. Libery media är bara grädde på moset. Höjdpunkten var väl öppningsceremonin i Vegas aka Hunger Games. Var väl bara Hamilton som gillade den skiten.
Citera
2024-04-18, 20:18
  #4
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillar43
Nej FIA - med sina idiotiska regelverk - tar död på F1. Libery media är bara grädde på moset. Höjdpunkten var väl öppningsceremonin i Vegas aka Hunger Games. Var väl bara Hamilton som gillade den skiten.
Kan inte helt se hur FIA dödar F1? Det är ju FOM (Liberty) som har "sista ordet" i det allra mesta.

Jag tycker iaf att Liberty har gjort F1 om till en jävla cirkus.
Citera
2024-04-18, 20:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Kan inte helt se hur FIA dödar F1? Det är ju FOM (Liberty) som har "sista ordet" i det allra mesta.

Jag tycker iaf att Liberty har gjort F1 om till en jävla cirkus.


Definera gärna vad som Liberty har gjort som dödar F1.
Vad borde ändras enligt dig.
Citera
2024-04-20, 17:33
  #6
Medlem
Pillar43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Kan inte helt se hur FIA dödar F1? Det är ju FOM (Liberty) som har "sista ordet" i det allra mesta.

Jag tycker iaf att Liberty har gjort F1 om till en jävla cirkus.
Rent formellt är de väl bara ansvariga för produktion- och distribution - medan FIA och FISA styr regelverken. Sen sker det säkert samtal bakom lykta dörrar. Jag kan inte riktigt se hur pushen mot E-power och större bilar har gynnat Liberty media dock - det känns mer som något FIA knepat ihop i PK-syfte. Pushen började ju även innan Liberty media tog över.

Så det beror väl på hur man ser på saker. Jag är inte heller intresserad av jippot och evenemangen liberty media pushar runt F1 (och snart också motoGP) men som tv-tittare är det lätt att skippa. Jag kan också tycka att det är helt för många race på år nu men i slutändan är jag mer intresserad av vad som sker på banan och där tror jag FIA/FISA är den större boven.
Citera
2024-04-20, 18:40
  #7
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillar43
Rent formellt är de väl bara ansvariga för produktion- och distribution - medan FIA och FISA styr regelverken. Sen sker det säkert samtal bakom lykta dörrar. Jag kan inte riktigt se hur pushen mot E-power och större bilar har gynnat Liberty media dock - det känns mer som något FIA knepat ihop i PK-syfte. Pushen började ju även innan Liberty media tog över.

Så det beror väl på hur man ser på saker. Jag är inte heller intresserad av jippot och evenemangen liberty media pushar runt F1 (och snart också motoGP) men som tv-tittare är det lätt att skippa. Jag kan också tycka att det är helt för många race på år nu men i slutändan är jag mer intresserad av vad som sker på banan och där tror jag FIA/FISA är den större boven.
Du har dvs rätt, det är FIA som styr delar av regelvärket också vidare inom F1 Men det är alltid FOM som har sista ordet, och FIA kan inte bestämma ngt utan att FOM godkänner det ena eller det andra.

Liberty har fört politisk korrekthet in i F1, fokuserar på en massa grejer som inte har någonting öht med F1 att göra, infört sprint race, för många rejs (gatbanor), mer eller mindre förstört det unika vid Monacos GP, behandlar F1 som om det vore en Hollywood-film etc, etc.
Citera
Idag, 21:03
  #8
Medlem
Generalanderssons avatar
Sean Bratches CEO av Liberty Media kom tex med det här citatet i 2021: "We are trying to pivot Formula One from a motorsport company to a media and entertainment brand"

Det säger väl allt om Liberty
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback