Det är mycket lätt att lägga in sin egen betydelse i symboler eftersom vår värld numera är genomdränkt med symboler, emblem och logotypes.
Geopolitiskt är det sedan några få århundranden ofta så att sexuddiga stjärnor representerar judisk mark, femuddiga stjärnor regioner som tillhör icke-judar men styrs och kontrolleras av judar, som Sovjetunionen, dito Kommunist-kina, USA, EU osv. Just det: även sånt som Syrien och Marocko.
Som Pungsving skriver är det lätt att associera stjärnan med Pravda och bolsjevikisk ideologi. Bolsjevismen som blev programmet för Sovjetunionen är en ideologi avsedd att spränga nationella gränser, egenheter, kulturer, religioner, identiteter (inklusive könsidentiteter) i en form där allt leds av judar, men "bakom skynket". Den som motsatte sig detta program var enligt juden Lev "Trotsky" Bronstein "rasist" (dvs höll småaktigt på sin egen lilla identitet istället för att bejaka en gojernas världsgemenskap, och det är den definitionen av rasist de flesta använder idag).
Det förelåg tidigt en konflikt mellan de judiska revolutionärerna i Ryssland huruvida Sovjet skulle bli bolsjevikiskt (dold judisk makt) eller mensjevikiskt (öppen judisk makt, som senare blev fallen i Birobidzhan och i Isarel). Man valde som vi vet det förra, för att minska den redan stora antisemtismen som fortfarande ansågs utgöra ett problem för judisk makt.
Det är därför SVT, eller åtminstone SVT Play som jag har lite koll på, varje vecka har propagandafilmer som handlar om judars situation, enskilda eller som folkgrupp, antinazistiska filmer osv för att sprida sådan propaganda, medan mångfalden uteblir. Den "mångfald" de är stolta över att visa utgörs av filmer med bolsjevikiskt innehåll gjort i afrikanska, sydamerikanska eller andra icke engelskspråkiga länder. Men mångfald från USA med filmer som Sound of Freedom, eller "problematiska" judiskt skapade filmer som Brawl in Cell Block 99, Dragged across Concrete eller The Believer kommer aldrig att visas i SVT.
SVT är inte bara Pravda, SVT ingår i en internationell underrättelsetjänst där BBC står över SVT i hierarkin, liksom Washington Post, New York Times, CNN, Fox, osv, där dessa "nyhetsbolag" utgör propagandainstrumenten för denna underrättelsetjänst. Ni hör inte SVT säga emot tex BBC eller CNN.
Men jag vet inte om den femuddiga stjärnan på SVT verkligen var ett tecken på denna makt, den kan som sagt även tas för en blomma som vecklar ut sig. Jag tycker den liknar det, med sina "gradienter" på kronbladen. Fast det är bara en association, och den kan vara planterad av designern. Hade det varit fyra kronblad på en romb hade jag blivit mer misstänksam om något, typ "subversiv kakistrokasi" tillsatt av främmande makt, i sionismens tjänst. Det är trots allt vanligt att blommor har fem kronblad. Problemet med loggan som roshhashanah pekar på, är att den "bolsjevikiska stjärnan" i centrum är lite för framträdande på bekostnad av "blomman".
Å tredje sidan föreligger ingen konflikt i en sådan logga: Med sionistisk bolsjevism ska regionen som kallas Sverige bli en blomstergård för sionisternas kommande återupprättande Eden, när Edom har fallit. Och med all den propaganda, misinformation och "konspiraformation" som SVT sprider skulle det inte förvåna mig så verkligen var fallet. Eftersom sådana som SVT ljuger så mycket, måste man bli konspirationsteoretiker, annars kan man inte ens gissa att man är utsatt för dem. Konspirationsförnekarna är de farligaste människorna för de tror på allt en auktoritet säger åt dem.
SVTs chef Hanna STJÄRNE har i alla fall gjort ett gediget jobb med denna propaganda under många år nu.
Senast redigerad av ZweiLife 2024-05-07 kl. 11:57.