Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-04-28, 15:10
  #25
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Jag har sett hela den här tråden

Ok. Jag missförstod dig.

/VV
Citera
2024-04-28, 15:25
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Du får gärna förtydliga vad du menar, särskilt med första och sista stycket.

Okej, jag kan ha missförstått vad Ruskigbuss skrev, men jag tolkade det som att han menade Vänlige Viktors inlägg i den här tråden.
Citera
2024-04-28, 18:33
  #27
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Okej, jag kan ha missförstått vad Ruskigbuss skrev, men jag tolkade det som att han menade Vänlige Viktors inlägg i den här tråden.
När jag skriver DEN tråden, menar jag förstås inte den här tråden. För att vara extra tydlig - det var hans inlägg i chatt-tråden.
Citera
2024-04-28, 19:07
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
När jag skriver DEN tråden, menar jag förstås inte den här tråden. För att vara extra tydlig - det var hans inlägg i chatt-tråden.

Jag läste nog fel, eller tänkte fel. Faktum är att 0.06 kortet ofta dras när någon nämner en moderatorsåtgärd i detta delforum.

Det är nästan omöjligt att föra en diskussion angående Flashback utan att någon övertolkar regel 0.06.

Inte ens om man tar upp ett hypotetiskt exempel så är det säkert att man klarar sig.
Citera
2024-04-28, 21:51
  #29
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Antar för att tråden ska hålla sig till saken och inte tjafsa om huruvida mod gjorde rätt eller fel.
Just för sådant tjafs finns nämligen denna forumdel.
Helt klart är 0.06 min favorit regel att bryta mot om man ser till min varningsstatistik. Samtliga av dessa 0.06 varningar har jag fått i denna forums del.

Många klagotrådar modereras oerhört hårt, det påverkar möjligheten att framföra klagomål. Att nämna detta i ett sådant sammanhang är strikt förbjudet.

Jag har sett att man raderat nästintill alla inlägg från en kväll i en klagotråd, som innehåll bra kritik och argument för saken tråden handlat om.

Ibland när jag ser det blir jag så frustrerad, att jag gör det vidriga regelbrottet och nämner det. Blir alltid belönad med en varning.

Jag kan förstå att man inte ska diskutera moderering i andra forumsdelar, i alla fall inte så att det blir en större diskussion som stör övrig diskussion. Men i denna forums del skulle man ju kunna acceptera det på ett helt annat sätt. Speciellt om den hårda modereringen påverkar möjligheten till att få till en förändring.
Citera
2024-04-28, 22:09
  #30
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Många klagotrådar modereras oerhört hårt, det påverkar möjligheten att framföra klagomål. Att nämna detta i ett sådant sammanhang är strikt förbjudet.
Jag kan inte förstå varför sådant som direkt rör klagomålet skulle modereras hårt, givetvis förutsatt att klagomålsformalian har efterlevts:
__________________
Senast redigerad av Enterprise 2024-04-28 kl. 22:11.
Citera
2024-04-28, 22:42
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Helt klart är 0.06 min favorit regel att bryta mot om man ser till min varningsstatistik. Samtliga av dessa 0.06 varningar har jag fått i denna forums del.

Många klagotrådar modereras oerhört hårt, det påverkar möjligheten att framföra klagomål. Att nämna detta i ett sådant sammanhang är strikt förbjudet.

Ja, väldigt märkligt när det ibland är påkallat av en moderator, men direkt när någon är specifik så kommer en annan moderator och:

Varning för 0.06 utdelad. Denna tråd ska INTE användas för att runda instruktionerna för hur man klagar på moderatoråtgärd.

/mod

Hur fan ska någon kunna svara specifikt på en förfrågan om det är förbjudet att posta ett exempel?
Citera
2024-04-28, 22:52
  #32
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag kan inte förstå varför sådant som direkt rör klagomålet skulle modereras hårt, givetvis förutsatt att klagomålsformalian har efterlevts:
Jag vill inte dra upp något specifikt fall. Ville bara belysa för dig att denna forums del modereras oerhörd hårt. Kanske inte alla trådar men verkligen en del... Det är väl ett sätt att tysta kritik tänker jag.

0.06 åker man på väldigt lätt här. Lättare här en i andra forumsdelar, min erfarenhet i alla fall.

Jag tycker att 0.06 i bland är befogat att ägna sig åt. Som exempel om man dödar trådar genom att radera så hårt att ingen vil skriva i dem, eller gör det omöjligt att kritisera genom att radera väsentlig kritik i klagotrådar, så tycker jag att det är befogat att bryta mot 0.06. Alltså när modereringen stör diskussionen mer en vad en kritik mot modereringen skulle göra. Speciell om det bara nämns i ett övrigt OnT inlägg.

Men jag tänker att TS här tänker mer på lätt tillrättavisning medlem till medlem i andra forums delar. Som om man skriver ett svar på ett inlägg men i slutet av inlägget skriver typ: det där sista du skrev, blir OT här att svara på. Du ger bästa att droppa det annars riskerar du att få en varning.

Är det regelvidrigt att göra det, nej det tycker jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Ja, väldigt märkligt när det ibland är påkallat av en moderator, men direkt när någon är specifik så kommer en annan moderator och:

Varning för 0.06 utdelad. Denna tråd ska INTE användas för att runda instruktionerna för hur man klagar på moderatoråtgärd.

/mod

Hur fan ska någon kunna svara specifikt på en förfrågan om det är förbjudet att posta ett exempel?
Här tycker jag att man ser ett problem. Som medlem får man inte bryta mot 0.06 i denna forums del. Men Modsen får det.

Samt det som du tar upp. Ibland handlar det inte om regelbrott, utan om att man ger exempel för att visa tydligare vad man menar. Och det här är inte bara ett problem när det gäller 0.06.
__________________
Senast redigerad av virvelbagg 2024-04-28 kl. 23:11.
Citera
2024-04-28, 23:25
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Här tycker jag att man ser ett problem. Som medlem får man inte bryta mot 0.06 i denna forums del. Men Modsen får det.

Samt det som du tar upp. Ibland handlar det inte om regelbrott, utan om att man ger exempel för att visa tydligare vad man menar. Och det här är inte bara ett problem när det gäller 0.06.

Verkligen, speciellt om det inte är mig det gäller, utan när jag enbart har bevittnat en händelse.

Varför i helvete skulle jag gå igenom en klagoprocedur för någon annans räkning?
Citera
2024-05-01, 06:30
  #34
Medlem
Jag har lärt mig den hårda vägen att om du citerar ett moderatormeddelande på något sätt utan att be om ett klargörande av en luddig förkortning så blir det 0.06 direkt oavsett vad du skriver. Så låt bara bli att ens röra dessa meddelanden.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback