• 1
  • 2
2024-04-24, 20:31
Medlem
Blomman för dagen är fantastisk om du har spjälor/spaljé-räcken. Det är en klätterväxt/ranka som kan täcka hela räcket runt med några plantor. De blommar bara en dag som namnet indikerar, men det kommer nya fina blommor varje dag under en ganska lång tid. Har du täckta sidor eller glasväggar däremot fungerar det inte så bra, då måste du isåfall ha någon spaljé eller liknande. Luktärt är en liknande växt som man kan blanda med.
Citera
2024-04-26, 14:14
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravuna
Tack för info! 😃
De flesta chili vill att det är över 10 grader varmt på nätterna innan man planterar ut dem.

Men jag har valt tåliga sorter och är noga med avhärdningen innan de planteras ut.
Citera
2024-04-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ge mig era bäst tips på vad man kan odla/plantera på balkong i söderläge? Bor i Stockholm.

Basilika?

Nu har jag inte provat själv ännu, men enligt det ofelbara Youtube så lär man kunna hålla liv i basilika köpt i matbutiken genom att fördela ut den trångbodda stackaren till flera krukor.
Så. 20 spänn för en kruka, kan kanske ge 5-6 plantor som kanske överlever.

Jag ska prova så snart det blir lite varmare ute.
Citera
2024-04-26, 14:24
Medlem
Citat:
Ge mig era bäst tips på vad man kan odla/plantera på balkong i söderläge? Bor i Stockholm.

Har du söderläge, så ska du självklart odla lite jordgubbar.
Sedan är det tacksamt att odla sallad. Har du bra med sol och du vattnar flitigt, så växer det som ogräs och du kommer ha färsk sallad hela sommaren, finns inget bättre än helt nyplockad sallad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in