Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2025-01-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Jag har haft alla möjliga telefoner och de senaste är iphones, någon hackar sig in i dem utan problem.

Märkte det när jag gjorde ett par tester.
Kontinuerliga tester under flera dagar, stänger av telefonen med 100% batteri, när jag startar upp den och noterar batteriprocent vilket forfarande låg på 100%.

Plötsligt förändras detta till att 10% batteri dragits och detta fortsätter flera dagar i sträck. För att se om det blir en större förändring så stänger jag på nytt av den med 100% batteri, därefter lade jag telefonen i en låda med stängt lock, nu drog den 17%. Detta troligtvis för att öka känsligheten för att kunna höra igenom lådan. Självklart vet inte teknikerna som avlyssnar att den ligger i en låda, de förstår bara att ljudet blivit svårare att höra och då höjer de känsligheten på microfonen på något vis.

Skaffar en till iphone, gör exakt samma procedur med exakt samma resultat.

Nu har jag i stort sett slutat använda dessa telefoner och tar nästan aldrig med mig dem när jag är ute och gör ärenden, nu använder de inte dessa för att lyssna av längre för batteriet är oförändrat vid uppstart.

Det sista hackaren/teknikern gjorde var att radera mina appar och kontakter som jag lagt in som en slags honeypot och det gav mig 100% resultat.

Har aldrig haft dessa inkopplade mitt lokala wifi, har inte ens längre wifi/wifi-router inkopplat, kör cat direkt från fiber.

Det du skriver låter som rena fantasier och fobier och jag tror inte på ett ord av vad du påstår….
Citera
2025-01-03, 21:54
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det du skriver låter som rena fantasier och fobier och jag tror inte på ett ord av vad du påstår….

Vet du, du är helt betydelselös för mig och jag skiter faktiskt rakt av vad en betydelselös person på internet tycker.
Snacka om vanföreställningar som tror att du har någonslags betydelse för någon öht som du skriver till.
Citera
2025-01-03, 22:43
Medlem
Citat:
Vet du, du är helt betydelselös för mig och jag skiter faktiskt rakt av vad en betydelselös person på internet tycker.
Snacka om vanföreställningar som tror att du har någonslags betydelse för någon öht som du skriver till.

Tja, du har ju bara kastat fram en drös fantasifulla påståenden utan mista seriöst stöd, och vad skulle göra dig så intressant att nån skulle ha en sådan obändig lust att hacka sig in i dina telefoner, vilka dessutom är jäkligt svår att hacka sig in i.
Citera
2025-01-03, 22:48
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Tja, du har ju bara kastat fram en drös fantasifulla påståenden utan mista seriöst stöd, och vad skulle göra dig så intressant att nån skulle ha en sådan obändig lust att hacka sig in i dina telefoner, vilka dessutom är jäkligt svår att hacka sig in i.

Fast jag vet om hur det ligger till, till skillnad mot dig.
Det du gör just nu är att du fluffar en kuk och är helt ovidkommande.
Citera
Igår, 00:18
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Spelar ingen roll, hackarna tar sig in iaf, jag har däremot minimerat risken för wifi-intrång och jag är säker på att om man "stänger av" wifi i mjukvaran så går fortfarande, detta efter att jag plockat upp signaler med K-18 gps finder.

Tog även bort printern som wifit gick på hela tiden.
Men du vet väl att du kan stänga av wifi i routern och bara använda den trådat? Alternativt använda en router utan wifi.
Du använder bl.a. routern som en första brandvägg.
Senast redigerad av Enterprise Igår kl. 00:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in