Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-20, 12:14
Medlem
PK-Jannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Nej. Jag ifrågasätter om det är ett yttrande att bränna saker eller inte.
För mig är ett yttrande något som sker i tal eller skrift, inte vandalism oavsett föremål.
Men varken du eller någon annan här verkar förstå detta.

Jodå, jag förstår mycket väl vad jag läser och kan även läsa av det som sägs indirekt. Att du tar upp Greta och överdriver att hon skulle bränna en bil och till det att du har SDs logga som din avatar och att ditt användarnamn är "IQ60" säger mig att dina intentioner inte är helt klara här trots att du klargör för dessa här ovan.

Vi med en IQ över 100-sträcket kan räkna ut ganska snabbt vad ditt förbudsivrande skulle leda till, nämligen en seger för islamisterna specifikt och även andra illvilliga krafter som gömmer sig i skuggorna.

Så då kvarstår frågan, kan du inte räkna ut samma sak eller kan du det men struntar i konsekvenserna av ett eventuellt förbud mot att förbjuda eldning av heliga skrifter och mer specifikt Koranen?
Citera
2024-04-20, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej det måste inte alla vara enligt henne. Hon kämpar för judar och ateister också. Att koranen är satans bok har hon rätt i!
Jag känner inte henne personligen. Har dock inte sett något som visar att hon kämpar för judar och ateister. Hon klär som som en nunna eller muslim , dock utan att täcka håret. Hon viftar med sitt kors och ropar ut att Sverige är ett kristet land och att vi måste följa Jesus.
Citera
2024-04-20, 12:50
Avstängd
Bra att någon är en motpol till Muzlimer.Själv kör jag i det lilla använder koranen som hjälp att tända grillen .
Citera
2024-04-20, 13:45
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Så, du gör skillnad på föremål där det är ok att bränna vissa saker men inte andra.
Jag sa att under rätt förhållanden får du bränna en bil. Men det smartaste är nog att köpa miniatyrer och bränna. Sen är det väl bara att köra på. Men ingen skulle bli upprörd av det.
Citera
2024-04-20, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Bibeln är också en politisk manifest. Korskvinnan Jade är en kristen fundamentalist. Enligt henne måste alla i Sverige vara kristna. Därför borde hon även bränna Torah och Talmud eller vad de judiska böckerna heter. Men det gör hon inte, vilket verkar lite ologiskt eftersom det ändå var judarna som dödade Jesus. Sidekicken Salwan, som kanske är mer balanserad än Jade och eventuellt även för religionsfrihet får mindre och mindre utrymme vid varje uppträdande.
Bibeln har genom Upplysningen reformerats redan vilket inte har hänt med sagoboken än och det är vad som är nödvändigt för att inte i onödan skapa islamister av en sagobok så som den är utformad idag. Kanske inte den originella versionen pga brödraskapet men den svenska översättningen ändå. Sedan får det stå vad det vill i den! Att koranbrännare vill påverka sagobokens politiska manifest kan man lätt förstå.
Citera
2024-04-20, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyOpinion2
Bibeln har genom Upplysningen reformerats redan vilket inte har hänt med sagoboken än och det är vad som är nödvändigt för att inte i onödan skapa islamister av en sagobok så som den är utformad idag. Kanske inte den originella versionen pga brödraskapet men den svenska översättningen ändå. Sedan får det stå vad det vill i den! Att koranbrännare vill påverka sagobokens politiska manifest kan man lätt förstå.
Gamla testamentet är grunden till judendom, kristendom och islam. Varför bränner hon inte Gamla testamentet?
Är Nya Testamentet mindre av en sagobok än Koranen? Om denna Jade vore en sann kristen då skulle hon ha anammat kristendomens kärleksbudskap istället för att agera som korsriddare mot en en specifik minoritet i Sverige.
Citera
2024-04-20, 19:38
Medlem
IQ60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Janne
Jodå, jag förstår mycket väl vad jag läser och kan även läsa av det som sägs indirekt. Att du tar upp Greta och överdriver att hon skulle bränna en bil och till det att du har SDs logga som din avatar och att ditt användarnamn är "IQ60" säger mig att dina intentioner inte är helt klara här trots att du klargör för dessa här ovan.

