Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-05, 00:17
Medlem
Det jag ftt hra, men det r i andra hand s viss frsiktighet nr det gller bedmningen av trovrdigheten kan vara p sin plats, r att polisen utreder det som grov vrdslshet i trafik och olovlig krning. Det br ju innebra att man misstnker att fraren saknat behrighet fr aktuellt fordon.

Det ligger nra till hands att misstnka att fraren kan ha haft krkort fr a-traktor men att bilen man krde antingen inte var en a-traktor alternativt att den modifierats s att den inte lngre klassas som en a-traktor. Skadelget i kombination med att det var en singelolycka ger en misstanke om en hastighet som verstiger 30 km/h.

Men, det frekommer nog en del krning helt utan krkort (eller med terkallat krkort) ocks i dessa trakter. S det kan inte heller uteslutas, ven om jag skulle tro att det r betydligt mer frekommande i ldrar som r vsentligt hgre n de 15-20 r som angetts i samband med denna olycka.
Citera
2024-05-05, 11:23
Medlem
Hyvla-en-ulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Det jag ftt hra, men det r i andra hand s viss frsiktighet nr det gller bedmningen av trovrdigheten kan vara p sin plats, r att polisen utreder det som grov vrdslshet i trafik och olovlig krning. Det br ju innebra att man misstnker att fraren saknat behrighet fr aktuellt fordon.

Det ligger nra till hands att misstnka att fraren kan ha haft krkort fr a-traktor men att bilen man krde antingen inte var en a-traktor alternativt att den modifierats s att den inte lngre klassas som en a-traktor. Skadelget i kombination med att det var en singelolycka ger en misstanke om en hastighet som verstiger 30 km/h.

Det r ett foto p olycksbilen i lokalorganet, Dalslnningen.
Bilen saknar drrar p upptsidan men r vl rddningstjnst som tagit loss dessa fr underltta rddning.
Jag r inte kunnig p bilar och modeller s jag vet inte vad det r fr bil.
https://www.dalslanningen.se/2024/05...ikopter-02e78/

Tv ambulanshelikoptrar, har Vstra Gtaland tv stycken i drift samtidigt eller den ena kom frn Vrmland?
Citera
2024-05-05, 22:58
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Hyvla-en-ulk
Bilen saknar drrar p upptsidan men r vl rddningstjnst som tagit loss dessa fr underltta rddning.

Tv ambulanshelikoptrar, har Vstra Gtaland tv stycken i drift samtidigt eller den ena kom frn Vrmland?

Svrt nr man inte ser hur bilen ser ut framifrn men det ser inte ut att var s stora skador p bilen
Citera
2024-05-06, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Svrt nr man inte ser hur bilen ser ut framifrn men det ser inte ut att var s stora skador p bilen
Med tanke p att tv blev allvarligt skadade och, vad det ser ut som, att bilen kt av i en kurva s kan man misstnka att det nd varit en viss hastighet p bilen. Jag kan tnka mig att fronten kan vara rtt demolerad, srskilt om bilen stannat av att den krt in i ngot - t.ex. stenmuren som r rakt framfr bilen. Det ser ut som det kastats en del skrp upp p vgen vid krocken ocks.
Citera
2024-05-06, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyvla-en-ulk

Audi Q3?
Citera
2024-05-06, 15:50
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Med tanke p att tv blev allvarligt skadade och, vad det ser ut som, att bilen kt av i en kurva s kan man misstnka att det nd varit en viss hastighet p bilen. Jag kan tnka mig att fronten kan vara rtt demolerad, srskilt om bilen stannat av att den krt in i ngot - t.ex. stenmuren som r rakt framfr bilen. Det ser ut som det kastats en del skrp upp p vgen vid krocken ocks.

De har bytt bild s nu ser man inte roginalbilden lngre men kollade man hgra sidan sg det inte s demolerat ut framtill om inte smllen tagit mer p vnstra sidan vilket skulle vara mjligt. Om spren som var innan bilden stmmer ser det ut som att stoppstrckan var rtt kort, dock kollade man framfr bilden sg det ut som att jord och annat slagit upp men i s fall har bilen vridit sig 180 grader. Tv allvarligt skadade tyder p en hg hastighet d man i en relativt modern bil brukar klara sig rtt bra annars.
Citera
2024-06-09, 13:56
Medlem
pege70s avatar
Hittar ingen uppdatering i lokala medier, ngon som vet hur det har gtt fr de inblandade?
Citera
2024-06-15, 13:10
Medlem
2 fick ka hem dagen efter. De 3 som satt bak var vrre skadade men r nu hemma.
Citera
2024-06-15, 14:05
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameleon
Vart kommer de ifrn?
Citera
2024-06-17, 23:24
Medlem
pege70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameleon

Inte fr att jag vet ngot alls om status p de inblandade, sknt att de r hemma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in