Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-25, 00:48
  #1
Medlem
Crabbofixs avatar
Jag stör mig ofta på reklam. Tycker den är jobbig och tröttsam.
Jag brukar gå in på google och betygsätta företaget, se till att dom får en fet etta!

Jag har märkt att jag inte är ensam om detta, t ex hittade jag detta omdöme:

"Den konstanta reklam på Youtube fick mig att bojkotta er, vill bara se på mina videos ifred."

det bidrog till att företaget har 2.3 av 5 i betyg.

jag skulle aldrig handla av ett företag som hade 2.3 av 5 i betyg, så det påverkar ju helt klart.

Vad säger ni?
Citera
2024-04-25, 00:50
  #2
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Jag stör mig ofta på reklam. Tycker den är jobbig och tröttsam.
Jag brukar gå in på google och betygsätta företaget, se till att dom får en fet etta!

Jag har märkt att jag inte är ensam om detta, t ex hittade jag detta omdöme:

"Den konstanta reklam på Youtube fick mig att bojkotta er, vill bara se på mina videos ifred."

det bidrog till att företaget har 2.3 av 5 i betyg.

jag skulle aldrig handla av ett företag som hade 2.3 av 5 i betyg, så det påverkar ju helt klart.

Vad säger ni?

Bra civil olydnad gör själv samma sak och även när det gäller wokeföretag.
Citera
2024-04-25, 00:56
  #3
Medlem
När och hur ofta du får reklam på Youtube styr ju inte annonsören över.

Det är Youtube och videoskaparen som styr hur mycket reklam du ska se.

Företag AB kan liksom inte gå bara gå in och tvångsvisa videos var 30:e sekund trots att Youtube eller videoskaparen säger nej. Företag AB styr innehåller i reklamen och vald målgrupp.

Men hur ofta och när reklamen ska visas är det alltså Youtube eller annonsören som avgör.

Youtube har dör övrigt en betalvariant för de som inte vill se gratis med reklam.
__________________
Senast redigerad av Stunni 2024-04-25 kl. 01:01.
Citera
2024-04-25, 00:58
  #4
Medlem
Crabbofixs avatar
Det som stör mig mest är radioreklam, man måste ge dom en känga så dom begriper att det dom sysslar med inte är OK, alla dessa företag får börja ta sig en funderare på vilka av dessa idiotiska reklambyråer dom ska anlita!

Man ska kunna ligga och lyssna i lugn och ro på en podd utan att det kommer reklam där dom har med skrikande barn, eller nåt vidrigt jävla smaskande i öronen när dom gör reklam för hamburgare eller visslande signaturer... eller den där jubelåsnan ERIK HAAG.

Sveriges Radio har nån grej där dom VISKAR "peeee treeeee" spyr på dom jävla idioterna.
Vem fan vill höra en jävla viskning i örat?
Citera
2024-04-25, 01:00
  #5
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stunni
När och hur ofta du får reklam på Youtube styr ju inte annonsören över.

Det är Youtube och videoskaparen som styr hur mycket reklam du ska se.

Youtube har dör övrigt en betalvariant för de som inte vill se gratis med reklam.

Exemplet från youtube var itne mitt, jag pratar om reklam i alla sammanhang, banners på flashback (några av dom ligger risigt till kan jag säga om dom inte lugnar ner sig!!!) radio m.m.

Det är ju företaget som anlitat reklambyrån och godkänt skiten som får hållas ansvariga om dom inte sköter sig, bara för man gör reklam betyder inte att ALLT ÄR OK

Det är det dom jävla idioterna inte begriper.

Dom tror att ANYTHING GOES när det gäller reklam, och alla ska bara tugga i sig!

men icke

DET ÄR NOCK NU
Citera
2024-04-25, 01:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Exemplet från youtube var itne mitt, jag pratar om reklam i alla sammanhang, banners på flashback (några av dom ligger risigt till kan jag säga om dom inte lugnar ner sig!!!) radio m.m.

Det är ju företaget som anlitat reklambyrån och godkänt skiten som får hållas ansvariga om dom inte sköter sig, bara för man gör reklam betyder inte att ALLT ÄR OK

Det är det dom jävla idioterna inte begriper.

Dom tror att ANYTHING GOES när det gäller reklam, och alla ska bara tugga i sig!

men icke

DET ÄR NOCK NU
Samma sak gället även på Flashback.

Annonsörerna kan inte tvångsvisa en banner under varje inlägg mot Flashbacks vilja.

Det är Flashback som bestämmer var och hur ofta reklamen ska visas. Annonsören står bara för bilden.

Och klagar du på företagen så gör du bara så att de seriösare företagen inte vill annonsera mer — vilket leder till billigare platser — vilket leder till fler annonser och av sämre kvalitét

Så med din metod så gör du dig själv nog bara en björntjänst. Du kommer att få mer av det du inte vill ha.
__________________
Senast redigerad av Stunni 2024-04-25 kl. 01:07.
Citera
2024-04-25, 01:07
  #7
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stunni
Samma sak gället även på Flashback.

Annonsörerna kan inte tvångsvisa en banner under varje inlägg mot Flashbacks vilja.

Det är flashback som bestämmer var och hur ofta reklamen ska visas.

Men det är inte det jag vänder mig emot utan reklamens innehåll och utformning.

Jag är inte emot reklam i sig.
Citera
2024-04-25, 01:30
  #8
Medlem
En gång var det en frisörsalong som satte lappar på alla bilar på jobbet, på parkeringen.
Irriterande.

Jag tog in lappen, ringde firman och berättade att de hade skräpat ner på hela parkeringen och att det var dålig reklam.
Jäklar vad förbannad han blev.

Fan vad dryg jag var förr i tiden. Kanske fortfarande ibland...
Citera
2024-04-25, 01:59
  #9
Medlem
aldrig tänkt på detta innan men det är ju genialt
Citera
2024-04-25, 02:13
  #10
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CV-Senior
En gång var det en frisörsalong som satte lappar på alla bilar på jobbet, på parkeringen.
Irriterande.

Jag tog in lappen, ringde firman och berättade att de hade skräpat ner på hela parkeringen och att det var dålig reklam.
Jäklar vad förbannad han blev.

Fan vad dryg jag var förr i tiden. Kanske fortfarande ibland...
Ja, helvete vad irriterad jag blir på när de ska sätta lappar på cyklar och bilar. Ge FAN i mina tillhörigheter och gör det inte till MITT jobb att slänga skräp.
Citera
2024-04-25, 06:39
  #11
Medlem
Dimpens avatar
Många gånger när jag får direktadresserad reklam så brukar jag skriva "åter avsändaren" på kuvertet. Om alla gjorde det så skulle företagen få ett elände.
Citera
2024-04-25, 12:28
  #12
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Jag stör mig ofta på reklam. Tycker den är jobbig och tröttsam.
Jag brukar gå in på google och betygsätta företaget, se till att dom får en fet etta!

Jag har märkt att jag inte är ensam om detta, t ex hittade jag detta omdöme:

"Den konstanta reklam på Youtube fick mig att bojkotta er, vill bara se på mina videos ifred."

det bidrog till att företaget har 2.3 av 5 i betyg.

jag skulle aldrig handla av ett företag som hade 2.3 av 5 i betyg, så det påverkar ju helt klart.

Vad säger ni?

Är du för snål för Youtube premium så du slipper reklam?

Jag stör mig också, men har ändå viss förståelse att det är så Youtubes affärsmodell fungerar.
Tänk hur mycket underhållning som numera är "gratis" på Youtube som t.ex musikbranschen behövt anpassa sig till. Hur menar du annars de ska få in pengar för att ge dig "gratis" underhållning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback