Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-23, 19:20
  #13
Medlem
kyrkstockens avatar
Boston peakade 1978. Inte precis 80-tal.
Citera
2024-04-23, 19:50
  #14
Moderator
Nospheratus avatar
Ser nu att festivalen utlovar en hemlig artist. Som man enligt samma beskrivning inte vill missa. Jag kan ju slå vad om att det blir Tommy Nilsson. Han var ju ändå sångare i Easy Action ett tag. Eftersom Kee Marcello redan är på plats kan de ju nästan få ihop halva Easy Action.
Citera
2024-04-23, 19:55
  #15
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Ser nu att festivalen utlovar en hemlig artist. Som man enligt samma beskrivning inte vill missa. Jag kan ju slå vad om att det blir Tommy Nilsson. Han var ju ändå sångare i Easy Action ett tag. Eftersom Kee Marcello redan är på plats kan de ju nästan få ihop halva Easy Action.

Inte omöjligt alls. Easy Action känns ju väldigt fräscht 2024.

Spontant känns denna festival som något av det sämsta som dragits ihop på svensk mark. Man skulle verkligen ha velat suttit med, när gubbarna bakom prohekjtet "spånade" fram detta projekt. Någonting säger mig att de kommer vara skuldsatta för resten av sina liv efter festivlaen.
Citera
2024-04-23, 20:46
  #16
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Inte omöjligt alls. Easy Action känns ju väldigt fräscht 2024.

Spontant känns denna festival som något av det sämsta som dragits ihop på svensk mark. Man skulle verkligen ha velat suttit med, när gubbarna bakom prohekjtet "spånade" fram detta projekt. Någonting säger mig att de kommer vara skuldsatta för resten av sina liv efter festivlaen.
Jag tänker bara att om överraskningen vore typ Alice Cooper så hade de inte hållit det hemligt. De hade blåst upp honom överst som headliner för hela festivalen. Så överraskningen måste vara lika muppig som resten av lineupen. Om kanske inte möjligen ännu muppigare.

Ralf Gyllenhammar var inte aktiv på åttiotalet, annars hade jag gissat på honom. Så min röst lägger jag på Tommy Nilsson. Conny Bloom kanske, men det känns inte tillräckligt muppigt.

Egentligen skäms jag lite för att hacka på det här projektet. Stockholm är inte bortskämda med rockfestivaler. Och det är ju frivilligt att gå och betala för att se spektaklet. Nån del av mig vill ju uppmuntra initiativ och kul prylar. Jag tror det jag stör mig på mest är att det är lite väl pompöst. De får det att låta som värsta eventet med massa helt otroligt spännande band. Och har massa jävla VIP-erbjudanden med sittplats nära scenen och meet & greet. Ungefär som om det vore SRF vi snackar om.

Vem kommer vilja dega massa VIP-stålar för att få sitta och titta på coverband i tolv timmar? För att kolla på Kiss och Judas Priest, ja. För cover band, nja. Jag tror jag hade stört mig mindre om de hade tonat ned skitnödigheten lite. Men jag kan försöka att inte sura och önska dem all lycka till.
Citera
2024-04-23, 21:21
  #17
Medlem
Detta måste vara ett skämt? Dave Evans? Han spelade in en(1) singel med AC/DC. Status Quos trummis?!
Det kommer bli katastrof!
Citera
2024-04-23, 22:20
  #18
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag tänker bara att om överraskningen vore typ Alice Cooper så hade de inte hållit det hemligt. De hade blåst upp honom överst som headliner för hela festivalen. Så överraskningen måste vara lika muppig som resten av lineupen. Om kanske inte möjligen ännu muppigare.

Ralf Gyllenhammar var inte aktiv på åttiotalet, annars hade jag gissat på honom. Så min röst lägger jag på Tommy Nilsson. Conny Bloom kanske, men det känns inte tillräckligt muppigt.

Egentligen skäms jag lite för att hacka på det här projektet. Stockholm är inte bortskämda med rockfestivaler. Och det är ju frivilligt att gå och betala för att se spektaklet. Nån del av mig vill ju uppmuntra initiativ och kul prylar. Jag tror det jag stör mig på mest är att det är lite väl pompöst. De får det att låta som värsta eventet med massa helt otroligt spännande band. Och har massa jävla VIP-erbjudanden med sittplats nära scenen och meet & greet. Ungefär som om det vore SRF vi snackar om.

Vem kommer vilja dega massa VIP-stålar för att få sitta och titta på coverband i tolv timmar? För att kolla på Kiss och Judas Priest, ja. För cover band, nja. Jag tror jag hade stört mig mindre om de hade tonat ned skitnödigheten lite. Men jag kan försöka att inte sura och önska dem all lycka till.
¨
Håller med dig, bra utläggning. Visst, kul för "oss i Sthlm" med en rockfestival. Personligen hade jag hellre föredragit en gala med bara nya och unga arga/fräscha band i skiftande metal/hårdrock, gärna med lite extrem-metal med betoning på thrash (typ).

