Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-24, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag ger mig inte då det står att en av de två misstänkta är på sjukhus. Varför är inte tre misstänkta? Jo, för det finns ingen tredje.

Då har Aftonbladet gått ut med felaktig information, jag är inte den som sitter och skriver deras artiklar direkt. Utan har enbart utgått från vad det har skrivit. Vad som stämmer eller inte återstår helt enkelt att se
Citera
2024-04-24, 11:30
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Tror inte Kvinnan hade tanke på mörda sina barn.
Typiskt manligt beteende väll ?

19840820 Kvinnan var lösaktig och mannen ertappade två som bedrog honom ?

Kvinnan är anhållen misstänkt för mord oavsett. Om det kommer ändras får vi väl se.
Citera
2024-04-24, 11:31
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xoxo2022
Det stod innan att det var en ytterligare person på plats som förts till sjukhus. Men i den senaste artikeln står det ” en man och en kvinna är gripen, en av dem fördes till sjukhus med allvarliga skador ” senaste artikeln i DN som publicerad för en halvtimme står också TVÅ gärningsmän och att polisen inte misstänker att någon ytterligare är inblandad. Artikeln från DN: https://www.dn.se/sverige/tva-barn-d...mmar-anhallna/

Tack så himla mycket! De stod att förutom barnen ( mina ord) fanns ytterligare en skadad person på platsen. En av de två misstänkta.
Citera
2024-04-24, 11:33
Medlem
Citat:
Jag ger mig inte då det står att en av de två misstänkta är på sjukhus. Varför är inte tre misstänkta? Jo, för det finns ingen tredje.

Läs artikeln igen. Det står att två anhöriga är gripna och att en tredje person är allvarligt skadad och på sjukhus. Personen på sjukhuset är inte gripen eller misstänkt. Mest troligt att personen på sjukhus är pappan och att han varit med om ett mordförsök.
Citera
2024-04-24, 11:33
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentex
Då har Aftonbladet gått ut med felaktig information, jag är inte den som sitter och skriver deras artiklar direkt. Utan har enbart utgått från vad det har skrivit. Vad som stämmer eller inte återstår helt enkelt att se
Jag tolkade texten helt annorlunda än er som tror att en tredje person var inblandad. Om inte mannen varit skadad så hade kanske de båda misstänkta åkt direkt till arresten..

Möjligtvis trodde Aftonbladet när de skrev artikeln att barnen ” bara” var skadade och förda till sjukhus. Därför skrev de ”ytterligare en person var skadad”. En av de misstänkta.
Senast redigerad av Combival 2024-04-24 kl. 11:35.
Citera
2024-04-24, 11:34
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Tack så himla mycket! De stod att förutom barnen ( mina ord) fanns ytterligare en skadad person på platsen. En av de två misstänkta.

Precis. Och då är frågan om de båda dödat barnen och pappan är skadad av barn som försvarat sig, eller om pappan dödat barnen och mamman därför försökt döda pappan, eller om mamman dödat barnen och mamman försökt döda pappan när han ingripit. Det är de tre scenarion jag kan se. Men det är bara det första som hänger ihop med brottsrubriceringen i nuläget.
Citera
2024-04-24, 11:34
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Tror inte Kvinnan hade tanke på mörda sina barn.
Typiskt manligt beteende väll ?

19840820 Kvinnan var lösaktig och mannen ertappade två som bedrog honom ?

När det gäller dödligt våld i allmänhet är män klart överreprenserade som förövare.
När det gäller barnamord där en förälder dödar eget barn - sk filicid - är män och kvinnor lika ofta förövare.
Kvinnor dödar de yngre barnen, spädbarn och upp till 4-5 år.
Männen dödar oftare de äldre barnen 8-12 år.
Det dödas i stort sett lika många pojkar som flickor. I 30% av fallen begår föräldern suicid efteråt.
Citera
2024-04-24, 11:35
Medlem
Blackmonks avatar
Enligt ratsit har hon bott där i 11.5 år och han i 7.5 år. Stämmer det att hon är kvinnan i filmen? Isf är hon knappast den skarpaste kniven i lådan.

Inte hittat fb, insta eller dylikt för någon av dem. Vore bra om någon visste om de vanligen gpr under första namnet
Citera
2024-04-24, 11:35
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
När det gäller dödligt våld i allmänhet är män klart överreprenserade som förövare.
När det gäller barnamord där en förälder dödar eget barn - sk filicid - är män och kvinnor lika ofta förövare.
Kvinnor dödar de yngre barnen, spädbarn och upp till 4-5 år.
Männen dödar oftare de äldre barnen 8-12 år.
Det dödas i stort sett lika många pojkar som flickor. I 30% av fallen begår föräldern suicid efteråt.
Tack, ord inga visor
Citera
2024-04-24, 11:36
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bissibooh
Läs artikeln igen. Det står att två anhöriga är gripna och att en tredje person är allvarligt skadad och på sjukhus. Personen på sjukhuset är inte gripen eller misstänkt. Mest troligt att personen på sjukhus är pappan och att han varit med om ett mordförsök.

Vilken artikel menar du?

Såhär står det på expressen;

Citat:
- Det är familjemedlemmar, en kvinna och en man, säger Per Falhström.

Också den misstänkta mannen var skadad, och regionen beskrev på tisdagen skadorna som allvarliga.

Dvs TVÅ vuxna..?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdumdummareee
Ingen som hört namn eller något efternamn på familjen?

Läs tråden.
Citera
Medlem
I sådana här fall brukar det vara pappan som är skyldig. Det är dessutom lätt hänt att man slinter med en kniv om den saknar skydd i mitten. Personen som är skadad kan vara gm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in