Vi med en IQ över 100-sträcket kan räkna ut ganska snabbt vad ditt förbudsivrande skulle leda till, nämligen en seger för islamisterna specifikt och även andra illvilliga krafter som gömmer sig i skuggorna.

Så då kvarstår frågan, kan du inte räkna ut samma sak eller kan du det men struntar i konsekvenserna av ett eventuellt förbud mot att förbjuda eldning av heliga skrifter och mer specifikt Koranen?
Jag skiter i vad det leder till. Jag vill veta om det är OK eller inte att bränna saker och kalla det för yttrandefrihet? Är det verkligen så svårt att förstå med din IQ? Att du hakar upp dig på att jag heter Ingvar Quist och är född 1960 hör verkligen inte hit.
Nå, är det OK att bränna saker och hävda yttrandefrihet eller inte då vår samhälle inte ska särskilja, vilket du bör veta med din IQ.
Citera
2024-04-20, 19:39
Medlem
IQ60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Jag sa att under rätt förhållanden får du bränna en bil. Men det smartaste är nog att köpa miniatyrer och bränna. Sen är det väl bara att köra på. Men ingen skulle bli upprörd av det.
Vad är rätt förhållanden? Jag vill bränna den på Sergels Torg och räknar med att polis och räddningstjänsten garanterar säkerheten.
Citera
2024-04-21, 02:41
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Vad är rätt förhållanden? Jag vill bränna den på Sergels Torg och räknar med att polis och räddningstjänsten garanterar säkerheten.

Naturligtvis kommer polis och räddningstjänst garantera säkerheten om du bränner en bil på Sergels torg. De kommer nämligen gripa dig och släcka branden och sedan blir du åtalad för allmänfarlig ödeläggelse.

Du verkar ha lite svårt med proportioner. Definitionen av en brand är okontrollerad förbränning. Det är alltså inte riktigt samma sak att elda en bok, tända en grill eller för den delen att tända en cigarett som det är att elda en bil eller 10000 böcker. Det första gör folk som en del av yttrandefriheten, det andra för att de är hungriga och det tredje för att de är röksugna. Men sedan kommer idioter: Då får väl jag elda upp en bil eller 10000 böcker! Ja, pröva din jävla idiot.
Citera
2024-04-21, 08:27
Medlem
IQ60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Naturligtvis kommer polis och räddningstjänst garantera säkerheten om du bränner en bil på Sergels torg. De kommer nämligen gripa dig och släcka branden och sedan blir du åtalad för allmänfarlig ödeläggelse.

Du verkar ha lite svårt med proportioner. Definitionen av en brand är okontrollerad förbränning. Det är alltså inte riktigt samma sak att elda en bok, tända en grill eller för den delen att tända en cigarett som det är att elda en bil eller 10000 böcker. Det första gör folk som en del av yttrandefriheten, det andra för att de är hungriga och det tredje för att de är röksugna. Men sedan kommer idioter: Då får väl jag elda upp en bil eller 10000 böcker! Ja, pröva din jävla idiot.
Så du förstår inte ens grundkonceptet för juridiken i Sverige? Är du ändå så dum att du kommenterar?
Citera
2024-04-21, 16:06
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag känner inte henne personligen. Har dock inte sett något som visar att hon kämpar för judar och ateister. Hon klär som som en nunna eller muslim , dock utan att täcka håret. Hon viftar med sitt kors och ropar ut att Sverige är ett kristet land och att vi måste följa Jesus.
Då får du titta mer då. Hon klär sig inte som en nunna.
Citera
2024-04-22, 21:19
Medlem
senhackarens avatar
Det kommer läggas enorma summor på att skydda några få judar, som ändå inte kommer visa någon tacksamhet. Och hur kan det sk israel tillåtas vara med? Mycket dåligt stil. Hur kan judar få bestämma så mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in