Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-19, 22:41
  #1
Medlem
Hegamons avatar
Jag har C-kort och YKB (yrkeschaufförkomeptens). Men jag har provat distributionschaufför och det passade ej alls mig. Alldeles för stressande och tunt. Har kört C1-lastbil åt vägentreprenad och det funkade inte heller, krångligt omständligt och fel arbetsmiljö för mig.

Jag kunde köra en distributionslastbil i Oslo på en fast rutt. Samma tur varje dag. Samma vägar, samma kunder, samma lastbil. Avvek jag från min ordinarie rutt blev det för svårt.

Jag funderar på att sumpa mitt C-kort och ADR genom att inte förnya det, vilket Transportstyrelsen vill jag ska göra nu. Vad ska jag ha körkortsbehörigheterna till egentligen?

Möjligen jag skulle kunna söka som lastbilschaufför inne på Köpenhamns flygplats för då tjänar jag mycket pengar. Men jag kommer väl sumpa det jobbet också.
__________________
Senast redigerad av Hegamon 2024-04-19 kl. 23:37.
Citera
2024-04-20, 07:06
  #2
Medlem
Körkort har du för att få framföra en viss typ av fordon exempel lastbil. Blir du av med det kan du inte söka såna jobb som kräver C-kort och ADR. Jösses vad trög du verkar vara
Citera
2024-04-21, 16:37
  #3
Medlem
Sluta sumpa saker. Sumpa varken Körkort eller Jobb så kommer det bli bättre.

Tips från coachen

Idioti sumpa C-kortet om du sen behöver det med tanke på jobbet att ta om det.
Citera
2024-04-21, 16:42
  #4
Medlem
Kör långturer, mer körning och mindre slit. Skönt att se sig om och komma till värmen på vintern eller vice versa. Det går lätt att tjäna mycket pengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback