Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-28, 13:40
  #1
Medlem
Björn Hellkvist må vara en av Sveriges mest skickligaste och bästa tränare och nästan överallt i dom klubbar han har varit har han gjort succe , även om han aldrig vunnit några titlar .


Men när det kommer till hans personliga del verkar han ha en annan sida .



Han må ha Parkinson som är en otrolig jobbig och besvärlig sjukdom , men han har som sagt gjort en del omtalade klubbyten på senare år .


Lämnar Modo för Leksand, den klubb som skickade Modo ur SHL , trots ett nyskrivet 3 -årskontrakt med Modo och lämnar sedan abrupt , med förklaringen att han inte klarade att vara ifrån familjen .


Sedan 4 år i Leksand som han förvisso gjort ett väldigt bra jobb, men tvingas ta paus från tränaryrket på obestämd tid pga sin sjukdomstillstånd som då förvärrats så till den milda grad att han kanske inte ens kan återvända till hockeyn .


Så vad gör han då? Lämnar Leksand och kritar istället på för Björklöven och hamnar således ÄNNU längre ifrån familjen än vad han gjorde under tiden i Modo.


Jag har full respekt för Hellkvist och hans sjukdom , men han framstår enligt mig som en rejäl hycklare
Citera
2024-04-28, 14:22
  #2
Medlem
Vad var den senaste dokumentären om leksand hot mot styrelse medlemmar osv
Citera
2024-04-28, 15:19
  #3
Medlem
Storstark68s avatar
Hoppas att Löven gjort rätt bedömning så att de inte står utan coach i december. Hade hellre sett en helt frisk person men nu är det ju bestämt att han tar över.
Citera
2024-04-30, 12:06
  #4
Medlem
Tycker inte att han är en hycklare. Han bygger upp lag fantastiskt bra. Men han är ingen förvaltare. Och mot målvakter är han värdelös. På tre års sikt kan Björklöven få en enorm nytta av han. Sett till vilken som åkte ur SHL och sett till Skansens ekonomi, håller jag Björklöven som favoriter redan nu, utan att ha sett deras lagbygge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback