Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-30, 13:49
  #1
Medlem
Fick ett sms med texten "Anders T(efternamnet) fyller år den 1 maj! Hälsningar hitta.se. För att avsluta påminneldetjänsten, skicka AVSLUTA till 72199.
Känner varken Anders T eller beställt sådan tjänster från hitta.se.
Nån mer som har fått liknande sms? Kan det vara bedrägeri?
Citera
2024-04-30, 14:10
  #2
Avstängd
SilkyJohnsons avatar
Kan vara nått teknisk fel bara
Citera
2024-04-30, 14:44
  #3
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupain
Fick ett sms med texten "Anders T(efternamnet) fyller år den 1 maj! Hälsningar hitta.se. För att avsluta påminneldetjänsten, skicka AVSLUTA till 72199.
Känner varken Anders T eller beställt sådan tjänster från hitta.se.
Nån mer som har fått liknande sms? Kan det vara bedrägeri?
Samma här, men det var en Mohamed som tydligen fyller år 2 Maj.
Vet inte riktigt hur jag ska göra nu
Citera
2024-04-30, 16:07
  #4
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupain
Fick ett sms med texten "Anders T(efternamnet) fyller år den 1 maj! Hälsningar hitta.se. För att avsluta påminneldetjänsten, skicka AVSLUTA till 72199.
Känner varken Anders T eller beställt sådan tjänster från hitta.se.
Nån mer som har fått liknande sms? Kan det vara bedrägeri?

Som vanligt, kontakta alltid Hitta.se direkt och prata om vad som skett
Citera
2024-04-30, 17:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Kan vara nått teknisk fel bara

Det är möjligt, fick samma sms förra året oksså men det hade jag missat/glömt bort.
Citera
2024-04-30, 18:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Samma här, men det var en Mohamed som tydligen fyller år 2 Maj.
Vet inte riktigt hur jag ska göra nu

Jag tänkte logga in på hitta.se med bankid o kolla vad som finns där men sen tänkte att det är bättre o avvakta lite.
Citera
2024-04-30, 22:27
  #7
Medlem
Onanikrems avatar
Har du nyligen fått "nytt" telefonnummer? de återvinns efter något år i träda och har den tidigare ägaren haft någon form av idiotpåminnelser så följer det ofta med numret. Köpte kontantkort för en del år sedan, direkt jag startade det började det komma reklam och uppdateringar för någon Ica i Lund (jag har aldrig varit i Lund) Fick även paketaviseringar ämnade till något miffo i Lund.

Minns inte exakt vad jag gjorde, men har för mig jag blockade Icabutiken och det lokala paketombudet
medpaketaviseringarna, det slutade i alla fall efter ett tag.
Citera
2024-05-01, 00:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Har du nyligen fått "nytt" telefonnummer? de återvinns efter något år i träda och har den tidigare ägaren haft någon form av idiotpåminnelser så följer det ofta med numret. Köpte kontantkort för en del år sedan, direkt jag startade det började det komma reklam och uppdateringar för någon Ica i Lund (jag har aldrig varit i Lund) Fick även paketaviseringar ämnade till något miffo i Lund.

Minns inte exakt vad jag gjorde, men har för mig jag blockade Icabutiken och det lokala paketombudet
medpaketaviseringarna, det slutade i alla fall efter ett tag.

Nej numret har jag sen 10 år tillbaka. Men ditt fall va intressant, jag måste nog börja göra samma sak. Fick nu idén att de skickar sms till folk för att få folk börja använda deras tjänster istället för de andra konkurrenterna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback