Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-24, 18:54
  #1
Medlem
E-korres avatar
Tänkte kolla om någon har bra koll på en Asiga max 3d printer.
Min har börjat strula med zero position encoders. Det går inte att nollställa den, utan den ligger och lurar uppe i högra hörnet vad jag än gör. Det har inte kommit ner nån vätska i den.
Någon som har nån idé vad jag kan göra åt saken?
Citera
2024-04-24, 20:00
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-korre
Tänkte kolla om någon har bra koll på en Asiga max 3d printer.
Min har börjat strula med zero position encoders. Det går inte att nollställa den, utan den ligger och lurar uppe i högra hörnet vad jag än gör. Det har inte kommit ner nån vätska i den.
Någon som har nån idé vad jag kan göra åt saken?
Hur brukar du den?
Citera
2024-04-25, 02:51
  #3
Medlem
E-korres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistamannen
Hur brukar du den?

Hur menar du?
Den står framme hela tiden på en fast bänk. Inget vibrerande i närheten. Kanske gör 5 printningar i veckan i genomsnitt
Citera
2024-04-25, 16:40
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-korre
Hur menar du?
Den står framme hela tiden på en fast bänk. Inget vibrerande i närheten. Kanske gör 5 printningar i veckan i genomsnitt
Fuktigt?
Citera
2024-04-26, 04:11
  #5
Medlem
E-korres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistamannen
Fuktigt?
Det tror jag inte men ska absolut testa att slänga in ett par silica påsar där och låta den stå för säkerhetskull
Citera
2024-04-26, 04:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-korre
Det tror jag inte men ska absolut testa att slänga in ett par silica påsar där och låta den stå för säkerhetskull
Sluta tramsa.

Du vet precis vad problemet beror på. Alla som har den vet hur man löser det problemet eftersom det uppstår hela tiden.
Citera
2024-04-26, 18:10
  #7
Medlem
E-korres avatar
Då får du gärna berätta det för mig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback