Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-04-28, 15:46
  #37
Medlem
Står en till synes ganska fin Manta A i en carportlänga till ett radhusområde på Gotland, tydligen stått där länge.
Man är sugen att ta reda på vem som äger den.
Citera
2024-04-28, 15:55
  #38
Medlem
daf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Utom min Manta då som måsta vara ett riktigt Måndagsexemplar fast omvänt,då den är nästintill helt rostfri,olagad orginalplåt.

Vad gissar paneled att man kan få för en 1975
Manta A S/R 1900 I orört orginalskick?
Dvs ingen tonåring som kapat högtalarhål , kladdat med plysch eller solfilm.

Som redan nämnts otroligt bra I plåten för att vara en Opel och även I riktigt fin invändigt.
Lack krom vinyltak också I gott men givetvis inte perfekt skick efter snart 50år.

Men har stått ostartad I kallgarage,minst 30år nu så allt mekaniskt måste ses över antar jag.

Är 75000 idiotpris att försöka få?
Testade kränga en liknande dock rullande till utomlands fick inga napp på 50 så 75 är kanske lite väl otroligt. Billigaste utomlands är €3500 (manta b), €4000 (manta a) båda i fint skick dock 12S i båda. Vet inte vad det säger.
Min ligger fortfarande uppe på den siten, samma pris. Ingen som hört av sig vad jag kan se. Var fem år sedan jag lade upp den en liknande, motor, färg och till synes skick som kommit upp efteråt begärs det €12000 för.

2011 sålde jag en manta b i skapligt skick med lite med original lull-lull obesiktad för 23 000. Var över 300 personer som hörde av sig på blocket, helt sjukt intresse.
__________________
Senast redigerad av daf66 2024-04-28 kl. 16:01.
Citera
2024-04-28, 20:05
  #39
Medlem
Faukess avatar
Jag har ingen men har alltid velat ha en Ascona B.
Farsan var kartläsare åt en riktig vilde och jag minns att jag som liten grabb fick åka med i den där Asconan. Helsike vad det gick! Sedan dess har jag velat ha en, men dom börjar bli riktigt svåra att hitta i ett skick man kan tänka sig.
Det är något visst med Ascona B som inte riktigt går att sätta fingret på men det är grymt fina bilar.
Bara nån mil från där jag bor står det en Manta B GSI i en carport intill en ladugård som varit avställd i 15 år med 8000 mil på mätaren.
Gubben som äger den "ska göra i ordning den" men den har stått orörd i flera år.
Jag gav honom ett rätt bra bud för att köpa den som den stod men han sa nej.

Jag har idag småbarn och då finns inget som heter egentid men kommer rätt Ascona B ut till rätt pris kommer jag slå till och låta den stå och fixa med den så mycket jag hinner.
Citera
2024-04-29, 23:09
  #40
Medlem
franges avatar
Jäpp, även jag har haft en hederlig gammal Ascona B för typ 20 år sen, gav några futtiga tusenlappar för den i sunkigt bruksskick och plågade den i ett par år som vinterbil innan jag sålde den för 4ggr så mycket. Idag hade den varit värd utan problem 20ggr så mycket - så här i efterhand får man fan ångest när man tänker på vad man då fick nästan gratis har gått upp i värde

Letar nu lite smått efter en Ascona B eller Manta B när man börjar bli nostalgiskt och vill ha något lättskruvat gammalt klassiskt - men det är ju långt över 50-strecket man får ge för något som är överhuvudtaget körbart
Citera
2024-04-30, 08:30
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jäpp, även jag har haft en hederlig gammal Ascona B för typ 20 år sen, gav några futtiga tusenlappar för den i sunkigt bruksskick och plågade den i ett par år som vinterbil innan jag sålde den för 4ggr så mycket. Idag hade den varit värd utan problem 20ggr så mycket - så här i efterhand får man fan ångest när man tänker på vad man då fick nästan gratis har gått upp i värde

Letar nu lite smått efter en Ascona B eller Manta B när man börjar bli nostalgiskt och vill ha något lättskruvat gammalt klassiskt - men det är ju långt över 50-strecket man får ge för något som är överhuvudtaget körbart

Man va ung å dum förr. Tänk hur många oplar å bilar överlag man typ har lekt sönder å sålt för typ ingenting :/

Man får lik som stått i flera år för 30-50 papp.

Ja fick bud på min på 90 å då saknar ja massa golv.

Men visst har ja även fått skambud på 10.

Ja har bud bara på maskin på 14 🤣🤣🤣
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback