Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-21, 15:08
  #1
Medlem
guderis avatar
Kunde inte hitta någon tråd om detta spel från Owelcat, utvecklarna av Pathfinder spelen.

Köpte spelet nu i helgen då det gått lite under radarn för min del förra året då en hel del bra rollspel kom ut.

Någon som provat, har kört ca 10 timmar än och är positivt överraskad. Precis som Pathfinder spelen verkar spelet både komplext och långt, så är förmodligen inte någonting för alla.

Än så länge: Bra story, bra companions, hyfsat bra "turn based combat system". Kan bli lite mycket text att läsa och många delsystem att hålla reda på men det antar jag att man lär sig.
Citera
2024-04-21, 15:42
  #2
Medlem
Jag gillar spelet skarpt, men så har jag spelat 40k i snart 30 år.
Tycker spelet gör ett bra jobb att fånga känslan i 40k universumet
__________________
Senast redigerad av RoineOberg 2024-04-21 kl. 15:47.
Citera
2024-04-21, 16:19
  #3
Medlem
Loreias avatar
Spelat lite över 100 timmar och tycker det är riktigt bra gjort utifrån känsla och lore. Dessvärre är chapter 4 och 5 extremt buggiga och för en del quests behöver man använda Toyboy för att trigga vissa events osv. T.ex. Marazhai's romance är helt wonky till min stora sorg. Tänker vänta åtminstone något halvår så dom patchar upp det hela, Owlcat är kända för att fungera på det sättet. Jag köpte det direkt för jag hade sett fram emot det så mycket, trots att jag visste att inget Owlcat-spel går att spela smooth vid release.
Jag är dock jävligt grinig över att du inte kan ha en romance med Pasqual, men men... det finns fan fiction och fan art som får väga upp.
Citera
2024-04-21, 16:43
  #4
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Spelat lite över 100 timmar och tycker det är riktigt bra gjort utifrån känsla och lore. Dessvärre är chapter 4 och 5 extremt buggiga och för en del quests behöver man använda Toyboy för att trigga vissa events osv. T.ex. Marazhai's romance är helt wonky till min stora sorg. Tänker vänta åtminstone något halvår så dom patchar upp det hela, Owlcat är kända för att fungera på det sättet. Jag köpte det direkt för jag hade sett fram emot det så mycket, trots att jag visste att inget Owlcat-spel går att spela smooth vid release.
Jag är dock jävligt grinig över att du inte kan ha en romance med Pasqual, men men... det finns fan fiction och fan art som får väga upp.

Ok, det låter inte så lovande. Minns att Pathfinderspelen hade stora problem med buggar i början. Hade tänkt köra en replay sedan när jag klarat det, känns som att spelet kan fungera lite olika beroende på om man väljer iconoclast, dogmatic eller heretical. Kör Dogmatic nu då det är det jag helst vill köra men kanske ska spara den till senare och köra en heretical nu i början.
Citera
2024-04-21, 16:51
  #5
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ok, det låter inte så lovande. Minns att Pathfinderspelen hade stora problem med buggar i början. Hade tänkt köra en replay sedan när jag klarat det, känns som att spelet kan fungera lite olika beroende på om man väljer iconoclast, dogmatic eller heretical. Kör Dogmatic nu då det är det jag helst vill köra men kanske ska spara den till senare och köra en heretical nu i början.

Jag körde Iconoclast vilket fungerade bra, men en vän som spelat igenom som Heretical sa att det var väldigt broken som det är nu. Det är ju speciellt efter chapter 3 som det blir wonky. Tror Yrielts romance är något broken också, inte testat själv då jag tråkigt straight även i spel.
Citera
2024-04-21, 16:58
  #6
Medlem
Har jag förstått systemet rätt om man skulle översätta till standard D&D alignment så är det följande:

Dogmatic = True Neutral
Iconoclast = Lawful good
Heretic = Chaotic evil

Eller kan man inte översätta det så?
Citera
2024-04-21, 17:00
  #7
Medlem
Svavelbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoineOberg
Har jag förstått systemet rätt om man skulle översätta till standard D&D alignment så är det följande:

Dogmatic = True Neutral
Iconoclast = Lawful good
Heretic = Chaotic evil

Eller kan man inte översätta det så?

Ingen i imperiet kan väl rimligen kallas lawful good?
Citera
2024-04-21, 17:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Ingen i imperiet kan väl rimligen kallas lawful good?

Nej precis, men jag har fått känslan av att Dogmatic är när man är en trogen tjänare till Kejsaren och att Iconoclast är mer som en Paladin som hellre friar än dödar? Har inte kommit så långt än så kan ha fel
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback