Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-20, 03:57
  #1
Medlem
Jag satt nyligen och käkade Tom & Jerry kex. Ja, ni vet de där goda kexen med smak av vanilj. Första kexet smakade som vanligt, men den andra smakade knappt något och trodde jag bara fått någon dålig batch. Men jag testade andra saker. såsom cornflakes, Pepsi-Max, Kaffe. Det smakar extremt vagt, som om mina smaklökar bara plötsligt dött.

Vafan händer? Covid19 kan det väl inte vara? Känner mig ej sjuk och kan verkligen smaklökar göra såna där störtdykningar så plötsligt? Hoppas bara detta är något tillfälligt och att smaken kommer tillbaka lika snabbt som den försvann.
Citera
2024-04-20, 05:16
  #2
Medlem
NorthSNKRs avatar
Låter som kovidden.
Citera
2024-04-20, 06:26
  #3
Medlem
nonameds avatar
Kan bli så om du är deprimerad eller i en depp fas. Är du det?
Citera
2024-04-20, 09:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Jag satt nyligen och käkade Tom & Jerry kex. Ja, ni vet de där goda kexen med smak av vanilj. Första kexet smakade som vanligt, men den andra smakade knappt något och trodde jag bara fått någon dålig batch. Men jag testade andra saker. såsom cornflakes, Pepsi-Max, Kaffe. Det smakar extremt vagt, som om mina smaklökar bara plötsligt dött.

Vafan händer? Covid19 kan det väl inte vara? Känner mig ej sjuk och kan verkligen smaklökar göra såna där störtdykningar så plötsligt? Hoppas bara detta är något tillfälligt och att smaken kommer tillbaka lika snabbt som den försvann.

Det har hänt mig med, käkade på ikea, det visade sig vara maten som var smaklös bara.

Puusst.
Citera
2024-04-20, 13:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto

Vafan händer? Covid19 kan det väl inte vara? Känner mig ej sjuk och kan verkligen smaklökar göra såna där störtdykningar så plötsligt? Hoppas bara detta är något tillfälligt och att smaken kommer tillbaka lika snabbt som den försvann.

Klart det kan vara covid. Låg smittspridning just nu, men fortsatt spridning i samhället.
Citera
2024-04-20, 15:06
  #6
Medlem
Uppdatering: Smaken är tillbaka 100% idag. Väldigt orolig var man för ingenting verkar det som!

Aldrig varit med om nåt liknande tidigare iaf. Kanske var det nån beläggning på tungan som hindrade smaklökarna att komma fram? Men ensam kan jag ju inte vara om det här?
Citera
2024-04-21, 00:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Uppdatering: Smaken är tillbaka 100% idag. Väldigt orolig var man för ingenting verkar det som!

Aldrig varit med om nåt liknande tidigare iaf. Kanske var det nån beläggning på tungan som hindrade smaklökarna att komma fram? Men ensam kan jag ju inte vara om det här?

Nej, inget med någon beläggning att göra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback