Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-24, 11:41
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Förmodligen för att ta det säkra före det osäkra då polisen inte vet vad som hänt och vem som gjort vad. De ju vanligare att pappor tsr livet av sina barn än mammor. Men har svårt att tro att mamman försöker döda pappan först efter han tagit livet av barnen så kan mycket väl vara mamman som pga psykisk ohälsa eller pga att pappan varit grym mot mamman och barnen som tagit livet av dom. (likt hon i Skåne som ställde sig framför tåget med sina barn pga dom inte skulle få umgås med sin våldsamma papp) bara spekulationer

Tror det är jämnt mellan könen när det gäller mord på barn. Men du har nog rätt i att de misstänker båda för mord och sen förmodligen släpper misstanken för en av dem.
Citera
2024-04-24, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Då undrar man ju hur mannen fått allvarliga skador?
Det kan bara skett på två sätt.
1. Han själv tillfogat sig dessa
2. Någon annan har tillfoagt honom skadorna.
Citera
2024-04-24, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Du begärs inte häktad efter 11 timmar

Man kan häktas omgående.
Citera
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag ser ett annat scenario jag. Pappan dödar barnen och försöker sedan ta sitt eget liv. Vi kan bli förvånade också, kanske mamman dödat barnen för att sen försöka döda pappan. Vi har en tendens att se kvinnor som oskyldiga offer fast undantag finns. Jag ser nu att du tog upp även det scenariot.

Sant, jag räknade nog bort scenariot att pappan försökt ta sitt eget liv då nån skrev att en granne sett honom vara knivhuggen i halsen och det känns som en osannolik suicidmetod. Men ingenting är omöjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Aha, ja dåså.
Då går det åt det hållet jag tror.
Att mamman är den som dödat barnen.
Citera
Medlem
ArtorTintin1s avatar
Hon kan inte vara så frisk i skallen som latina att vara gift med en arab transman
Citera
2024-04-24, 11:44
Medlem
Citat:
Tack så himla mycket! De stod att förutom barnen ( mina ord) fanns ytterligare en skadad person på platsen. En av de två misstänkta.

Så här står det ju:
"Två personer, en man i 35-årsåldern och en kvinna i 40-årsåldern, greps senare misstänkta för brottet. Enligt polisen är de familjemedlemmar till de döda barnen."

Det verkar stämma överens med föräldrarnas ålder.

Och lite längre ner i samma artikel:
"Ytterligare en person som befann sig på adressen ska ha skadats, enligt uppgifter till Aftonbladet handlar det om stickskador. Personen ska vara allvarligt skadad, men inte livshotande, enligt uppgifter."

Förmodligen den förmodade pojkvännen.

Kan det varit pappan som med sin "transformation" haft det tillräckligt jobbigt och inte klarade av att kvinnan skaffat sig en ny pojkvän? Och när denne pojkvän ger sig på mannen efter vad han sett hänt med barnen blir han (pojkvännen) attackerad och försöker ta sig ut ur bostaden? Om inte kvinnan haft pojkvän hade jag nog misstänkt båda föräldrarna, men nu...
Senast redigerad av SthlmHolmes 2024-04-24 kl. 11:47.
Citera
2024-04-24, 11:44
Medlem
Citat:
Pappan är anhållen på sjukhus. Var mamman är vet jag inte. Sjukhuset förmodligen.

Gripna och anhållna sitter på häktet om de inte är skadade förstås.
Citera
2024-04-24, 11:45
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentex
Jag ger mig, du har haft rätt hela tiden. Läste nyss om hela stycket och fick in allting i sitt sammanhang. Är jag som har jobbat inatt så är lite seg i huvudet, tack för tålamodet🙏🏻

Tack snälla! Jag trodde att jag blivit tokig ett tag. Skönt, då kan vi släppa en tredje person. Det är fullt tillräckligt med två.
Citera
2024-04-24, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Man kan häktas omgående.
Ok, så du tror att en åklagre går till häkning innan det finns skälig misstanke?
Vilken domare skulle häkta utan skälig misstanke?
Det krävs ju utredning förstår du väl innan man springer till domstolen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Tror inte Kvinnan hade tanke på mörda sina barn.
Typiskt manligt beteende väll ?

19840820 Kvinnan var lösaktig och mannen ertappade två som bedrog honom ?

Du får nog läsa på lite om barnamord, mer eller mindre lika många kvinnor som män som mördar sina barn
Citera
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Gripna och anhållna sitter på häktet om de inte är skadade förstås.

Jaså? Hur kan man då vara anhållen i sin frånvaro? Nu är en av de gripna på sjukhuset. Förhoppningsvis den andra också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in