Nostalgi i all ära, Sweden Rock har väl fyllt den skålen kanske. Men jag vet inte om denna tänkta festival ens hör hemma i notalgiträsket? Utan att vara för elak, så känns det ju mer som c-laget i föredettingar? Har verkligen svårt att se att det blir särskilt många biljetter sålda, i ärlighetens namn trodde jag detta var ett skämt när jag först var in på hemsidan. Jösses!
Citera
2024-04-24, 04:57
  #19
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
¨
Håller med dig, bra utläggning. Visst, kul för "oss i Sthlm" med en rockfestival. Personligen hade jag hellre föredragit en gala med bara nya och unga arga/fräscha band i skiftande metal/hårdrock, gärna med lite extrem-metal med betoning på thrash (typ).

Nostalgi i all ära, Sweden Rock har väl fyllt den skålen kanske. Men jag vet inte om denna tänkta festival ens hör hemma i notalgiträsket? Utan att vara för elak, så känns det ju mer som c-laget i föredettingar? Har verkligen svårt att se att det blir särskilt många biljetter sålda, i ärlighetens namn trodde jag detta var ett skämt när jag först var in på hemsidan. Jösses!
Ja det hade inte skadat med lite ny fräsch hårdrock/metal. Men antagligen är väl herrar festival i övermogen medelålder, och antagligen inte särskilt intresserade av senare generationer av rock.

Som sagt är det väl i sig en lite kul idé kanske. Om man hade tagit det för vad det är. En kväll med några coverband och bärs. Jag hade köpt det om de kört en kväll på Debaser Strand eller typ Fryshuset. Hela grejen nu låter lite nördig bara. Som ett gäng insnöade farbröder som tycker att det är helt ofattbart häftigt att självaste John Coghlan ska spela trummor. Som om vanligt folk bryr sig.

Det mest underhållande och surrealistiska jag sett är Dave Evans här. Som var sångare i någon tidig inkarnation av AC/DC innan de ens slog igenom. Som ersattes av Bon Scott, och resten är musikhistoria. Det finns alltså ingen nostalgifaktor alls med honom. Ingen har någonsin hört honom. Varför åh varför ens bekymra sig med att skeppa över honom från Australien?! När de lika gärna kunde ha valt första bästa lokala tributeband som lirar för en pizza och en hela Explorer. Som antagligen i vilket fall sjunger bättre än en pensionär vi aldrig hört talas om.

Det hela påminner om reklamnotiser för Comicon. När de annonserar vilka stora namn som kommer finnas på mässan. Typ "John Smith som sågs som bartender i en kort scen i Blade Runner". Nu är ju förvisso Comicon höjden av nörderi och det folket kanske vet vem han är. Men om man måste skriva ut vem fan karln ens är och har gjort kanske han inte är jättestor liksom.

På samma vis känns den här festivalen pompöst uppblåst av ett gäng rocknördar som tror att alla säkert är lika nördigt exalterade av att briljera med gamla fd bandmedlemmar som ingen hört talas om. Och förbereder ett helt festivalområde för prylen. Bara grejen med att de varnar för att platserna är begränsade. Och erbjuder ännu mer begränsade och "exklusiva" VIP-paket. Press och media erbjuds i viss mån kreditering för att få rapportera från festivalen. Men, vi snackar ju i så fall etablerad media. Inte vilken skoltidning som helst inte. Gudars skymning.

Men vad vet jag. Det kanske finns tillräckligt många nördar som vill gå på hårdrockens svar på Comicon. För att kunna briljera med att man minsann snackat med han som spelade trummor i Status Quo nån gång 1981. Blir ju säkert en frän selfie på fejjan och tillfälle att berätta för barnbarnen som inte bryr sig.

Nu hoppas jag verkligen att det går bra för dom. Det är aldrig bra om sånt här havererar. Andra aktörer som funderar på att anordna event och festivaler kan dra öronen åt sig, och kan skapa ringar på vattnet. Sen lär det väl dröja åratal innan någon vågar satsa på något rockevent igen. Men personligen tror jag de hade tjänat på att skala ned det och ta det för vad det är.
Citera
2024-04-24, 14:34
  #20
Medlem
Kloges avatar
Det står inget om detta på Mikkey Dee's hemsida eller Facebook.
Bedrägeri?
Citera
2024-04-24, 21:48
  #21
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Det står inget om detta på Mikkey Dee's hemsida eller Facebook.
Bedrägeri?
Inte nödvändigtvis. Upplägget låter för knasigt för att vara ett bedrägeri. Det kan mycket väl vara så att Mikkey Dee mest gör det här som någon slags tjänst. Men inget han helst skyltar med. På hans nivå dansar han nog inte piruetter i upphetsning över att få lira med några coversnubbar.
Citera
2024-04-24, 21:57
  #22
Medlem
Kloges avatar
.
Citera
2024-04-24, 21:58
  #23
Medlem
Kloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Inte nödvändigtvis. Upplägget låter för knasigt för att vara ett bedrägeri. Det kan mycket väl vara så att Mikkey Dee mest gör det här som någon slags tjänst. Men inget han helst skyltar med. På hans nivå dansar han nog inte piruetter i upphetsning över att få lira med några coversnubbar.


Scorpions spelar den 6 juli i Tyskland, 11:e och 13:e juli i Spanien så han kan ju spela på festivalerna
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback