Citat:
Som svar på ditt nr 1: jag har inte uppfattat det som att hans lögn om överfallet påverkat arbetsgivaren särskilt mycket alls? De beklagade och bad han polisanmäla och han vägrade och så var det med det.
2: var ser du att han hade fog för sin svartsjuka?
5: hans noteringar var väl bilder på hans laptop, dvs inte från häktet utan sånt han kollat upp innan morden? Om jag förstod det rätt.
2: var ser du att han hade fog för sin svartsjuka?
5: hans noteringar var väl bilder på hans laptop, dvs inte från häktet utan sånt han kollat upp innan morden? Om jag förstod det rätt.
Inget av detta fäller honom så klart men det påverkar bilden av honom. Han har inte bara helt tillfälligt tappat det.
1. Det var en långdragen lögn han vidhöll. Arbetsgivaren noterade skriftligt och följde upp. Det visar på manipulativ talang. Självklart har inte Scania påverkats som företag.
2. Frun ville inte ha en Lilly. Hon gifte sig med en man. Hon började vara hemifrån mer och mer och drog smålögner. Jag säger inte att hon var otrogen eller ens träffade nån. Svartsjuka är ett motiv oavsett om den är inbillad eller riktig. Han beskriver själv hur han tänkte.
3. Desto värre. Då hade han ju verkligen koll och framförhållning, visste definitivt vad han gjorde.
Ville visa på skillnader mellan denna Södertälje-pappa och den senaste som ansågs lida av allvarlig psykiskt störning. Fallen är väldigt lika varandra men denna pappa anses inte lida av allvarlig psykisk störning.