Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Som svar på ditt nr 1: jag har inte uppfattat det som att hans lögn om överfallet påverkat arbetsgivaren särskilt mycket alls? De beklagade och bad han polisanmäla och han vägrade och så var det med det.

2: var ser du att han hade fog för sin svartsjuka?

5: hans noteringar var väl bilder på hans laptop, dvs inte från häktet utan sånt han kollat upp innan morden? Om jag förstod det rätt.

Inget av detta fäller honom så klart men det påverkar bilden av honom. Han har inte bara helt tillfälligt tappat det.

1. Det var en långdragen lögn han vidhöll. Arbetsgivaren noterade skriftligt och följde upp. Det visar på manipulativ talang. Självklart har inte Scania påverkats som företag.

2. Frun ville inte ha en Lilly. Hon gifte sig med en man. Hon började vara hemifrån mer och mer och drog smålögner. Jag säger inte att hon var otrogen eller ens träffade nån. Svartsjuka är ett motiv oavsett om den är inbillad eller riktig. Han beskriver själv hur han tänkte.

3. Desto värre. Då hade han ju verkligen koll och framförhållning, visste definitivt vad han gjorde.

Ville visa på skillnader mellan denna Södertälje-pappa och den senaste som ansågs lida av allvarlig psykiskt störning. Fallen är väldigt lika varandra men denna pappa anses inte lida av allvarlig psykisk störning.
Citera
Igår, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Han sa att de skulle leka astronaut med påse på huvudet och tog en unge i taget medan den andra väntade i ett annat rum. Han påstår att det gick lätt och smidigt utan bråk men jag tvivlar på det.
Ja. Det måste ju tagit ändå en tid tills man blir medvetslös. Under tiden måste ju pappan hållit fast eller knutit och barn måste ändå bli orolig om man får påse över huvudet? Och varför leka astronaut utan hål framför ansiktet? Är slangen då till som deras andningsslang då eller? Måste ju på något sätt nekat sådan skum handling…. Fyfan. Bara mitt barn sitter/ligger över mitt ansikte som vuxen kan jag få panik (PTSD). Och barn får nog definitivt panik om man får en mörk plastpåse över sig.

Hittar inte FUP? Är delen mycket längre bak eller?
Citera
Igår, 22:51
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Ja. Det måste ju tagit ändå en tid tills man blir medvetslös. Under tiden måste ju pappan hållit fast eller knutit och barn måste ändå bli orolig om man får påse över huvudet? Och varför leka astronaut utan hål framför ansiktet? Är slangen då till som deras andningsslang då eller? Måste ju på något sätt nekat sådan skum handling…. Fyfan. Bara mitt barn sitter/ligger över mitt ansikte som vuxen kan jag få panik (PTSD). Och barn får nog definitivt panik om man får en mörk plastpåse över sig.

Hittar inte FUP? Är delen mycket längre bak eller?
Fupen fanns länkad 1 sida bakåt.
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
https://easyupload.io/6mj6op
Citera
Idag, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Att samma personlighetsdrag skulle finnas/funnits hos släktingar till pappan?

Stämmer, även hos kvinnans släkt så det står väl inte helt rätt till där heller
Citera
Idag, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Att samma personlighetsdrag skulle finnas/funnits hos släktingar till pappan?
Tyckte att det har tidigare stått i media också gällande den biten.
Citera
Idag, 08:33
Medlem
versalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.poplitea
Det där är bara en bortförklaring från mannens sida, att det handlade om att hon inte brydde sig om barnen. Han var för det första inte ens dödssjuk då han ju bevisligen rusat omkring på McDonalds och Lidl bara timmar senare och lyckas utföra ett dubbelmord och brottas med polis. Detta var förmodligen inte första gången han krävt att hon ska komma hem omedelbart och ta hand om honom. I Sverige får vi VABa tills barnen är 12 år, inte för vård av förkyld man. Han jobbade ju knappt själv, klart hon kände sig tvungen att dra in pengarna. Du måste sätta det i rätt kontext, den kontext de levde i och att detta förmodligen var något som hänt förr. Barnen var inga bebisar och hade god relation till grannarna, grannen som hon för övrigt bad gå hem och kolla till familjen. För mig är det manipulativt och vittnar om att han vill ha en reaktion från henne, att skicka sms om hur han är i princip döende för att sedan sluta svara.

Han slutade klä sig som Lilly då han var påväg att förlora sin familj. Han hade inga vänner eller andra anhöriga så han visste mycket väl om att han i sådana fall skulle bli väldigt ensam. Det är fint att du verkar vara en sund och empatisk person, det krävs verkligen att man fått se det på nära håll för att förstå hur sjuka sådana här personer är då. Hade ens partner varit dödssjuk hade nog de flesta kommit hem, men han var inte dödssjuk. Att ha en partner som hittar på att denne blir hotad av pistoler, är dödssjuk etc så lär man sig ju att se igenom det efter ett tag. Mamman har trots allt skickat över någon att titta till honom, därför var det ingen fara med barnen just då. Men han ville inte ha grannen, han ville ha sin fru men i riktiga världen så behöver människor betala sina räkningar.

Du missförstår verkligen verkligen vad man skriver och jag vet inte om du gör det med flit eller faktiskt har svårt att förstå.
Jag har väl inte skrivit någonstans att det är en ursäkt för hans handlande?
Jag skrev utifrån vad en normal och frisk person kan tänka i just den specifika situationen så läs om och läs rätt.
Och om vi ska vara petiga så var grannen och knackade men fick inget svar och mamman inget svar så ingen visste med säkerhet att allt var ok oberoende på att han överdrev och spelade.
MEN jag försvarar inte honom.
Jag påstår inte att han är en empatisk människa och det jag menade med lite empati är något du hänger upp dig på som jag skrev.
Men jag har förstått det som att en klassisk narcissist inte viker sig för att de bryr sig om andras åsikter eller känslor gällande sina beteenden som de inte ser som fel.
Är du med på hur jag menar?

Men oavsett hur han nu upplevt sig ouppskattad och sviken så ger det inte honom en anledning att ta livet av sina barn och göra ett halvhjärtat försök att ta sitt egna.
För att straffa sin fru.

Så snälla du, andas och förstå vad andra skriver utan personangrepp🙄
Citera
Idag, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
Du missförstår verkligen verkligen vad man skriver och jag vet inte om du gör det med flit eller faktiskt har svårt att förstå.
Jag har väl inte skrivit någonstans att det är en ursäkt för hans handlande?
Jag skrev utifrån vad en normal och frisk person kan tänka i just den specifika situationen så läs om och läs rätt.
Och om vi ska vara petiga så var grannen och knackade men fick inget svar och mamman inget svar så ingen visste med säkerhet att allt var ok oberoende på att han överdrev och spelade.
MEN jag försvarar inte honom.
Jag påstår inte att han är en empatisk människa och det jag menade med lite empati är något du hänger upp dig på som jag skrev.
Men jag har förstått det som att en klassisk narcissist inte viker sig för att de bryr sig om andras åsikter eller känslor gällande sina beteenden som de inte ser som fel.
Är du med på hur jag menar?

Men oavsett hur han nu upplevt sig ouppskattad och sviken så ger det inte honom en anledning att ta livet av sina barn och göra ett halvhjärtat försök att ta sitt egna.
För att straffa sin fru.

Så snälla du, andas och förstå vad andra skriver utan personangrepp🙄
Precis, du skriver utifrån en normal människa och då skrev jag att du måste sätta det i rätt kontext, nämligen i en kontext med en störd far som mördar sina två barn.
På vilket sätt har jag gått till personangrepp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in