Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-01, 19:06
  #1
Medlem
Som de flesta känner till: Amerikanska överklassungdomar på en del Ivy League-skolor har allierat sig med islamister och startat olika former av brottsliga aktiviteter på skolorna.
Bland annat misshandlar av andra elever, blockader för att specifikt stänga ute judiska studenter och våldsamma ockupationer av skolornas byggnader.

Detta stöttas nu av den islamistiska profilen Daniel Riazat, verksam inom terroristpartiet VPK:
https://x.com/danielriazat/status/17...386114096?s=46
All stöd till studentrörelsen i USA som just nu utsätts för våld och brutalitet av statsmakten. Det är inte brottsligt att kräva eldupphör och att folkmordet mot palestinierna ska stoppas! Det är att vara en medmänniska istället för en lort.

Det VÅLD Riazat pratar om existerar knappt. Hade dessa terrorister tillhör andra grupperingar och inte varit rika hade naturligtvis polisen burat in allihop med våld - för länge sen.
Det är snarare förvånande att det tillåts hållas.

Detta kommer givetvis inte problematiseras i svensk offentlighet eftersom åsikten i allt väsentligt delas av 68rna på svenska redaktioner.
Men hur lämpligt är det att makthavare i svenska riksdagspartier stöttar vad som faktiskt är mer omfattande och våldsamt än vad media uppmålat som ett kuppförsök?
Det finns inget som helst problem i att man så utstuderat förstör skolgången för andra studenter, så väl amerikanska som judiska och för den delen sådana som kommer från andra länder och sköter sig?
Detta är ju överklassuppror där bortskämda småbarn vill lajva flyktingläger.
Citera
2024-05-01, 19:56
  #2
Medlem
Soetroevs avatar
Bara en tidsfråga innan det händer i Sverige också då allt som händer i USA även händer här – oavsett koppling till svensk politik/historia eller inte. Känns ibland som att vi lever i ett datorspel.
Citera
2024-05-01, 20:22
  #3
Medlem
NoTruces avatar
Det Daniel Riazat kväker ur sig kan man lugnt ignorera. Vore väl mer förvånande om han INTE ställde sig på de här förvirrade wokehennarnas sida.
Citera
2024-05-01, 22:37
  #4
Avstängd
triptykens avatar
? Jag ställer mig också positiv till att ungdomar världen över bryr sig om situationen i Gaza. Speciellt dom i USA som är det enda landet som kan hindra Netanyahus regering

Känns inte så problematiskt tycker jag? Eller JO om man tror att det är en fotbollsmatch kan jag hajja att man tycker det är fel. Där det bara är två enkla sidor av alla problem... Då kan man nog få för sig att en attack mot Netanyahus krigshökars agerande är ett stöd till asen i Hamas.

Men är verkligen folk så jävla naiva och pantade?

Jag menar "... utanför Flashback"
Citera
2024-05-02, 10:51
  #5
Moderator
Siegfrids avatar
Saknar namn i rubrik

Politik: inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback