2024-04-25, 14:52
Medlem
Har snusat i 17 år med två uppehåll på vardera 1 år men föll tillbaka efter att vilja testa en enda prilla. Det går inte att ta en prilla, man åker dit direkt. De senaste fem åren har jag endast snusat starka vita nikotinpåsar men slutade nu på nyår. Klarat nästan fyra månader men det har varit den svåraste gången jag slutat, tror det beror på mer nikotin i de vita påsarna.

Resultat?
Gått upp 4 kg men är på väg ner med hjälp av träning. Har lidit av stora sömnproblem de senaste fyra åren, de är nu helt borta. Somnar direkt, otrolig skön känsla. Min puls har gått ner med 2-3 slag i minuten (52-53 slag/min). Känner mig lugnare. Men jag saknar morgonsuset otroligt mycket. En nackdel är att jag dricker mer alkohol på helgerna men hoppas dra ner på det.

Min största rekommendation är att snusa färsk ingefära. Skär upp bitar och ha i en snusdosa som du kan ta. Konsumera inte mer är 4 gram då det är blodförtunnande.

Någon annan som prövat med ingefära?
Citera
2024-04-25, 15:05
Medlem
Det hjälper väl knappast mot nikotinbortfallet?
Citera
2024-04-25, 15:19
Medlem
mimmitigers avatar
Hade en kollega som körde havregryn, han tyckte det var bra men saknade "svedan" som kanske uppstår av ingefära?
Citera
2024-04-25, 15:35
Bannlyst
Aa, jag har testat ingefära.

Det är ett ok substitut men det funkar egentligen lika bra (dåligt) med vanligt hushållspapper.
Senast redigerad av nojobstealandrob 2024-04-25 kl. 15:39.
Citera
2024-04-25, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nojobstealandrob
Aa, jag har testat ingefära.

Det är ett ok substitut men det funkar egentligen lika bra (dåligt) med vanligt hushållspapper.
Fejksnus funkar skitbra, men tro fan att man blev beroende av det också!
Citera
2024-04-25, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Fejksnus funkar skitbra, men tro fan att man blev beroende av det också!

Om du menar Onico m.m. så kan jag tänka mig att det är det allra bästa för att bli fri snuset.

Skulle jag sluta snusa så är det dock pga. månadskostnaden och inte för att det innehåller nikotin och tobak.
Senast redigerad av nojobstealandrob 2024-04-25 kl. 16:46.
Citera
2024-04-25, 16:48
Medlem
Har provat det och snusar än idag. Som nån annan skrev så funkar det lika bra som att köra upp vad som helst (förutom snus) under läppen.

Bättre att låta tomrummet under läppen spegla tomheten i bröstet.
Citera
2025-01-22, 14:54
Medlem
slaimans avatar
Ingefära är asbra.
Jag har snusat ingefärabitar i 8 månader.
Jag kan inte sluta med det, behöver att något svider under läppen.

Behöver inte vanligt snus alls längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in